ویکی بیبی

مجله تخصصی بیبی پرو(فروشگاه آنلاین سیسمونی اسباب بازی)
  • ویکی بیبی

    مجله تخصصی بیبی پرو(فروشگاه آنلاین سیسمونی اسباب بازی)

مشخصات بلاگ

امروز تکنولوژی فرصتی را فراهم آورده است تا با استفاده از امکانات آن، ضمن صرفه جویی در وقت، زمان بیشتری را به با هم بودن اختصاص دهیم. داشتن وقت بیشتر برای گذراندن کنار عزیزانمان و به خصوص فرزندان دلبندمان، می تواند یکی از چند منفعت خرید اینترنتی باشد. فروشگاه اینترنتی بیبی پرو در راستای این ارزش بی نظیر، در جهت کاهش نگرانی های مادران و فراهم آوردن فضایی مناسب برای جست و جو و انتخاب کالاهای مورد نیاز آنان، ایجاد شد.

بیبی پرو؛ مهربان مثل مادر

بیبی پرو یک فروشگاه اینترنتی محصولات مادر و کودک است که با نگاهی مادرانه و با در نظر گرفتن نیازهای مادر باردار از اولین ماه های بارداری تا پس از زایمان و در زمان پرورش فرزندش، همراه و هم گام با او به برطرف کردن نیازهای مادر و فرزندش می پردازد. در این راستا بیبی پرو یک سبد محصولی گسترده برای مادران و کودکان دلبندشان در نظر گرفته است. این سبد شامل این موارد است: محصولات مراقبت های بهداشتی (تمامی وسایل مورد نیاز برای تعویض کودک، محصولات مربوط به شستشو در حمام، وسایل بهداشت پوست-مو، دهان-دندان و البسه)، انواع لباس کودک و نوزاد (لباس دخترانه، پسرانه و لباس نوزاد)، انواع لوازم غذاخوری، بازی و سرگرمی های متناسب با سنین مختلف نوزاد و کودک، محصولات و لوازم ایمنی و مراقبت، ملزومات خواب کودک، محصولات مرتبط با گردش و سفر (ساک حمل کودک، کالسکه و کریر، صندلی ماشین، آغوشی و ساک لوازم) و مایحتاج مادر.

۲۱ مطلب در آذر ۱۳۹۷ ثبت شده است

پنجشنبه, ۲۹ آذر ۱۳۹۷، ۱۱:۱۸ ق.ظ

پودینگ کاکائویی خوشمزه(۳-۲ سالگی)


مواد لازم : 

زرده تخم مرغ                              ۲ عدد

آرد یا نشاسته                             ۲ قاشق غذاخوری

کاکائو                                         ۲ قاشق غذاخوری

شکر                                          ۱۰۰ گرم

شیر                                           ۱/۲ لیتر

 پیشنهاد فروشگاه اینترنتی سیسمونی و اسباب بازی بیبی پرو: بررسی لیست سیسمونی نوزاد

طرز تهیه : 

زرده های تخم مرغ و شکر را با هم مخلوط کرده و خوب هم بزنید. سیسمونی آرد را به تدریج به آن اضافه کرده و مرتبا هم بزنید. کاکائو و شیر را نیز اضافه کنید. مخلوط بدست آمده را داخل قابلمه ریخته و روی شعله بگذارید تا برای مدت ۵ دقیقه بجوشد. طی این مدت مرتبا هم بزنید. سیسمونی سپس شعله اجاق را خاموش کرده و مایه بدست آمده را داخل قالب مورد نظرتان بریزید و بگذارید کاملا سرد شود.

پیشنهاد فروشگاه اینترنتی سیسمونی و اسباب بازی بیبی پرو: بررسی لیست سیسمونی نوزاد

منبع : https://babypro.ir/wiki

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ آذر ۹۷ ، ۱۱:۱۸
بیبی پرو
چهارشنبه, ۲۸ آذر ۱۳۹۷، ۰۱:۰۶ ب.ظ

ختنه کردن نوزاد پسر


ختنه کردن نوزاد پسر

ختنه کردن عمل جراحی کوچکی است که از پنج هزار سال قبل انجام می گرفته است. سیسمونی در این عمل جراحی کوچک، پوستی که سر آلت نوزاد را پوشانده است با روش های مختلف ازجمله قرار دادن حلقه پلاستیکی در چند ماه اول تولد و یا بریدن و دوختن در سنین بالاتر، جدا می کنند تا سر آلت آزاد و برهنه گردد.

پیشنهاد فروشگاه اینترنتی سیسمونی و اسباب بازی بیبی پرو: بررسی لیست سیسمونی نوزاد

از جمله عللی که برای این عمل بر می شمرند، عبارتند از:

  • نظافت و تمیز کردن آلت تناسلی : در حالت طبیعی در زیر پوستی که آلت تناسلی کودک را می پوشاند، ماده سفید رنگی به طور دائم ترشح می شود. این ماده چرک نیست و خاصیت نرم کنندگی دارد و مانع چسبیدن پوست به سر آلت می شود. سیسمونی در بعضی از مواقع این ترشح عفونی شده و پوست سر آلت نیز دچار عفونت می شود و در موارد نادر عفونت مزبور مخصوصا در نوزادان و شیرخواران موجب عفونت کلیه ها می شود.
  • کاهش احتمال عفونت ادراری: عفونت ادراری در پسر بچه های ختنه نشده ۱۰ تا ۱۵ برابر بیشتر از پسرهای ختنه شده است، بنابراین ختنه کردن از پیدایش عفونت دستگاه ادراری کودک قبل از ۵ سالگی جلوگیری می کند.
  • کاهش سرطان گردن رحم در زنان و سرطان آلت تناسلی در مردان: تحقیقات نشان داده است در جوامعی که ختنه انجام می دهند، سرطان گردن رحم و سرطان آلت تناسلی کمتر از جوامعی است که ختنه صورت نمی گیرد.
  • ابتلا به بیماری های جنسی: مخصوصا بیماری ایدز در بزرگسالان ختنه شده کمتر است.
  • دست زدن به آلت تناسلی: بعضی از کودکان اگر ختنه نشوند، ممکن است دایم به آلت خود دست بزنند یا آن را بکشند، سیسمونی در نتیجه این عمل، عادت کودک می شود و کودک حتی در حضور دیگران این عمل را انجام میدهد که موجب ناراحتی والدین می گردد.

روش های مختلف ختنه کردن و مراقبتهای از آن:

  1. روش گذاردن حلقه پلاستیکی: در این روش حلقه پلاستیکی را روی نوک آلت قرار می دهند و با نخ گره می زنند و ۵ تا ۷ روز آن را به همین حال نگه می دارند، در نتیجه پوست جلوی نخ، سیاه می شود و با حلقه می افتد. سیسمونی این روش را معمولا قبل از سه ماهگی انجام می دهند. بعد از انجام ختنه، تنه آلت باید وضع طبیعی داشته باشد. سیسمونی اگر آلت تناسلی تورم و قرمزی شدید پیدا کرد باید به پزشک اطلاع دهید تا علت آن مشخص شده و درمان شود.
  2. ختنه کردن با روش بریدن و دوختن: اگر کودک در یکی دو ماه اول تولد ختنه نشود، بعد از سه ماهگی، جراح با روش بریدن و دوختن ختنه را انجام می دهد. بعد از انجام ختنه، محل آن باید به دقت نظارت گردد. سیسمونی اگر از محل ختنه چند قطره خون خارج شود، مهم نیست، ولی اگر خونریزی زیاد باشد، والدین باید هر چه زودتر به پزشک مراجعه کنند تا از خونریزی جلوگیری بعمل آید، چند روز بعد از عمل ختنه زیر آلت ممکن است ترشح سفید رنگ به وجود آید و مادر تصور کند که محل ختنه چرکی شده است، ولی این ترشحات، چرک نیست. سیسمونی اگر مادر محل بریدن را با آب و صابون بشویید و محل ختنه را در معرض هوا قرار دهد، زودتر بهبود می یابد. بعد از انجام ختنه.

