ویکی بیبی

مجله تخصصی بیبی پرو(فروشگاه آنلاین سیسمونی اسباب بازی)
  • ویکی بیبی

    مجله تخصصی بیبی پرو(فروشگاه آنلاین سیسمونی اسباب بازی)

مشخصات بلاگ

امروز تکنولوژی فرصتی را فراهم آورده است تا با استفاده از امکانات آن، ضمن صرفه جویی در وقت، زمان بیشتری را به با هم بودن اختصاص دهیم. داشتن وقت بیشتر برای گذراندن کنار عزیزانمان و به خصوص فرزندان دلبندمان، می تواند یکی از چند منفعت خرید اینترنتی باشد. فروشگاه اینترنتی بیبی پرو در راستای این ارزش بی نظیر، در جهت کاهش نگرانی های مادران و فراهم آوردن فضایی مناسب برای جست و جو و انتخاب کالاهای مورد نیاز آنان، ایجاد شد.

بیبی پرو؛ مهربان مثل مادر

بیبی پرو یک فروشگاه اینترنتی محصولات مادر و کودک است که با نگاهی مادرانه و با در نظر گرفتن نیازهای مادر باردار از اولین ماه های بارداری تا پس از زایمان و در زمان پرورش فرزندش، همراه و هم گام با او به برطرف کردن نیازهای مادر و فرزندش می پردازد. در این راستا بیبی پرو یک سبد محصولی گسترده برای مادران و کودکان دلبندشان در نظر گرفته است. این سبد شامل این موارد است: محصولات مراقبت های بهداشتی (تمامی وسایل مورد نیاز برای تعویض کودک، محصولات مربوط به شستشو در حمام، وسایل بهداشت پوست-مو، دهان-دندان و البسه)، انواع لباس کودک و نوزاد (لباس دخترانه، پسرانه و لباس نوزاد)، انواع لوازم غذاخوری، بازی و سرگرمی های متناسب با سنین مختلف نوزاد و کودک، محصولات و لوازم ایمنی و مراقبت، ملزومات خواب کودک، محصولات مرتبط با گردش و سفر (ساک حمل کودک، کالسکه و کریر، صندلی ماشین، آغوشی و ساک لوازم) و مایحتاج مادر.

۲۲ مطلب در آبان ۱۳۹۷ ثبت شده است

چهارشنبه, ۳۰ آبان ۱۳۹۷، ۱۰:۲۸ ق.ظ

ناگت مرغ (۱ سال به بالا)


مواد لازم:

سینه مرغ چرخ کرده                                          ۱ عدد

پیاز رنده شده                                                   ۱ عدد

سس خردل                                                      یک قاشق

نمک و فلفل                                                     مقداری

سیر رنده شده                                                  ۱ حبه

پنیر پیتزا                                                           ۲۰۰ گرم

آرد سوخاری                                                      مقداری

روغن                                                               به مقدار لازم

پیشنهاد فروشگاه اینترنتی سیسمونی و اسباب بازی بیبی پرو: بررسی لیست سیسمونی نوزاد

طرز تهیه:

تمام مواد بالا را در میکسر ریخته و میکس می کنیم. برای نچسبیدن مواد به دستمان از کمی روغن استفاده می کنیم و سپس به صورت مربع کوچک برداشته و در آرد سوخاری می غلطانیم و در روغن سرخ می کنیم.

پیشنهاد فروشگاه اینترنتی سیسمونی و اسباب بازی بیبی پرو: بررسی لیست سیسمونی نوزاد

نکته : مواد را بعد از پودر سوخاری زدن می توان سرخ نشده در فریزر نگهداری کرد.

پیشنهاد فروشگاه اینترنتی سیسمونی و اسباب بازی بیبی پرو: بررسی لیست سیسمونی نوزاد

منبع : https://babypro.ir/wiki


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ آبان ۹۷ ، ۱۰:۲۸
بیبی پرو
سه شنبه, ۲۹ آبان ۱۳۹۷، ۱۲:۲۹ ب.ظ

نکات بسیارمهم در مورد بارداری دوم


خانم هایی که برای نخستین بار باردار می شوند، چون هیچ پیش زمینه و تجربه ای ندارند، معمولا خیلی مراقب خود و جنینشان هستند و با بروز هر گونه اتفاقی به پزشک متخصص مراجعه می کنند و چکاپ های دوره ای را به موقع انجام می دهند، اما بارداری دوم کمی متفاوت است؛ مخصوصا اگر نزدیک به بارداری اول باشد. در این شرایط، مادران گاهی با فرض اینکه از همه چیز آگاهند، مرتکب اشتباهاتی می شوند که می تواند جان خود و جنینشان را به خطر بیندازد.

اشتباه اول: همه چیز مثل همان بارداری قبلی پیش می رود. 

هیچ بارداری و زایمانی مثل هم نیست.بارداری و زایمان دوم شما می تواند کاملا متفاوت با اولی باشد. ممکن است در زندگی شما اتفاق هایی افتاده باشد که روی روان شما تأثیر مثبت یا منفی گذاشته باشد و بر بارداری دوم شما هم اثر بگذارد. لذا در بارداری دوم نیز لازم است مثل بارداری اول، مرتبا تحت نظر پزشک متخصص باشید. آزمایش ها و چکاپ های دوره ای تان را انجام دهید.

پیشنهاد فروشگاه اینترنتی سیسمونی و اسباب بازی بیبی پرو: بررسی لیست سیسمونی نوزاد

اشتباه دوم : از آنجاکه یک بار سزارین کرده ام، بار دوم هم مجبور به سزارین هستم.