توصیه بهداشتی در هنگام تعویض پوشک نوزاد ختنه شده:

در هر نوبت که مادر کهنه کودک را عوض می کند باید پنبه تمیز و استریل، در آب صابون سرد فرو برده و بر روی محل ختنه و آلت تناسلی فشار کمی دهد، بدین ترتیب محل ختنه شست و شو می گردد. سیسمونی اگر حلقه پلاستیکی استفاده شده است، مادر می تواند حلقه را به آرامی از محل خود کمی بالا ببرد تا حلقه کاملا به آلت نچسبیده و سبب تحریک آن نشود. سیسمونی اگر برای مدت سه تا چهار ذور بعد از عمل ختنه در هر نوبت عوض کردن کهنه ژله های روغنی یا کمی پماد آنتی بیوتیک به محل ختنه مالیده شود سبب می گردد که کهنه به محل ختنه نچسبد.

بهترین زمان ختنه کردن چه موقعی است؟

بنابر احکام ادیان مختلف، ختنه را در سنین مختلف انجام می دهند. به طور مثال پیروان حضرت موسی در روز هشتم تولد و مسلمانان تا قبل از بلوغ، کودک را ختنه می کنند. ختنه از نظر پزشکی بهتر است در ۴۰ روز اول تولد انجام گیرد. سیسمونی بعضی از جوامع دیگر مانند اروپاییان و آمریکایی ها به علل زیر کودک را ختنه می کنند. اگر ختنه بعد از تولد یا ۳۰ روز بعد از تولد یا در ماههای اول تولد انجام گیرد مزایایی دارد.

مزایای ختنه کردن در ماههای اول تولد

  • احتیاج به بیهوشی عمومی کودک نیست و با بی حسی موضعی انجام می گیرد، زیرا در دوران نوزادی ، نوزاد درد را کمتر از سنین کودکی حس می کند.
  • هزینه زیادی برای خانواده نخواهد داشت، مخصوصا اگر بهداشت و نظافت بعد از عمل رعایت شود ( نوزاد قنداق نشود و کهنه کثیف بر روی محل ختنه گذاشته نشود)
  • محل ختنه در نوزاد زودتر التیام می یابد. سیسمونی اگر ختنه در در ماههای اول تولد انجام نشود، علاوه بر آن که برای ختنه کردن در سنین بالاتر، باید کودک به طور کامل بیهوش شود و هزینه زیادی به خانواده تحمیل می شود، اثرات روانی ناگواری نیز در کودک خواهد داشت، زیرا کودک در سنین کودکی ( به ویژه ۲ تا ۳ سالگی ) نسبت به حفظ آلت تناسلی خود حساس است و چه بسا ختنه را تنبیه پدر و مادر در حق خود می پندارد.

عوارض ختنه کردن

ختنه باید توسط پزشک با تجربه انجام گیرد و پزشک باید توصیه های بهداشتی بعد از ختنه را به مادر تذکر دهد. اگر پزشک در عمل دقت نماید، معمولا ختنه کردن عوارضی ندارد ولی ممکن است پزشک پوست را کمتر یا زیادتر بردارد و در نتیجه آلت بدشکل گردد. سیسمونی عارضه مهم ختنه، خونریزی شدید است که پیشتر ذکر گردید.

  • زخم شدن نوک سوراخ آلت: زخم شدن نوک سوراخ آلت نتیجه گزاردن پوشک های پلاستیکی یک بار مصرف روی دستگاه تناسلی -و سفت بستن آن می باشد به طوری که آمونیاک تولید شده از ادرار کودک و مالش پیدا کردن سر مجرای ادرار با پوشک، موجب زخم شدن سر مجرای ادرار می گردد، که گاهی زخم موجب خونی شدن پوشک می گردد. سیسمونی اگر به سر مجرای ادرار کودک نگاه کنید، سوراخی نمی بینید یا سوراخ کاملا قرمز و زخمی شده است و کودک به آسانی نمی تواند ادرار کند و هنگام ادرار زور می زند و حتی بعد از خوب شدن زخم مجرای ادرار کودک تنگ می شود و موجب آزار او هنگام ادرار می گردد.

درمان زخم شدن نوک سوراخ آلت: اگر مادر برای پیچیدن کودک، کهنه نرم به کار ببرد و او را شل و آزاد بپیچد و زود به زود کهنه او را عوض کند و کهنه را با صابون ساده بشوید، نوک مجرا زخم نخواهد شد. سیسمونی اگر نوک مجرای ادرار زخم گردید، باید روزی چند نوبت کرم مرطوب کننده به سر مجرا بمالید تا بهبود یابد.

  • ورم پوست غلاف سر آلت و چسبندگی آن: اگر ختنه در زمان خود انجام نگیردیا بهداشت دستگاه تناسلی نوزاد یا شیرخوار رعایت نشود، پوست غلاف سر آلت کودک ممکن است ورم کند و در نتیجه مجرای آلت باریک و تنگ گردد و کودک به سختی و با فشار ادرار کند. سیسمونی این حالت را فیموزیس می نامند. در چنین حالتی باید به دستورهای بهداشتی که پیش از این ذکر گردید عمل وشد و کودک هرچه زودتر ختنه گردد.
  • ترشح سفید رنگ زیر غلاف آلت: اگر ختنه در ماههای اول انجام نگیرد، ترشحات سفید رنگ غلیظی زیر پوست غلاف آلت به وجود می آید که این ترشحات چرک نیست ولی چسبیده است. سیسمونی مادر می تواند آن را هنگام حمام کردن نوزاد پاک کند و تمیز نماید. اگر ختنه در ماههای اول انجام نگیرد، مادر باید کودک را نپیچد و شلوار آزاد به پای او نماید و در هنگام حمام کردن، پوست غلاف آلت را تا آنجایی که امکان دارد به طرف بالا بکشد و باز کند و آن را تمیز نماید.

در چه مواردی نوزاد را نباید ختنه کرد؟

  • اگر تنه آلت نوزاد در سطح پوست عانه قرار گرفته و در حقیقت آلت نوزاد در چربی ناحیه عانه فرورفته باشد.
  • اگر آلت نوزاد بسیار کوچک باشد یعنی کمتر از ۵/۲ سانتیمتر طول داشته باشد ( آلت تناسلی نوزاد سالم بین ۸/۲ تا ۴ سانتیمتر طول دارد )
  • اگر پیشابراه به جای نوک آلت در زیر کلاهک یا در تنه آلت قرار گرفته باشد، که در پزشکی هیپوس پدیاز می نامند و پوست ختنه کامل تشکیل نشده باشد( مردم در این حالت مب گویند نوزاد ختنه شده به دنیا آمده است ) این وضع یک نوع ناهنجاری است و نوزاد به جای ادرار کردن به جلو به زیر آلت خود ادرار می کند. سیسمونی در چنین مواردی کودک را نباید ختنه کرد بلکه باید در ۶ تا ۱۲ ماهگی با عمل جراحی خاص ، آلت کودک را ترمیم نمود اگر نوزادی مبتلا به مشکل بالا باشد، پزشک معمولا کودک را از نظر وجود ناهنجاری های دیگر مانند پایین نیامدن بیضه ها و غیره بررسی می کند.
  • اگر تنه آلت خمیده باشد اگر مادری به هر دلیلی نخواهد در روزهای نخست تولد، کودک را ختنه کند، موظف است که در نظافت و بهداشت دستگاه تناسلی او کاملا بکوشد.
پیشنهاد فروشگاه اینترنتی سیسمونی و اسباب بازی بیبی پرو: بررسی لیست سیسمونی نوزاد

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ آذر ۹۷ ، ۱۳:۰۶
بیبی پرو
دوشنبه, ۲۶ آذر ۱۳۹۷، ۰۳:۴۰ ب.ظ

صحبت کردن کودک دو ساله


صحبت کردن کودک دو ساله

زمان صحبت کردن کودک

عموماً کودکان در طی دو سال اول زندگی کم کم شروع به یادگیری صحبت کردن می‌کنند. خیلی پیش‌تر از آنکه کودک شما شروع به صحبت کردن کند، او قوانین زبانی و نحوه استفاده بزرگسالان از زبان برای برقراری ارتباط را از شما یاد می‌گیرد.

پیشنهاد فروشگاه اینترنتی سیسمونی و اسباب بازی بیبی پرو: بررسی لیست سیسمونی نوزاد

کمی بعد کودکتان با استفاده از زبان، لب‌ها،‌ سقف دهان و کمی بعد با استفاده از دندان‌هایش صداهایی را ایجاد می‌کند. این صداها در ابتدا همان گریه‌ها هستند، ولی کمی بعد صداهایی شبیه به «اووه» «ههه» «آآه» را در حدود یک یا دو ماهگی ایجاد خواهد کرد. بعدها این صداها تبدیل به کلمات واقعی خواهند شد. کلماتی مثل «ماما» یا «بابا» که ممکن است در حدود شش ماهگی از دهان کودکتان خارج شود و اشک شوق از چشمنتان جاری کند.

از این زمان کودک شروع به یادگیری کلمات جدیدی از شما و اطراف خود می‌کند. و در حدود ۱۸ ماهگی تا ۲ سالگی، احتمالاً‌ قادر خواهد بود تا جملاتی با ۲ تا ۴ کلمه بسازد و بیان کند. همزمان با رشد عقلی، احساسی و رفتاری کودکتان، استفاده او از کلمات برای بیان آنچه می‌بیند،‌ می‌شنود، احساس می‌کند، ‌فکر می‌کند و یا می‌خواهد هم بیشتر می‌شود.

اولین سال‌های زندگی کودک مهم‌ترین زمان برای توسعه قابلیت‌های ذهنی و زبانی او است. ولی این نکته را همیشه در خاطر داشته باشید که هیچ کودک ۲ ساله‌ای مانند دیگری نیست و کودک دلبند شما هم با سرعت و با شیوه خودش رشد خواهد کرد و این توانایی‌ها را به دست خواهد آورد. در ادامه، به‌صورت کلی نگاهی به قابلیت‌های زبانی و صحبت کردن کودک دو ساله خواهیم داشت.

صحبت کردن کودک در شروع ۲ سالگی

در ابتدای دو سالگی بیشتر کودکان فقط کلماتی مانند «ماما» یا «بابا» را می‌توانند بیان کنند. ولی در این سن کودک باید بتواند حداقل ۲ کلمه را کنار هم بگذارد و سوالات دو کلمه‌ای بپرسد. در ادامه‌ی دوسالگی، کودک‌ها معمولاً باید بتوانند صداهای «پ»، «م»، «ه»، «و»، «ن» و «ب» را تلفظ کنند. در این سن کم کم کودک اختیار بیشتری روی قابلیت‌های زبانی خود پیدا می‌کند و تمرکز او هم بیشتر می‌شود. در مورد صحبت کردن کودک در سن ۲ سالگی این نکته را هم در نظر بگیرید که بیان می‌شود در این سن کودکان عموماً کلمه‌ی «نَه (نفی)» را متوجه می‌شوند، ولی ممکن است هنوز نتوانند آن را به زبان بیاورند.

صحبت کردن کودک در میانه دو سالگی

در حدود ۱۸ ماهگی، کودک باید بتواند خودش را جلوی آیینه تشخیص دهد. حال که کودکتان می‌تواند خودش را در میان دیگران تشخیص دهد، او شروع به یادگیری اسامی اطرافیان می‌کند. بنابراین احتمالاً اسامی، برخی ضمیرها، کلمات توصیفی و برخی کلمات دیگر به دایره کلمات کودک اضافه خواهند شد. در این سن دختر و یا پسر شما باید حدود ۲۰۰ کلمه بلد باشد و بتواند با شنیدن اسم اشیاء، آن‌ها را با دست نشان دهد.

صحبت کردن کودکان در انتهای دو سالگی

در انتهای دوسالگی، بیشتر کودکان دایره لغتی بیش از ۲۰۰ کلمه را فرا گرفته‌اند و می‌توانند حرف‌های ساده و دستوری اطرافیان را انجام دهند. عبارات ساده و دو کلمه‌ای هم تقریباً توسط عموم کودکان در این سن بیان خواهد شد. کودک شما در انتهای دو سالگی به خوبی خودش را تشخیص می‌دهد و حسی از وجود «من» در درون خود دارد. بنابراین، از کلماتی مثل «مال من» یا ضمیرهای شخصی مثل «من» و «تو» استفاده بیشتری خواهد کرد.

ناهنجاری‌های صحبت کردن کودکان در دو سالگی

استفاده اشتباه کودک از بعضی کلمات و به‌خصوص تلفظ و بیان اشتباه کلماتی که به‌تازگی یاد گرفته اصلاً‌ چیز عجیبی نیست و نباید نگران آن‌ها باشید. ولی در صورت بروز برخی علائم و نشانی‌ها، والدین باید مراقب باشند. برای مثال این مشکل که کودک شما حروف صدا دار را به زبان نمی‌آورد و یا اینکه حروف صدادار داخل یک کلمه را بیان نمی‌کند،‌ ممکن است نشانه‌هایی از وجود ایراد در یادگیری فرآیند زبانی باشد. در صورت مشاهده لکنت زبانی در سن‌های پایین نیز چندان جای نگرانی نیست. این لکنت‌های زبانی در تلفظ کلمات و یا ساخت جملات معمولاً بعد از سن ۷ سالگی ناپدید می‌شوند.

اگر کودک ۲ ساله شما صحبت نمی‌کند نگران نباشید!