اگر خانمی بار نخست سزارین کرده، باید دلیل این موضوع مشخص شود. اگر دلیل سزارین مشکلات آناتومیکی و تنگی لگن بوده، این خانم مجبور است دوباره سزارین کند، اما اگر دلیل سزارین مسائل مربوط به جنین است، مثلا ضربان قلب جنین افت کرده یا وضعیت قرارگیری او مناسب نبوده، ممکن است در زایمان بعدی این اتفاق نیفتد و خانم بتواند به راحتی زایمان طبیعی انجام دهد. البته این خانم ها به مراقبت بیشتری نیاز دارند، زیرا احتمال پارگی جای برش عمل سزارین وجود دارد. در کل اگر روند زایمان خوب و طبیعی باشد و مشکل در کانال زایمان ایجاد نشود، جای نگرانی برای زایمان طبیعی نیست. به خانم هایی که دو یا سه بار سزارین داشته اند، اجازه زایمان طبیعی داده نمی شود، زیرا احتمال پارگی رحم بالا می رود. در مورد خانم هایی که یک بار زایمان طبیعی انجام داده اند نیز این احتمال وجود دارد که وضعیت جنین نامناسب باشد یا جفت جدا شود و خانم مجبور به انجام عمل سزارین شود. به هر حال بارداری شرایط خاص خود را دارد.

اشتباه سوم: همه چیز قابل پیش بینی است و در سونوگرافی هر مشکلی معلوم می شود.

این باور کاملا اشتباه است. بسیاری از مسائل در روند زایمان ناگهان بروز می کنند؛ مثلا جدا شدن زودرس جفت و یا جفت سر راهی مسئله ای نیست که بتوان آن را با سونوگرافی قبل از زایمان یا آزمایش تشخیص داد. در طول روند زایمان باید مادر و جنین تحت نظر باشند و ضربان قلب جنین تحت کنترل باشد تا اگر مشکلی پیش آمد بتوان اقدام مناسب انجام داد.

پیشنهاد فروشگاه اینترنتی سیسمونی و اسباب بازی بیبی پرو: بررسی لیست سیسمونی نوزاد

اشتباه چهارم: بیماری ها و مشکلات بارداری اول در بارداری دوم تکرار می شود.

بارداری دوران خاص و پیچیده ای است. برخی بیماری ها که زمینه آن در فرد وجود دارد، اما هرگز بروز نکرده، ممکن است در این دوران خود را نشان دهد. دیابت بارداری یا فشار خون بارداری از این قبیل بیماری هاست. برخی بیماری ها مثل لوپوس، بیماری های روماتیسمی یا بیماری های مغز و اعصاب ممکن است در بارداری برای اولین بار خود را در مادر نشان دهند. برخی بیماری ها اگر در بارداری دوم هم تکرار شوند؛ مثل فشار خون، مسمومیت بارداری یا دیابت بارداری، اما باز هم هیچ چیز قابل پیش بینی و صد در صد نیست.

اشتباه پنجم: در بارداری دوم نیازی به چکاپ مرتب نیست. 

برخی خانم ها مخصوصا کسانی که فرزند کوچک یا دو فرزند دارند، برای بارداری بعدی و چکاپ های ماهانه و هفتگی مراجعه نمی کنند و فکر می کنن چون یک یا دو بارداری موفق داشته اند، همه چیز این بار نیز خوب پیش می رود، اما دو بارداری مثل هم نیست. ممکن است خانمی در بارداری اول مشکلی نداشته باشد، اما در بارداری دوم فشار خون بالا یا دیابت داشته باشد. کنترل نشدن روند بارداری ممکن است باعث شود فرزندی با مشکلات رشدی و تنفسی و یا وزن کم متولد شود که بعد از زایمان دردسرهای زیادی برای مادر خواهد داشت. هر بارداری به مراقبت های خاص خود نیاز دارد. خانمی که وضعیت طبیعی دارد باید در پنج ماه نخست ماهی یک بار و بعد دوهفته یک بار و بعد هر هفته ویزیت شود. اگر راه خانم به مطب یا بیمارستان دور است، می تواند به خانه های بهداشت یا مراکز درمانی نزدیک مراجعه کند. باید فشار خون و وزن مادر مرتب در طول بارداری زیر نظر باشد.

پیشنهاد فروشگاه اینترنتی سیسمونی و اسباب بازی بیبی پرو: بررسی لیست سیسمونی نوزاد

اشتباه ششم: فرزند اولم نیاز بیشتری به من دارد و من دیگر فرصت کافی برای خواب و استراحت نخواهم داشت.

هر فرزندی حق و حقوق خود را دارد، نباید یکی را فدای دیگری کرد. بسیاری از خانم ها وقتی زایمان کردند فردی را برای کمک خود می آورند، اما در واقع قبل از زایمان و در طول بارداری هم به این کمک نیاز دارند تا بتوانند به اندازه کافی بخوابند و استراحت کنند و تغذیه خوبی داشته باشند. هر مشکل روانی و جسمی روی سلامت جنین تأثیر می گارد. در بارداری دوم، فعالیت مادر بیشتر و بدن او ضعیف تر و سن بارداری مادر بالاتر است و مشخص است که به مراقبت بیشتری نیاز دارد.

اشتباه هفتم: فرصت کافی برای ویزیت بعد از زایمان ندارم.

سه تا شش هفته بعد از زایمان، اولین ویزیت نزد پزشک متخصص زنان مخصوصا برای خانم هایی که در طول بارداری مشکلات قند خون یا فشار خون داشته اند، بسیار مهم و ضروری است. این خانم ها در معرض دیابت و یا فشار خون مزمن هستند. در کل باید در این ویزیت، حال عمومی مادر ارزیابی شود و از نظر کم خونی یا افسردگی و بیماری های زمینه ای بررسی شود.

پیشنهاد فروشگاه اینترنتی سیسمونی و اسباب بازی بیبی پرو: بررسی لیست سیسمونی نوزاد

اشتباه هشتم: تهوع و استفراغ در بارداری دوم کمتر است. 

برخی خانم ها بر این باورند که در بارداری دوم، بدن با هورمون ها سازگاری پیدا می کند و احتمال تهوع و استفراغ و یا دیگر مشکلات مرتبط با هورمون ها عادت نمی کند و اصلا نمی توان دو بارداری را با هم مقایسه کرد. بچه ای که الان در شکم دارید، همان کودک قبلی نیست. فقط ممکن است اعتماد به نفس شما و آمادگی روانی تان به علت تجربه قبلی، بیشتر و اضطراب تان کمتر شده باشد و این موضوع باعث شود بارداری برایتان راحت تر به نظر برسد، ولی به طور کلی هیچ چیز قابل پپیش بینی نیست و این حالت ها می توانند در بارداری دوم تشدید شوند و یا کاهش پیدا کنند. حتی این موضوع به جنسیت جنین هم ربطی ندارد.

اشتباه نهم: چون یک بار بچه دار شده ام، برای بار دوم هم حتما باردار می شوم. 

اکثر ما فکر می کنیم نازایی در زنانی که قبلا بچه دار شده اند ممکن نیست، ولی در اشتباه هستیم. باید بدانید که برخی خانم ها برای بارداری دوم به مشکل بر می خورند. ولی برخی از پزشکان به غلط به کسانی که قبلا باردار شده اند، اطمینان می دهند که نیازی به مراجعه سریع به پزشک متخصص نیست. باید گفت در مورد زوج هایی که سن خانم زیر ۳۵ سال است، بعد از گذشت یک سال و اگر سن خانم بالای ۳۵ سال باشد، بعد از گذشت شش ماه، درمان نازایی لازم است. درمان خانم هایی که دچار نازایی ثانوی شده اند، با کسانی که دارای فرزند نیستند، متفاوت است. البته برای باردارشدن باید یک دوره انتظار چند ماهه را داشته باشید. برخی از مادران تصور می کنند که اگر پس از اقدام، بارداری صورت نگیرد دچار مشکل هستند. ولی همیشه اینطوری نیست. البته اگر در بارداری قبلی یا در خانواده تان، سابقه بیماری خاصی وجود دارد و یا در سنین بالاتر اقدام به باردار شدن نموده اید، بهتر است بدون اتلاف وقت به پزشک متخصص زنان مراجعه کنید.

پیشنهاد فروشگاه اینترنتی سیسمونی و اسباب بازی بیبی پرو: بررسی لیست سیسمونی نوزاد

منبع : https://babypro.ir/wiki

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ آبان ۹۷ ، ۱۲:۲۹
بیبی پرو
دوشنبه, ۲۸ آبان ۱۳۹۷، ۱۱:۴۲ ق.ظ

راه هایی برای کاهش ورم دست و پا در بارداری


ورم بارداری که اصطلاحا (ادم) نامیده می شود، معمولا در قسمت هایی از بدن مثل دست ها، ساق پاها و صورت مشاهده می شود و از عوارض طبیعی دوران بارداری است. در این قسمت توصیه هایی برای کاهش ورم بارداری ارائه شده است :

۱- به محض اینکه فرصت استراحتی یافتید برای بهبود جریان گردش خون در بدن پاهایتان را در سطحی بالاتر از بدن قرار دهید. در محل کارتان از یک زیر پایی برای میز کار خود استفاده کنید. در منزل نیز سعی کنید به پهلوی چپ بخوابید این کار باعث برداشته شدن فشار از روی وریدی به نام (وناکاوا) می شود. این ورید بزرگ خون را از نیمه پائین بدن به قلب باز می گرداند.

پیشنهاد فروشگاه اینترنتی سیسمونی و اسباب بازی بیبی پرو: بررسی لیست سیسمونی نوزاد

۲- صبح ها پیش از برخاستن از رختخواب از جوراب های ساق بلند کشی استفاده کنید. این کار مانع تجمع خون در قوزک پاها می شود. اگر با وجود انجام این کار هیچگونه بهبودی در وضعیت شما حاصل نشد با پزشک خود مشورت کنید تا در صورت صلاح دید برایتان جوراب واریس تجویز کند. اگر قصد سفری طولانی دارید سعی کنید در طول سفر پاهای خود را کشیده و هر چند وقت یکبار کمی قدم بزنید.

۳- آب فراوان بنوشید. نوشیدن آب کافی به طرز حیرت آوری در کاهش تجمع آب در بدن مؤثر است. از یک رژیم غذایی متعادل استفاده کرده و تا حد امکان از مصرف غذاهای شور مثل چیبس و بادام زمینی خودداری کنید.

پیشنهاد فروشگاه اینترنتی سیسمونی و اسباب بازی بیبی پرو: بررسی لیست سیسمونی نوزاد

۴- به طور مرتب ورزش کنید. پیاده روی، شنا از جمله ورزش های مناسبی هستند که انجام آن ها در این دوران توصیه می شود.

۵- در صورتی که ورم همراه با درد یا حساسیت به لمس نباشد می توانید مچ و ساق پاهایتان را به سمت زانو ماساژ بدهید. این کار باعث کاهش تجمع آب در پاهای شما می شود. و در آخر اگر چه ممکن است تحمل این عارضه برای شما کمی سخت باشد، ولی به یاد داشته باشید که این مشکل نیز مثل بسیاری دیگر از مشکلات شایع دوران بارداری موقتی بوده و به محض زایمان از میان می رود.