قبل از شروع این مبحث، این نکته را در نظر داشته باشید که مواردی که در ادامه ذکر می‌شوند برای شرایطی هستند که کودک شما نرمال و سالم است و فقط مشکل تاخیر در شروع به صحبت کردن دارد. برای مثال، اگر کودک در دو سالگی همچنان شروع به صحبت کردن نکرده است، بهتر است از مشاور کمک بگیرید. این موضوع حتی ممکن است به‌خاطر مشکل شنوایی کودک هم باشد. ولی به‌صورت کلی، در مورد یک کودک سالم، فرقی نمی‌کند که تنها یک فرزند و یا حتی ۴ فرزند داشته باشید. همانطور که پیش‌تر هم بیان کردیم، هر کودک با سرعت خاص خود رشد می‌کند و حتی فرزندان مختلف شما هم لزوماً مراحل رشد را مانند یکدیگر طی نمی‌کنند. تحقیقی در این زمینه انجام شده و به شما این اطمینان را می‌دهند که حتی اگر کودک شما بعد از ۲ سالگی هم صحبت نمی‌کند، لزوماً نباید نگران باشید و این به‌معنای مشکل‌های زبانی آن‌ها در آینده نیست. به عبارت دیگر، اگر کودکی در سن دو سالگی نمی‌تواند به خوبی سایر کودکان صحبت کند، این به این معنا نیست که او قرار است در تمام طول زندگی همچنان از آن‌ها عقب باشد.

به‌صورت کلی، یافته‌های مطالعات شامل موارد زیر است:

  • کودکانی که توانایی زبانی آن‌ها دیرتر از امثال خود رشد می‌کند در آینده دچار مشکلات رفتاری نمی‌شوند. به‌عبارت دیگر، دیر صحبت کردن کودکان نشانه‌ی استعداد و یا رشد کودک در باقی طول زندگی نیست.
  • کودکانی که در سن دو سالگی نمی‌توانند صحبت کنند ممکن است دچار برخی مشکلات رفتاری و یا احساسی بشوند، ولی این مشکلات با شروع صحبت کردن آن‌ها حل و حذف خواهند شد.
  • در این پژوهش کودکان را تا سن ۱۷ سالگی مورد مطالعه قرار دادند و حدود ۸۰ درصد آن‌ها هنگام ورود به مدرسه توانایی کامل صحبت کردن داشتند.

پیشنهاد ویکی بیبی پرو : مشاهده و خرید انواع اسباب بازی کودک در فروشگاه سیسمونیاسباب بازی بیبی پرو .

پیشنهاد فروشگاه اینترنتی سیسمونی و اسباب بازی بیبی پرو: بررسی لیست سیسمونی نوزاد

https://babypro.ir/wiki

منابع:

https://www.livestrong.com/article/523981-how-well-should-my-2-year-old-child-be-talking/

http://www.survivemag.com/two-years-old-and-not-talking-worried/

https://www.babycenter.com/0_baby-milestone-talking_6573.bc#articlesection2

https://www.care.com/c/stories/3381/when-do-babies-start-talking-your-1-year-old

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ آذر ۹۷ ، ۱۵:۴۰
بیبی پرو
پنجشنبه, ۲۲ آذر ۱۳۹۷، ۰۱:۰۹ ب.ظ

اسباب بازی های نوزاد


اسباب بازی های نوزاد 

نوزاد شما قادر به استفاده چندانی از دست های خود نیست، بنابراین می خواهد جهان را از طریق بینایی، شنوایی، و لامسه ی خود تجربه کند. او دوست دارد به صورت اشخاص از نزدیک نگاه کند و اشیاء متحرک، خوشرنگ و صدادار را ترجیح می دهد. سیسمونی با انتخاب ملحفه هایی که طزح های خوشرنگ و زنده ای دارند و پوشاندن جوراب هایی به او  که طرح ها یا چهره های شاد روی آنها نقش شده است، محیط مناسبی برای او ایجاد کنید.

پیشنهاد فروشگاه اینترنتی سیسمونی و اسباب بازی بیبی پرو: بررسی لیست سیسمونی نوزاد

آویز بالای گهواره :

قطعه های متحرک توجه کودک را جلب می کنند. آویز را در ارتفاعی نصب کنید که بتواند آن را ببیند. سیسمونی بهترین نوع آویز آنهایی هستند که هر چند روز یک بار قابل تعویض باشند.

اسباب بازی های فشاری یا مکیدنی:

حلقه ها و سایر اسباب بازی های لاستیکی قالبی که کودک بتواند به راحتی در دست بگیرد و در دهان بگذارد.

اسباب بازی ها یا توپ های نرم:

بهترین اسباب بازی ها از این نوع، آن هایی هستند که بدنه ی آن ها از جنس های مختلفی باشد.

* عکس های با پوشش پلاستیک و آینه ی بچه:

این ها را باید از کنار تخت کودک آویزان کرد، طوری که بتواند آن ها را ببیند.

جغجغه، زنگوله، عروسک های صدادار:

اسباب بازی هایی که با پرتاب کردن، زدن، فشار دادن، مکیدن یاتکان دادن، صدا درمی آورند.

لیست اسباب بازی های مناسب نوزاد در بیبی پرو، فروشگاه اینترنتی سیسمونی و اسباب بازی

پیشنهاد فروشگاه اینترنتی سیسمونی و اسباب بازی بیبی پرو: بررسی لیست سیسمونی نوزاد

منبع : https://babypro.ir/wiki

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ آذر ۹۷ ، ۱۳:۰۹
بیبی پرو
چهارشنبه, ۲۱ آذر ۱۳۹۷، ۱۲:۰۶ ب.ظ

انواع صندلی ماشین کودک


معرفی انواع صندلی ماشین کودک

مدل‌های مختلف صندلی کودک

اگر شما هم احیاناً جزو آن دسته از والدینی هستید که گمان می‌کنند با در آغوش گرفتن کودک خود می‌توان او را از خطرهای احتمالی ایجاد شده در حین رانندگی و در ماشین حفظ کرد، باید بدانید که این تصور اشتباهی است. تحقیقات نشان داده‌اند که این کار کافی نیست و همچنان تعداد زیادی از کودکان جان خود را در سوانح رانندگی به‌ علت عدم رعایت نکات ایمنی از دست می‌دهند. البته، حتی اگر هم فردی محتاط نیستید، باز هم باید از صندلی کودک در وسیله نقلیه خود استفاده کنید. سیسمونی چراکه اخیراً، در آبان ماه ۱۳۹۷، طبق اصلاح ماده ۱۹ قوانین راهنمایی و رانندگی در مجلس شورای اسلامی ایران استفاده از صندلی ماشین کودک در ماشین هایی که سرنشین زیر ۱۰ سال دارند الزامی شده است.

پیشنهاد فروشگاه اینترنتی سیسمونی و اسباب بازی بیبی پرو: بررسی لیست سیسمونی نوزاد

همانطور که بیان شد، صندلی کودک برای امنیت بیشتر کودکان در حمل و نقل ماشینی تهیه شده است. اما صندلی های مختلفی طراحی شده‌اند و در بازار موجود هستند. بنابراین چطور یک صندلی کودک انتخاب و خریداری کنیم؟ انتخاب صندلی بسته به سن کودک شما، قد، وزن و مدت سفر خواهد بود. البته موارد دیگری هم می تواند در انتخاب صندلی دخیل باشد، مثلاً اینکه آیا می‌خواهید صندلی به راحتی از وسیله نقلیه شما جدا شود یا خیر. البته به این موضوع که آیا صندلی منتخب شما داخل ماشینتان جای می‌گیرد یا نه هم مسئله دیگری است که حتماً‌ باید به آن‌ توجه کنید، چراکه بعضی از صندلی‌ها خیلی درشت هستند و شاید مناسب ماشین شما نباشند. سیسمونی به‌هرحال در ادامه ۴ مورد از انواع صندلی کودک را معرفی خواهیم کرد و کاربرد هریک را خواهیم گفت.