پیشنهاد فروشگاه اینترنتی سیسمونی و اسباب بازی بیبی پرو: بررسی لیست سیسمونی نوزاد

منبع : https://babypro.ir/wiki

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ آبان ۹۷ ، ۱۱:۴۲
بیبی پرو
شنبه, ۲۶ آبان ۱۳۹۷، ۱۱:۰۰ ق.ظ

سرماخوردگی و آنفلوانزا در دوران بارداری


چگونه مانع از سرماخوردگی و آنفلوانزا در بارداری شویم؟

بدن خانم های باردار با این علت که سخت سرگرم بزرگ کردن جنین است، از نظر ایمنی ضعیف می شود. به این ترتیب ایمنی طبیعی بدن آن ها در برابر بیماری ها به خطر می افتد.

از نظر بعضی پزشکان و متخصصین، پاییز برای بارداری فصل بسیار مناسبی است. اگر به دنبال علت آن هستید، بهتر است بدانید تمام پزشکان و متخصصین، ورزش روزانه و خوردن میوه ها و سبزیجات سالم در طول بارداری را به خانم های باردار توصیه می کنند. بنابراین فصل پاییز بهترین زمان برای انجام این دو کار است. در فصل پاییز دمای هوا به اندازه ای مناسب است که افراد به هنگام قدم زدن و پیاده روی عرق نمی کنند. فصل پاییز و بهار از این نظر که آب و هوای ملایمی دارد شبیه به هم بوده و در طول بارداری فصول خوبی به شمار می روند. هوا نه آنقدر داغ و نه آنقدر سرد است که باعث آزار خانم های باردار شود، بنابراین خانم های باردار می توانند در حین پیاده روی به مراکز خرید رفته و از خرید خود لذت ببرند.

احتمال دارد زمانی که دمای هوا پایین می آید، خانم های باردار میل بیشتری به غذا خوردن پیدا کنند. بنابراین بهترین زمان است تا برای خود خوراک لوبیای پر ادویه، پودینگ و یا سوپ جوجه تهیه کنید. این غذاها سرشار از مواد مغذی هستند، به ویژه اگر تمام انواع لوبیاها را به همراه گوجه فرنگی در ادویه زیاد بخوابانید.

توصیه می شود قبل از به پایان رسیدن این فصل از محصولات کشاورزی آن به خوبی استفاده کنید. انواع میوه و سبزیجات ضروری و مورد نیاز خانم های باردار در این فصل به وفور یافت می شود. تا می توانید از هوای دل انگیز پاییز قبل از بارش اولین دانه های برف تنفس کرده و از آن لذت ببرید.

درمان آنفلوانزا در بارداری

* چنانچه دچار تب شده اید، با استفاده از استامینوفن آن را کاهش دهید (البته تحت نظر پزشک).

* مایعات به مقدار زیاد مصرف کنید.

* یک روز کامل استراحت کرده و از بخور اسطو خودوس و اکالیپتوس استفاده کنید.

* خوردن مخلوط آب گرم، عسل و آبلیموی تازه را فراموش نکنید.

* از یک یا دو عدد سیر در غذای روزانه خود استفاده کنید.

* خوردن بعضی داروهای ضد ویروسی و سرماخوردگی و استفاده از داروهای استنشاقی در طول بارداری بلامانع است. این نوع داروها فعالیت میکروب ها را کاهش داده و روند بهبودی شما را سریع تر می کنند، اما قبل از مصرف هر دارویی، با پزشک خود مشورت کنید.

چگونه مانع از سرماخوردگی و آنفلوانزا در این فصل شویم؟

به خاطر داشته باشید که سرماخوردگی و آنفلوانزا در دوران بارداری می تواند سخت تر و طولانی تر شده و امکان دارد به ذات الریه نیز تبدیل شود. همچنین خطر زایمان زودرس را افزایش می دهد. بنابراین بهتر است نسبت به ویروس هایی که منجر به سرماخوردگی و آنفلوانزا می شوند محتاط تر بوده و پیشگیری های لازم را انجام دهید.

شما نمی توانید از ابتلا به هر نوع ویروس سرماخوردگی و آنفلوانزا ممانعت کنید، اما می توانید قدرت ایمنی سیستم بدن خود را تا حدی زیادی بالا ببرید:

* در پاییز و زمانی که واکسن آنفلوانزا در دسترس است از آن استفاده کنید. قبل از تزریق واکسن با پزشک خود مشورت کنید.

* از غذاهای سالم مثل انواع میوه ها و سبزیجات و حبوبات تغذیه کنید. انواع مختلف این دسته از غذاها آنتی اکسیدان و مواد معدنی را به بدن شما می رسانند و به بدن کمک می کنند تا با میکروب ها مبارزه کند.

* دست های خود را قبل از خوردن غذا و بعد از پیاده روی، خرید و عطسه کردن با آب و صابون به خوبی بشویید.

* زمانی که احساس خستگی می کنید استراحت کنید و سعی کنید هرگونه استرس  را از خود دور نگه دارید.

* مایعات را به مقدار زیاد بنوشید. آب، دمنوش های گیاهی و آب میوه ها باعث بهبود سیستم دفاعی بدن شده و حجم مواد معدنی و ویتامین ها را در بدن بالا می برد. سعی کنید تا جایی که امکان دارد خوردن کافئین یا نوشیدنی های شیرین را کم کنید.

* چنانچه سیگار می کشید سعی کنید تا آن را ترک کنید. سیگار علاوه بر اینکه برای نوزاد مضر است، سیستم دفاعی بدن را ضعیف می کند.

* ورزش کنید. ورزش سرعت گردش خون را تنظیم کرده و به بدن در مبارزه با میکروب ها کمک می کند.

توصیه های کوتاه برای فصل پاییز: 

بعضی از خانم های باردار در فصل پاییز از بی ثباتی هوا و ابتلا به سرما خوردگی یا آنفلوانزا احساس نگرانی می کنند. چنانچه به دنبال راه های مناسب برای پشت سر گذاشتن دوران بارداری در فصل پاییز هستید، بهتر است از راهنمایی های ما استفاده کنید.

* صبح و عصرهای دل انگیز پاییزی را برای پیاده روی انتخاب کرده و همیشه یک بطری آب همراه خود داشته باشید.

* همیشه یک ژاکت سبک به همراه پیاده روی همراه خود داشته باشید.

* زمانی که می خواهید برای پیاده روی به بیرون از منزل بروید، یک چتر همراه خود داشته باشید تا در مواقعی که باران های فصلی شروع می شوند از آن استفاده کنید.

* چنانچه پس از پیاده روی به منزل برگشتید و احساس خستگی یا گرما کردید، فقط کافی است یک لیوان آب سیب میل کنید.

* از کوتاه بودن روزها در این فصل استفاده کرده و به خوبی استراحت کنید.

* سیب میوه ای سرشار از فیبر بوده و به وفور، در این فصل وجود دارد. بنابراین از این موقعیت استفاده کرده و خوردن سیب یا آب سیب را فرموش نکنید.

منبع : https://babypro.ir/wiki

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ آبان ۹۷ ، ۱۱:۰۰
بیبی پرو
پنجشنبه, ۲۴ آبان ۱۳۹۷، ۱۰:۰۴ ق.ظ

سوپ شلغم برای فصل سرما (۸ ماهگی)


مواد لازم:

گوجه فرنگی کوچک                                           ۱ عدد

شلغم کوچک                                                   ۱ عدد

پیاز کوچک                                                       ۱ عدد

ورمیشل خرد شده                                            ۱ قاشق غذاخوری

گشنیز و جعفری خرد شده                                  ۱ قاشق

هویج متوسط                                                   ۱ عدد

سیب زمینی کوچک                                           ۱ عدد

طرز تهیه:

همه مواد رو با ۱ لیوان آب میذارین حدود ۲ ساعت بپزه و بعد از پختن با کمی آبلیموی تازه یا ماست میدین به نی نی گلتون.

نکته ۱: پوست گوجه فرنگی رو بکنین و رنده یا خوردش کنین توی سوپ.

نکته ۲: می تونین شلغم رو پوست بگیرین و بعد از شستشو به قطعات کوچک ببرین و بذارین توی فریزر که همیشه داشته باشین.

نکته ۳: شلغم به علت داشتن قند طبیعی و منیزیوم، نیروبخش هست و سینه رو هم نرم می کنه.

منبع : https://babypro.ir/wiki

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ آبان ۹۷ ، ۱۰:۰۴
بیبی پرو

رسیدگی به امور منزل بعد از ۶ ماهگی در صورت عدم رعایت نکات ایمنی ـ سلامتی، خطراتی را برای مادر و جنین به همراه دارد. خانم های باردار به علت سنگینی وزن جنین و مایع داخل کیسه آب، ستون فقرات خود را نمی توانند کاملا صاف نگاه دارند و گاه حتی سرپا ایستادن های متوالی نیز برای آن ها دشوار است. ضمن آنکه ستون فقرات را صاف نگاه داشته با رعایت نکات لازم، می توان بدون ایجاد فشار روی کمر و پاها، کارهای منزل را انجام داد. کارهایی همچون شستن کف، جارو کشیدن معمولا در مدت زمان کوتاهی انجام می گیرند اما آسان هم نیستند. بنابراین برای آنکه تا حد امکان کمتر احساس خستگی کنید، باید با وضعیت صحیح ایستادن و یا خم شدن آشنا باشید. مثلا دسته جارو برقی یا کف شوی را باید از بالاترین قسمت آن در دست بگیرید، به طوری که تا آنجا که ممکن است کمرتان صاف بوده و زانوها را خیلی کم خم کنید. معمولاً در آخرین ماه های بارداری، ایستادن سرپا ممکن است دردهایی را به همراه داشته باشد و به همین دلیل بایستی تا حد امکان کارها را به طور نشسته انجام داد. صحیح ترین طریقه برای اتو کردن، نشستن بر روی صندلی و تکیه به پشت آن با ستون فقرات صاف است، طوری که زانوها کمی بالاتر از ران قرار گیرند. بنابراین در صورت لازم می توان متکایی زیر کف پاها و حتی پشت کمر گذاشت. این وضعیت برای خیاطی کردن و یا غذا خوردن نیز بسیار مناسب است. برای روشن کردن ماشین لباسشویی و یا برداشتن نایلون های خرید (ساک خرید)، انجام کارهایی که نیاز به خم کردن کمر در حالت معمولی دارد، در دوران بارداری باید به طریقی صورت گیرد که به شکم فشاری وارد نیاید. ریختن لباس در لباسشویی هایی که در آن ها از جلو باز می شود، جابجا کردن وسایل خرید در داخل کمد و یا کابینت، گذاشتن و برداشتن ظروف از کابینت های پایین و …، جزو این دسته کارها محسوب می شوند. بنابراین به جای خم کردن کمر در چنین مواقعی بایستی ضمن صاف نگه داشتن ستون فقرات، زانوها را خم کرد و برای بلند شدن، آهسته از جا برخاست. توجه داشته باشید که ساک های خرید نباید بیش از حد سنگین باشند و وزن آن ها نبایستی از ۴ کیلوگرم بیشتر باشد. ضمناً همیشه ساک های خرید را بین دو دست به طور مساوی تقسیم کنید و هرگز همه را با یک دست بلند نکنید. برای انجام کارهایی که باید برای مدتی نسبتاً طولانی در حالت نیمه نشسته باشید، مناسب آن است که روی یک زانو نشسته و زانوی دیگر را به سمت خودتان خم کنید و بالا بیاورید(اصطلاحا روی یک زانو نشستن). این حالت سبب ایجاد تعادل می شود. هرگز وسایل سنگین را جابجا نکنید. هرگونه حرکتی که باعث واردآوردن فشار به عضلات شکم شود ممکن است سبب بروز انقباضات رحمی گردد. در برخی از موارد اینگونه انقباضات به همراه عواملی دیگر می توانند زایمان زودرس را موجب شوند. به همین دلیل است که خانم های باردار باید از بلند کردن و یا جابجا کردن وسایل سنگین خودداری نمایند. جابه جا کردن میز، تلویزیون، میز ناهارخوری، مبل، فرش و مانند آن ممکن است خطر فوق را به همراه داشته باشند. خانم باردار باید در منزل نیز کفش بپوشد. البته کفش هایی که راحت بوده و کمی پاشنه داشته باشند.