صندلی ماشین مخصوص  نوزاد

همانطور که از نام این مورد هم پیدا است، این صندلی‌ها مخصوص نوزادان است. بنابراین از این صندلی ها از زمان تولد نوزاد تا حدود ۲ سالگی می‌توانید استفاده کنید و پس از آن باید صندلی جدید و البته بزرگ‌تری را برای پسر یا دختر خود بخرید. سیسمونی ویژگی باز صندلی های مخصوص نوزاد این است که همه‌ی آن‌ها «رو به عقب» هستند.

خیلی از صندلی‌های مخصوص نوزاد حتی دومنظوره هستند و از آن‌ها می‌توانید به عنوان کریر (carrier) هم استفاده کرد. بعضی از مدل‌های این صندلی‌ها مستقیماً به صندلی ماشین نصب می‌شوند. ولی بعضی از آن‌ها روی یک پایه نصب می‌شوند و بنابراین جدا کردن آن و استفاده به‌عنوان کریر راحت‌تر خواهد بود.

یک صندلی نوزاد می‌تواند حدود شش تا ۲۴ ماه برای شما قابل استفاده باشد، البته این مدت بسته به میزان رشد کودک شما و اندازه‌ی صندلی ماشین شما هم دارد. بعضی از کودکان سریع رشد می کنند و صندلی نوزاد سریع‌تر برای آن‌ها کوچک می‌شود. سیسمونی به‌هرحال، وقتی نوزاد شما به حد نصاب سن و یا قد برای صندلی نوزاد موجود رسید، وقت آن است که به فکر خرید صندلی جدید باشید.

البته خرید یک صندلی جدید لزوماً به این معنا نیست که دیگر وقت آن رسیده تا صندلی جدید را «رو به جلو» نصب کنید. اگر بخواهید باز هم می‌توانید صندلی جدید را هم «رو به عقب» نصب کنید، این موضوع بسته به خود شما خواهد بود. سیسمونی ولی عموماً‌ توصیه می‌شود که تا جای ممکن صندلی را رو به عقب نصب کنید، چراکه امنیت این روش بیشتر است. در منابع اطلاعاتی مختلف توصیه می‌شود که تا سن ۳ سالگی صندلی ماشین کودکان را رو به عقب نصب کنید.

صندلی کودک ماشین قابل تبدیل

از این دسته از صندلی ها در مقایسه با صندلی‌هایی که در دسته قبل معرفی شدند زمان طولانی‌تری می‌توان استفاده کرد. به عبارت دیگر، استفاده از این دسته از صندلی‌ها ارزش اقتصادی بیشتری خواهد داشت و به‌صرفه‌تر هستند. سیسمونی صندلی‌های قابل تبدیل هم می‌توانند به‌عنوان صندلی «رو به عقب» و هم به عنوان صندلی «رو به جلو» استفاده کرد. تعیین جهت نصب صندلی بسته به وزن و سن کودک شما خواهد داشت. صندلی‌های رو به عقب عموماً تا ۳ سالگی استفاده و توصیه می‌شوند و بعد از آن می‌توانید این صندلی‌ها را تغییر داده و تبدیل به صندلی «رو به جلو» کنید. نقطه ضعف صندلی‌های قابل تبدیل این است که قابل حمل نیستند و همانند صندلی نوزاد نمی‌توان از آن‌ها به‌عنوان کریر هم استفاده کرد. علاوه بر این، آن‌ها پایه ثابت ندارند و کل صندلی به ماشین متصل می‌شود، بنابراین به‌ آسانی نمی‌توان آن‌ها را از یک ماشین به ماشین دیگر منتقل کرد. سیسمونی بعضی از والدین بر این باورند که این صندلی‌های قابل تبدیل، که از صندلی‌های مخصوص نوزاد کمی بزرگ‌تر هستند، زیاد راحت نیستند و فضای زیادی را اشغال می‌کنند. از سوی دیگر، این فضای اضافی برای برخی دیگر از والدین به معنای امنیت بیشتر برای کودکان است.

 صندلی های بوستر (booster)

این نوع صندلی خودرو کودک فقط «رو به جلو» نصب می‌شود. حداقل وزنی که کودکان باید داشته باشند تا از این صندلی‌ها استفاده کنید حدود ۱۳ تا ۲۰ کیلوگرم است، البته این وزن بستگی به مدلی که شما انتخاب می‌کنید هم خواهد داشت. سیسمونی خبر خوب اینکه،‌ صندلی های بوستر را تا زمانی می‌توانید استفاده کنید که کودک شما به قدری بزرگ شده باشد تا دیگر بتواند از صندلی خود ماشین استفاده کند!

در این دست از صندلی ها، بر اساس قد کودکتان، هم می توانید کمربند ایمنی مخصوص خود صندلی ایمنی استفاده کرده، و هم اینکه از کمربند ایمنی خود خودرو استفاده کنید. در حال حاضر توصیه می شود تا زمانی که قد فرزند شما به ۵/۱ متر نرسیده است (حدود ۸ تا ۱۲ سالگی) از صندلی های ایمنی کودک در خودرو استفاده کنید. علاوه بر این، تا قبل از اینکه کودک به سن ۱۳ سالگی برسد ترجیحاً باید در صندلی عقب بنشیند.

صندلی های ۳ در ۱

این دست که به آن صندلی‌های همه‌کاره هم گفته می‌شود، شبیه به صندلی‌های قابل تبدیل هستند. با این تفاوت که به عنوان صندلی های بوستر هم قابل استفاده‌اند. سیسمونی مزیت اصلی این نوع صندلی کودک آن است که فقط کافی است یک صندلی بخرید و همین یک صندلی همراه با کودک شما تغییر می‌کند و از صندلی «رو به عقب»، تبدیل به صندلی «رو به جلو» و در نهایت صندلی بوستر می‌شود. بنابراین، از این نوع صندلی تا روزی که فرزندتان به سن کافی برسد و بتواند از کمربند ایمنی خودرو استفاده کند می‌توانید استفاده کنید.

پیشنهاد ویکی بیبی : خرید انواع صندلی ماشین کودک از فروشگاه اینترنتی سیسمونی, اسباب بازی بیبی پرو .