مطلقاً ممنوع!

ـ خم شدن به طرف جلو

ـ فشار وارد آوردن به بدن با بالا بردن دست ها. مانند موقعی که می خواهیم وسیله ای را بالای کمد بگذاریم.

– انجام کارهایی که نیاز به استفاده از نردبان دارند. در دوران بارداری حفظ تعادل بدن بر روی پله های باریک مشکل است.

– کارهایی که باعث خستگی زیاد بدن می شوند مانند تمیز کردن دیوارها، شستن و نظافت جاهای مختلف به طور ممتد.

بلند کردن و حمل وسایل سنگین مانند کیسه برنج، ساک خرید و امثال آن با هر دو دست به طور همزمان، طوری که شکم و وزن بدن را محتمل شود.

منبع : https://babypro.ir/wiki

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ آبان ۹۷ ، ۱۱:۵۶
بیبی پرو
سه شنبه, ۲۲ آبان ۱۳۹۷، ۱۲:۱۷ ب.ظ

سیب زمینی پنیری (کودکان نوپا)


این غذا را می توان با گوشت، مرغ و ماهی یا حتی به تنهایی با سبزیجات تازه سرو کرد. شما می توانید پوره سیب زمینی را غلطانده و به شکل استوانه ۲/۵ سانتی متری در بیاورید و آن را به کودک خود بدهید. چنانچه پوره برای غلطاندن کمی سفت بود می توانید انگشت خود را به کمی آرد آغشته کنید. بچه ها عاشق سیب زمینی پنیری هستند.

مواد لازم : 

۲ عدد سیب زمینی متوسط

۴ قاشق غذاخوری پنیر رنده شده

طرز تهیه:

فر را از قبل تا دمای ۲۲۰ درجه سانتی گراد گرم کنید.

با استفاده از یک چنگال در همه جای سیب زمینی سوراخ هایی ایجاد کنید، سپس آن ها را روی طبقه بالای فر گذاشته و مدت ۵۰ تا ۶۰ دقیقه زمان دهید تا کاملا نرم شوند.

سپس آن ها را از فر خارج کرده و نصف کنید، داخل سیب زمینی را خالی کرده و درون یک ظرف بریزید. پنیر رنده شده را به آن اضافه کرده و مواد را له کنید. می توانید مواد را داخل پوست سیب زمینی برگردانید یا به همان شکل میل کنید.

این غذا را می توانید تا ۳ روز داخل یخچال و تا یک ماه داخل فریزر نگهداری کنید. وقتی سرد شدند آن ها را داخل فریزر قرار دهید و برای استفاده مجدد نیز آن ها را کاملا یخ زدایی کرده و قبل از مصرف خوب گرم کنید.

مواد گفته شده ۶ تا ۸ وعده غذایی را تامین می کند.

منبع : https://babypro.ir/wiki

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ آبان ۹۷ ، ۱۲:۱۷
بیبی پرو
دوشنبه, ۲۱ آبان ۱۳۹۷، ۱۱:۱۱ ق.ظ

علائم فرضی بارداری


۱- قطع قاعدگی

معمولا اولین و رایج ترین علامت بارداری، قطع قاعدگی یا عادت ماهانه است از این رو به همه ی زنان متأهل توصیه می شود که در صورت قطع قاعدگی حتما به مرکز بهداشتی – درمانی مراجعه نمایند.

۲- تهوع با استفراغ یا بدون استفراغ

زنان باردار در این دوران معمولا دچار تهوع  و استفراغ می شوند که بیشتر در اوایل روز، ظاهر و پس از چند ساعت رفع می شود. این حالت در اوایل بارداری ایجاد  می شود که خود به خود تا اواخر سه ماهگی از بین می رود.

۳- تکرر ادرار

ممکن است در سه ماهه ی اول بارداری، زن باردار تکرر ادرار داشته باشد که با افزایش سن بارداری کاهش می یابد. این علامت در انتهای حاملگی مجددا ظاهر می شود. مادر باید توجه داشته باشد که در صورت مشاهده هرنوع ناراحتی دیگری به مراکز بهداشتی- درمانی مراجعه نماید.