پیشنهاد فروشگاه اینترنتی سیسمونی و اسباب بازی بیبی پرو: بررسی لیست سیسمونی نوزاد

منبع : https://babypro.ir/wiki

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ آذر ۹۷ ، ۱۲:۰۶
بیبی پرو


نکاتی در مورد شیر دادن به نوزاد در شب

مادران همواره با مساله شیر دادن به نوزاد در شب دچار مشکلاتی می شودند و این کار برای مادران کمی دشوار می باشد بخصوص با در اوایل دوران بعد از زایمان به دلیل ضعف و خستگی مادر، به همین دلیل در این پست به شما آموزش خواهیم داد که چطور شب ها به نوزاد شیر بدهید؟

پیشنهاد فروشگاه اینترنتی سیسمونی و اسباب بازی بیبی پرو: بررسی لیست سیسمونی نوزاد

بهترین زمان شیردادن به نوزاد شیر خوار در شب

در چند هفته اول تولد، شیر دادن به نوزاد و شیرخوار، برای کودک و مادر ضرورت دارد، زیرا نوزاد به شیر خوردن به دفعات نیاز دارد و مادر نیز برای جاری شدن شیر باید به دفعات به نوزاد شیر بدهد. سیسمونی پس از مدتی مادر احساس می کند که در شب نیاز به استراحت دارد و به تدریج هم شیرخوار ، شب و روز را می فهمد و در این موقع است که مادر می تواند به کودک در شب شیر ندهد و عادت شیر دادن را قطع کند. در سن ۳ تا ۶ ماهگی، کودکان نیازی به خوردن شیر در شب ندارند، زیرا در خلال روز به دفعات شیر خورده اند. در سن ۶ تا ۱۲ ماهگی اگر مادر، کودک را به شیر خوردن عادت نداده باشد، می تواند آخرین نوبت شیر را در ساعت ۱۰ تا ۱۲ شب به کودک بدهد و سعی کند در خلال شب به او شیر ندهد.

عادت های بد شیر دادن به کودک

بعضی از کودکان گرچه سیر هستند و نیازی به شیر خوردن در شب ندارند، ولی چون مادر هر باز که کودک در شب مختصر گریه ای کرده است، سینه خود را به دهان او گذارده ، بنابراین کودک عادت کرده است که در خلال شب بارها بیدار شود و به پستان مادر مک بزند و بخوابد. سیسمونی در چنین شرایطی اگر رشد و وزن کودک به وسیله پزشک، طبیعی گزارش شود و پزشک، کافی بودن شیر مادر و رشد کودک را تایید کرده باشد، مادر می تواند آخرین نوبت ساعت ۱۰ تا ۱۲ شب شیر کافی به کودک بدهد و او را بخواباند و سعی کند در خلال شب به او شیر ندهد تا او شب را کاملا بخواباند. سیسمونی اگر کودک ۶ ماهه یا بزرگ تر است، مادر می تواند آخر شب فقط مقداری آب ساده و قطره داروی استامینوفن به کودک بدهد تا کودک آرامش پیدا کند و عادت او شکسته شود و شب به راحتی بخوابد.

چه کنم شیر دادن به کودکم در شب برایم آسان شود؟

  1. گهواره کودک را نزدیک تخت خواب خود قرار دهید تا به راحتی بتوانید به او شیر دهید.
  2. بعضی از مادران، نوزاد و شیرخوار را در تخت خواب خود می خوابانند تا به راحتی به کودک شیر بدهند. این عمل برای کودک خطراتی دارد، زیرا خستگی مادر و پدر می تواند موجب غلتیدن آن ها روی کودک و خفتگی او شود. سیسمونی هم چنین سیگار کشیدن در اتاق کودک نیز مخاطراتی برای کودک به وجود می آورد.
  3. کودک را در ساعت معینی هر شب بخوابانید تا عادت کند.
  4. شیر دادن به کودک باید قبل از خواباندن او و در حالی که کودک کاملا بیدار است، انام شود. هنگام شیر خوردن، نباید کودک به خواب برود تا کاملا سیر شود، زیرا اگر در هنگام شیر خوردن، به خواب برود، چون شیر کافی نخورده است و هنوز گرسنه است مدای بعد بیدار می شود.
  5. نور اتاق کودک هنگام خواب و بیداری باید متفاروت باشد. سیسمونی هنگام خواباندن کودک، نور اتاق کودک ذا کم کنید تا کودک معنی شب و روز را بفهمد.
  6. موقعی که جریان شیر مادر به حد کافی برقرار شد، مادر می تواند در ساعات بعد از نیمه شب به نوزاد شیر ندهد و اطرافیان مخصوصا پدر، آب ساده جوشیده به نوزاد بدهند تا مادر شب را کاملا بخوابد و استراحت نماید، زیرا در روزهای بعد از زایمان او به خواب و استراحت بیشتری نیاز دارد.
  7. اگر مادر و نوزاد هر دو سالم باشند، بهتر است مادر بعد از زایمان هر چه زودتر ، البته با نظر پزشک، از بیمارستان بماند، لازم است با فرزندان و شوهر خود تماس داشته باشد و آنان را ملاقات کند. سیسمونی جدا ماندن مادر از کودکان دیگر، مخصوصا اگر سن آن ها کمتر از سه سال باشد، اثرات روانی بدی خواهد داشت.
  8. مادر در دوران بعد از زایمان نسبت به گفته های دیگران مخصوصا پزشک، پرستار و اطرافیان در مورد نوزاد خود حساس است، بنابراین پزشک ، پرستار و اطرافیان در برابر مادر باید کاملا با احتیاط و سنجیده نسبت به نوزاد اظهار نظر نمایند و اگر نوزاد نارس یا ضعیف است یا مشگلی دارد مخصوصا اگر هنوز به صورت قطعی مشخص نشده استف نباید به مادر گفته شود و برعکس از شرایط خوب مادر و خوبی های نوزاد صحبت شود. مادر معمولا بعد از زایمان، بیمار و خسته است و ممکن است نگران باشد، بنابراین نباید به او ایراد گرفت و از انتقاد کرد. سیسمونی بعضی از مادران بعد از زایمان پیوسته به نوزاد خود نگاه می کنند و از دیگران سوال می کنند که آیا نوزاد من خوب و سالم است؟ آیا او زیباست ؟ وظیفه اطرافیان این است که نظر مادر را تایید کنند، زیرا این گفته ها و تاییدها موجب شادی مادر می گردد و به او آرامش جسمی و روانی می دهد و این آرامش در بهبود مادر و مخصوصا در ازدیاد شیر او موثر می باشد.

مادران باید بدانند؟

  • در روزهای اول تولد، باید هر دو پستان را در دهان نوزاد گذاشت تا هر دو تحریک شوند و شیر از هر دو ترشح گردد، ولی بعد از آن شیر یک پستان، کودک را سیر می کند می توانید یک نوبت از یک پستان و نوبت دیگر از یستان دیگر بدهید اگر شیر یک پستان، کودک را سیر نکرد، باید پستان دیگر را در دهان او بگذارید.
  • اگر کودک در خلال روز زیاد خوابید زیاد مناسب نخواهد بود که او را بیدار کنید و به او شیر بدهید، همانطور که گفته شد شیر دادن به نوزاد و کودکان نباید بر مبنای ساعت باشد بلکه باید بر حسب میل و رغبت کودک باشد و هر موقع کودک میل داشت باید به او شیر بدهید.

پیشنهاد ویکی بیبی : خرید برترین شیشه شیر از فروشگاه اینترنتی سیسمونی , اسباب بازی بیبی پرو

پیشنهاد فروشگاه اینترنتی سیسمونی و اسباب بازی بیبی پرو: بررسی لیست سیسمونی نوزاد

منبع : https://babypro.ir/wiki

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ آذر ۹۷ ، ۱۲:۱۰
بیبی پرو
دوشنبه, ۱۹ آذر ۱۳۹۷، ۱۱:۴۳ ق.ظ

کورمای سبزیجات (کودکان یک سال به بالا)


کورما یک نوع غذای سبک، خامه ای و پر از کالری می باشد و طعم و مزه جدیدی از ادویه های سبک را به کودکان معرفی می کند. سیسمونی به طور سنتی در این غذا از بادام زمینی استفاده می شود اما در این قسمت به دلیل احتمال وجود حساسیت به مغزها در برخی افراد، بادام زمینی از دستور غذا حذف شده است.

پیشنهاد فروشگاه اینترنتی سیسمونی و اسباب بازی بیبی پرو: بررسی لیست سیسمونی نوزاد

مواد لازم:

  • ۱ قاشق غذاخوری روغن آفتابگردان
  • ۱ عدد ریشه زنجبیل پوست کنده و خرد شده
  • ۱ حبه سیر پوست کنده و خرد شده
  • نصف یک پیاز کوچک پوست کنده و خرد شده
  • نصف قاشق چای خوری زیره و همین مقدار پودر گشنیز
  • کمی زرد چوبه
  • ۱ عدد سیب زمینی کوچک پوست کنده و خرد شده
  • ۱ عدد هویج پوست کنده و خرد شده
  • ۱ قاشق چای خوری رب گوجه فرنگی
  • ۱۰۰ میلی لیتر آب سبزیجات
  • ۲ قاشق غذاخوری نخود فرنگی فریزری
  • ۶ تا ۸ عدد گل بروکلی
  • ۱۰۰ میلی لیتر خامه کم چرب
  • ۱ قاشق غذاخوری گشنیز خرد شده تازه
  • ۲۰۰ گرم برنج

طرز تهیه:

روغن را در یک تابه نچسب داغ کنید. ریشه زنجبیل، سیر و پیاز را داخل یک غذاساز ریخته و آن ها را مخلوط کنید تا به شکل پوره در آید،در صورت غلیظ بودن پوره می توانید یک قاشق غذاخوری آب به آن اضافه کنید. سیسمونی مخلوط را داخل تابه ریخته و مدت ۵ دقیقه روی حرارت متوسط رو به کم آن را بپزید. ادویه ها را اضافه کرده و ۲ تا ۳ دقیقه دیگر پخت را ادامه دهید. سیب زمینی، هویج، رب گوجه و آب سبزیجات را به تابه اضافه کرده، آن را جوشانده، در تابه گذاشته و مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه پخت را ادامه دهید تا سبزیجات نرم شوند. سیسمونی نخود فرنگی و بروکلی ها را داخل تابه ریخته و هم بزنید و ۵ دقیقه برای پخت آن زمان دهید. خامه و گشنیز را اضافه کرده و ۳ تا ۴ دقیقه هم برای پخت آن ها در نظر بگیرید. این غذا را با برنج پخته سرو کنید. می توانید آن را تا ۳ روز داخل یخچال و تا ۱ ماه داخل فریزر نگهداری کنید. سیسمونی برای منجمد کردن داخل ظروف بدون منفذ مخصوص فریزر ریخته، نام و تاریخ را روی آن چسبانده و مدت یک ماه در فریزر نگهداری کنید. برای استفاده مجدد باید آن را یخ زدایی کرده و قبل از مصرف خوب گرم کنید.

با این دستور می توانید ۴ وعده غذای کودک یا ۲ وعده غذای بزرگسال را تهیه کنید.

پیشنهاد فروشگاه اینترنتی سیسمونی و اسباب بازی بیبی پرو: بررسی لیست سیسمونی نوزاد

منبع : https://babypro.ir/wiki

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ آذر ۹۷ ، ۱۱:۴۳
بیبی پرو


چه زمانی باید مواد غذایی جامد را به کودکم معرفی کنم؟

دکتر کودکتان ممکن است بگوید که می‌توانید غذای جامد را بین ۴ تا ۶ ماهگی شروع کنید. سیسمونی تا آن زمان، شیرمادر یا فرمولا (نوعی شیرخشک) می‌تواند تمام نیازهای غذایی و کالری موردنیاز کودک شما را فراهم نماید – نوزادان هنوز مهارت‌های فیزیکی بلع غذا را بدون خطر ندارند، و سیستم هضم غذا تا زمانی که به ۴ ماهگی نرسند آماده غذاهای جامد نیست.

پیشنهاد فروشگاه اینترنتی سیسمونی و اسباب بازی بیبی پرو: بررسی لیست سیسمونی نوزاد

(باید گفت در رابطه با این موضوع استثنائی هم وجود دارد. آکادمی اطفال آمریکا (AAP) معتقد است که نوزادان در شش ماه اول خود از شیرمادر تغذیه شوند، در بخش تغذیه این آکادمی توصیه می‌شود که غذاهای جامد از ۴ تا ۶ ماهگی آغاز شوند)

چطور متوجه شویم که کودک برای غذای جامد آماده است؟
زمانی که کودک شما برای پایان دادن به رژیم مایعات آماده باشد با نشانه‌های واضحی به شما خواهدگفت.

این نشانه‌ها شامل موارد زیر هستند:
• کنترل سر: کودک شما باید قادر باشد سرش را کاملا ثابت و به‌سمت بالا نگهدارد.
• نشستن مناسب همراه با حمایت: کودک باید بتواند در صندلی تغذیه نوزاد به‌طور صحیح نشسته تا به‌خوبی غذا را ببلعد.
• نداشتن «رفلکس‌ دفعی»: دهان و زبان کودک شما با سیستم هضم او رشد می‌کند. سیسمونی برای شروع غذاهای جامد، بایستی کودک بتواند غذا را به انتهای دهانش حرکت داده و آن را ببلعد، به‌جای آنکه از زبان برای بیرون انداختن غذا استفاده کند.
افزایش وزن قابل توجه: زمانی که به دوبرابر وزن تولدش برسد قادر است غذاهای جامد بخورد، باید حداقل ۸/۵ کیلوگرم وزن داشته و ۴ ماه سنش باشد.
• کنجکاوی درمورد غذا: کودک شما ممکن است با چشم غذای شما را دنبال کند یا وقتی قاشقی از غذا را به او پیشنهاد می‌کنید سعی در رسیدن به آن کند.

از چه غذاهای جامدی برای شروع باید استفاده‌کرد؟
کودکان با هم تفاوت دارند، بنابراین با پزشک کودکتان در رابطه با اینکه چه غذایی و چه زمانی بدهید صحبت کنید.

اغلب نوزادان می‌توانند با پوره یک نوع ماده غذایی، بدون شکر و نمک آغاز کنند. سیسمونی اگرچه در بین بسیاری از خانوده‌های آمریکایی رسم است که از غلات مخصوص نوزادان استفاده می‌کنند، اما هیچ مدرک پزشکی مبنی بر اینکه این نوع غذا فایده خاصی برای سلامتی داشته باشد، وجودندارد. اگر نوزاد شما از شیرمادر تغذیه می‌کند، AAP گوشت را به عنوان اولین غذا پیشنهاد می‌کند زیرا آهن موجود در گوشت‌گاو، مرغ و بوقلمون باعث تقویت ذخیره آهن او شده که در شش ماه اول زندگی رو به کاهش می‌گذارد. سیسمونی (لطفا توجه داشته باشید که قبل از تست هر گونه مواد غذایی از نداشتن آلرژی کودک خود اطمینان پیدا کنید )

سایر مواردی که برای اولین غذا مناسب هستند پوره سیب‌زمینی شیرین، کدو، سیب، موز، هلو و گلابی است.