۴- خستگی

این علامت معمولا در اوایل بارداری شایع است و نیاز به درمان خاصی ندارد. مادر باید از هر گونه فعالیت شدید پرهیز کند.

۵- احساس حرکت جنین

از ماه چهارم بارداری معمولا مادران باردار، حرکت جنین خود را احساس می کنند. اولین احساس مادر از حرکت جنین به صورت عبور گاز از درون روده ها بیان می شود. در اواخر حاملگی، با بزرگ شدن جنین،حرکات، شدیدتر و حتی ممکن است دردناک شود.

۶- حساس شدن پستان ها

پستان ها عموما در اولین حاملگی، حساسیت بیشتری پیدا  می کنند و به تدریج با پیشرفت حاملگی بزرگ می شوند تا برای شیردهی آماده شوند. از ماه پنجم حاملگی ممکن است مایع زرد رنگ و شفافی از پستان ها ترشح شود.

۷- تغییر رنگ پوست

یکی از مشخص ترین تغییرات، بزرگ شدن و پر رنگ شدن هاله و نوک پستان است. بر روی صورت بعضی از زنان، لکه های قهوه ای رنگ ( بیشتر در ناحیه گونه ها و پیشانی) ظاهر می شود که نسبت به نور آفتاب حساس هستند و در معرض نور آفتاب پر رنگ تر می شوند. همچنین در برخی افراد، خطوطی بر روی پوست شکم، پستان ها و ران ها ظاهر می شود که معمولا به رنگ صورتی می باشند و پس از زایمان به صورت خطوط نقره ای رنگ باقی می مانند.

منبع : https://babypro.ir/wiki

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ آبان ۹۷ ، ۱۱:۱۱
بیبی پرو
يكشنبه, ۲۰ آبان ۱۳۹۷، ۱۱:۴۳ ق.ظ

نقش ورزش در سلامتی مادران


سالها قبل تصور عموم بر این بود که زن از زمانی که باردار می شود،باید تا حد امکان استراحت کند. اما اکنون مطالعات انجام شده حاکی از اثرات مؤثر و مفید برخی از حرکات ورزشی برای زنان باردار است.

نتایج زیر را می توان از جمله آن ها محسوب نمود:

۱- آماده سازی زن باردار جهت پذیرفتن بهتر و راحت تر تغییراتی که بدن به طور طبیعی و تدریجی با آن ها روبه روست.

۲- کمک به حفظ وضعیت مناسب و صحیح بدن و بالاخص شکم به منظور پیشگیری از بروز برخی ناراحتی های احتمالی.

۳- فعال ساختن جریان خون و اکسیژن گیری آن تقویت عضلات جهت یک زایمان راحت تر و سریع تر

ورزش در دوران بارداری برای مادر و جنین مفید است. به طور کلی فردی که قبل از حاملگی ورزش می کرده می تواند بدون آنکه بر شدت آن بیفزاید به ورزش ادامه دهد. البته به شرطی که خود را خسته نکند، خود یا جنین را در معرض آسیب قرار ندهد، نه ورزش های سنگین و نه بسیار ناچیز، بلکه ورزش متوسط و میانگین انجام دهد، به آرامی پیاده روی کند، اما نه بیش از اندازه زیرا افراط در پیاده روی نیز ممکن است سبب بند آمدن خون حیض و در نتیجه سقط جنین گردد. به هیچ وجه حرکات شدید انجام نداده و از جایی به جای دیگر نپرد. از انجام ورزش های سنگین که خطر زمین خوردن و ضربه دیدن دارد، پرهیز کند، در مکان مناسبی که تهویه مناسب و اکسیژن کافی داشته باشد ورزش کند و مقدار انرژی مصرف شده در ورزش را با تغذیه مناسب و کافی جبران نماید.

منبع : https://babypro.ir/wiki

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ آبان ۹۷ ، ۱۱:۴۳
بیبی پرو
شنبه, ۱۹ آبان ۱۳۹۷، ۱۲:۰۶ ب.ظ

سقط جنین


بیش از ۸۰ درصد سقط ها قبل از هفته دوازدهم بارداری اتفاق می افتند. اگر مادر، جنین را بعد از ۲۰ هفتگی از دست بدهد، به آن مرده زایی می گویند. وقتی که کودک ضربان قلب پیدا می کند، احتمال سقط جنین به طرز چشمگیری کاهش می یابد.

عوامل افزایش دهنده سقط جنین در مادر:

سن:

در زنان ۴۰ ساله دو برابر زنان ۲۰ ساله احتمال سقط جنین وجود دارد.

سابقه سقط جنین:

زنانی که دو یا چند سقط جنین متوالی داشته اند.

– زنان دچار کم کاری تیروئید، دیابت، سلیاک، لوپوس و اختلالات وراثتی در انعقاد خون و سندرم تخمدان پلی کسیتیک.

– مصرف سیگار و الکل و مصرف بیش از چهار فنجان قهوه در روز.

اشعه ایکس که در رادیولوژی ها استفاده می شود.

– سابقه داشتن نقص تولد یا مشکلات ژنتیکی.

– ابتلا به لیستری، گوشک، سرخجه، سرخک، سیتومگالو ویروس، پاروو ویروس، سوزاک، ایدز و عفونت های دیگر.

– فیبروم ها

– چسبندگی های داخل رحمی که اغلب به دنبال سقط های خشن و آلوده رخ می دهد.

– مشکل نارسایی دهانه رحم که به دلیل دستکاری های رحم در حاملگی های قبلی یا به صورت مادرزادی وجود دارد.

ناهنجاری های کروموزومی در تخمک بارور.

– استفاده از برخی داروها مثل داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی مثل ایبوپروفن و آسپیرین.

– قرار گرفتن در معرض سموم محیطی از جمله گازهای بیهوشی.

– خطر سقط با افزایش سن پدر بالا می رود.

– وقتی پدر در معرض جیوه، سرب و مواد شیمیایی صنعتی و آفت کش ها قرار گرفته باشد، خطر سقط بیشتر می شود.

– اگر نشانه های احتمالی سقط جنین را داشتید، پزشک استراحت در بستر را تجویز می کند.

علائم سقط جنین

لک دیدن یا خونریزی مهبلی

– درد شکمی که بعد از اولین خونریزی شروع می شود. دقت کنید که خونریزی مهبلی یا درد در اوایل بارداری، ممکن است نشانه بارداری خارج از رحم باشد.

آزمایشات لازم برای تأیید سقط جنین: 

اگر در زمان حاملگی هر کدام از علائم سقط را داشتید، بلافاصله با پزشک خود تماس بگیرید.

– پزشک زنان، رحم شما را معاینه می کند تا بفهمد خونریزی از سمت گردن رحم هست یا خیر.

– ممکن است آزمایش خون برای شما تجویز کند تا مقدار هورمون hcG بارداری را اندازه بگیرد و اگر مقدار آن در خون شما رو به افزایش بود، آزمایش را در ۲ تا ۳ روز آینده تکرار می کند.

– اگر خونریزی یا درد شکمی داشتید و پزشکتان کمترین شکی به بارداری خارج رحمی برد، بلافاصله آزمایش آلتراسوند انجام می دهد. اگر هیچ نشانی از مشکل نباشد، اما همچنان لک دیدید، حدود ۷ هفته دیگر یک آلتراسوند دیگر انجام خواهد داد. در این مرحله، اگر در سونوگرافی، جنینی با ضربان قلب مشاهده گردید، خطر سقط در شما کمتر است.

اما اگر همچنان خونریزی داشتید لازم است که بعدها آلتراسوند دیگری انجام دهید. اگر در سونوگرافی، جنینی با اندازه مشخص دیده شد که ضربان قلب ندارد، این به معنای آن است که جنین زنده نمانده است.

اگر کیسه جنینی یا جنین کوچکتر از اندازه موردنظر باشند، یعنی اوضاع به آن خوبی که فکر می کردید نیست.

بسته به شرایط، باید سونوگرافی خود را طی ۱ تا ۲ هفته تجدید کنید و آزمایش خون دهید.

– اگر در سه ماهه دوم هستید سونوگرافی نشان می دهد که گردن رحم کوتاه تر می شود یا در حال باز شدن است، پزشک عملی به نام سرکلاژ (cerclage) را انجام می دهد که طی آن برای جلوگیری از سقط جنین یا زایمان پیش از موعد، گردن رحم شما را با بخیه تنگ می کند.

– اگر نشانه های احتمالی سقط جنین را داشتید، پزشک استراحت در بستر را تجویز می کند.

– ممکن است چند هفته خونریزی خفیف یا درد شکمی داشته باشید. می توانید از نوار بهداشتی استفاده کنید و برای کاهش درد استامینوفن بخورید.

بعد از دو سقط متوالی، مخصوصا اگر دارای سن بالای ۳۵ سال یا شرایط خاص پزشکی باشید، پزشک آزمایشات ژنتیکی و خونی مخصوص برای شما می نویسد.

بعد از سقط جنین چه می شود؟ 

– به مدت یک یا چند روز دردهای انقباضی خفیف شبیه قاعدگی دارید و ۱ تا ۲ هفته خونریزی خواهید داشت .

– از نوار بهداشتی استفاده کنید و برای تسکین درد از ایبوپروفن یا استامینوفن استفاده کنید.

– از آمیزش زناشویی، شناکردن، دوش گرفتن و استفاده از داروهای واژنی به مدت حداقل ۱ تا ۲ هفته پرهیز کنید تا زمانی که خونریزی شما بند بیاید.

– اگر خونریزی شما شدید است و احساس ضعف، سرگیجه یا منگی می کنید ممکن است دچار شوک شوید. در چنین شرایطی با اورژانس تماس بگیرید.

یک بار سقط کردن به معنی آن است که باز هم سقط جنین خواهید داشت؟

یک مورد سقط جنین، نشانه وجود مشکلی در شما یا همسرتان تلقی نمی شود. بعد از دو سقط متوالی، مخصوصا اگر دارای سن بالای ۳۵ سال یا شرایط خاص پزشکی باشید، پزشک آزمایشات ژنتیکی و خونی مخصوصی برای شما تجویز خواهد کرد.

در شرایط به خصوص مثل وقتی که در سه ماهه دوم سقط کنید، یا به دلیل ضعف گردن رحم، زایمان زود رس در اوایل سه ماهه سوم داشته باشید، احتمالا بعد از یک سقط شما را به متخصص زایمان پر خطر ارجاع می دهند تا شرایط حاملگی شما را به دقت بررسی کند.

بعد از سقط چه زمانی می توان باردار شد؟ 

بهتر است کمی صبر کنید. چه خود به خود سقط کرده باشید و چه بافت را برداشته باشید، طی ۴ تا ۶ هفته بعد دوباره قاعده می شوید. بعضی پزشکان می گویند که بعد از این مدت دوباره می توانید باردار شوید، اما برخی دیگر توصیه می کنند که یک دوره قاعدگی دیگر را هم بگذرانید تا زمان بیشتری برای بهبود جسمی و روحی داشته باشید.

منبع : https://babypro.ir/wiki

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ آبان ۹۷ ، ۱۲:۰۶
بیبی پرو