در طول روز کودک من چند وعده از غذاهای جامد باید بخورد؟
در ابتدا روزانه یک بار می‌تواند غذای جامد بخورد. وقتی حدود ۶ الی ۷ ماه دارد، دو وعده در روز نرمال است. سیسمونی در ابتدای ماه ۸ و ۹ این تعداد به سه وعده در روز می‌رسد. نوعی از رژیم غذایی کودک در ۸ ماهگی باید ترکیبی از موارد زیر باشد:
• شیرمادر یا فرمولای غنی‌شده با آهن
• غلات غنی‌شده با آهن
• سبزیجات
• میوه
• تکه‌های کوچکی از پروتئین مانند تخم‌مرغ، پنیر، ماست، مرغ، عدس، توفو و گوشت.
غذاهایی هستند که نباید فعلاً به کودک داد مثل عسل که می‌تواند موجب بوتولیسم در کودکان زیر یک سال شود. کودکان باید منتظر سپری‌شدن اولین تولد خود برای خوردن شیرگاو یا شیر سویا باشند.


پیشنهاد فروشگاه اینترنتی سیسمونی و اسباب بازی بیبی پرو: بررسی لیست سیسمونی نوزاد

چگونه بدانیم کودک سیر شده‌است؟

اشتهای کودک از یک غذا به غذای دیگر متفاوت است، بنابراین اندازه‌گیری دقیق مقدار غذایی که خورده‌است راه درستی برای تشخیص کافی بودن غذا نیست. سیسمونی به این نشانه‌ها که احتمالاً‌ آنها را انجام داده‌است دقت کنید:
• کودک به پشت صندلی خود تکیه می‌کند.
• سرش را از سمت غذا برمی‌گرداند.
• شروع به بازی‌کردن با غذا می‌کند.
• برای لقمه بعدی از بازکردن دهانش امتناع می‌کند (گاهی کودک از بازکردن دهانش اجتناب می‌کند زیرا غذایی که قبلا در دهانش بوده را تمام نکرده‌است، بنابراین به او اجازه بدهیم که غذایش را ببلعد.)

هر غذای جدید را چگونه به کودکم بدهم؟

غذاهای جامد را باید تدریجاً به کودک داد، هر بار فقط یک نوع. قبل از معرفی یک غذای جدید، هر غذا را چندبار در طول سه الی پنج روز امتحان کنید. سیسمونی با این روش اگر کودک به غذای خاصی آلرژی داشته باشد شما متوجه خواهیدشد. با اینکه شما می‌خواهید کودکتان انواع مختلفی از غذاها را بخورد، زمان لازم است که او به هر طعم و بافت جدیدی از غذاها عادت بکند. هر کودکی تمایلات غذایی خودش را دارد، در حالت کلی، کودک می‌تواند این مرحله انتقال را با پوره‌ها و غذاهای نیمه‌آبکی شروع کند. سیسمونی سپس نوبت مواد غذایی خردشده و پخته‌شده می‌رسد، در نهایت نوبت به غذاها با تکه‌های ریز و غذاهای انگشتی است.

اگر کودک از پس غلات برمی‌آید، چند قاشق سبزیجات یا میوه هم در کنار وعده غلات به او بدهید (یا می‌توانید با هم ترکیب کنید). همه غذاها در این مرحله باید کاملا کوبیده‌شده‌ باشند، در این مرحله کودک غذا را قبل از بلع به سمت سقف دهانش فشار می‌دهد.

پیشنهاد ویکی بیبی : خرید لوازم غذاخوری از فروشگاه اینترنتی سیسمونی و اسباب بازی بیبی پرو

پیشنهاد فروشگاه اینترنتی سیسمونی و اسباب بازی بیبی پرو: بررسی لیست سیسمونی نوزاد

منبع : https://babypro.ir/wiki

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ آذر ۹۷ ، ۱۱:۴۶
بیبی پرو


امروزه یکی از مسائلی که به نگرانی مادران بعد از تولد فرزندانشون اضافه شده, آلرژی های غذایی هست که کودکان به آنها مبتلا هستند . سیسمونی این آلرژی ها گاها ممکن هست دیر هنگام خود را نشان دهند که در صورت عدم اطلاع والدین از این موضوع و دادن مواد خوراکی آلرژی زا که برای کودکشان مضر هست خطرات جبران ناپذیری را به همراه داشته باشد . 

پیشنهاد فروشگاه اینترنتی سیسمونی و اسباب بازی بیبی پرو: بررسی لیست سیسمونی نوزاد

در این مطلب به موضوع کاهش ریسک آلرژی و تشخیص آلرژی غذایی در کودکان و در مورد شروع تغذیه کودکان از مواد غذایی جدید می پردازیم امید است که این مطلب اندکی از دغدغه های روزانه ی مادران ایرانی را بکاهد و باعث آرامش خاطر وی شود .

برای کاهش ریسک آلرژی‌های غذایی چه باید کرد؟

غذاهای اولیه سنتی، مانند غلات غنی‌شده با آهن برای نوزادان، پوره سبزیجات، میوه‌ها و گوشت‌ها، معمولاً آلرژی غذایی ایجاد نمی‌کند اما برای احتیاط کودک خود را زیرنظر بگذارید.

یک‌ بار که مقدار کمی از این غذاها را امتحان کردید و به‌نظر می‌رسد که کودک شما آنها را تحمل می‌کند، می‌توانید غذاهای دیگری که احتمال آلرژی دارند را نیز امتحان کنید مانند سویا، تخم‌‌مرغ، گندم، ماهی و کره بادام‌زمینی. براساس نظر آکادمی آسم و ایمنی‌شناسی آمریکا (AAAAI)، معرفی غذاهای آلرژی‌زا در ۴ تا ۶ ماهگی باعث می‌شود که احتمال ابتلا به آلرژی‌ها در سال‌های بعد کمتر شود. برای نوزادان با شرایط خاص بایستی از پیشگیری‌های ویژه استفاده‌کرد. سیسمونی اگر کودک شما در یکی از گروه‌های زیر باشد، با پزشک کودکتان یا یک متخصص آلرژی مشورت کنید تا قبل از اضافه‌کردن هر غذای جامدی به برنامه او، یک برنامه غذایی خاص تهیه کند:

  • کودک شما، خواهر یا برادری دارد که به بادام‌زمینی حساسیت دارد.
  • کودک شما، با وجود برنامه درمانی پزشکش، هم‌چنان از اگزمای شدید رنج می‌برد.
  • کودک شما قبلا با واکنش آلرژیک فوری به یک غذای جدید مواجه شده یا وجود آلرژی غذایی در وی تشخیص داده‌شده‌است.
  • آزمایش خون کودک شما در مورد آلرژی غذایی مثبت تشخیص داده‌شده‌است.

علائم آلرژی غذایی چیست؟

اگر کودک به یک غذای جدید حساسیت دارد، برخی واکنش‌ها را در دقایق یا ساعات اولیه خواهیددید. اغلب کودکان با آلرژی غذایی عکس‌العمل‌های ملایمی دارند. اگر متوجه کهیر، تهوع و اسهال شدید، با پزشک کودکتان تماس بگیرید. سیسمونی اگر متوجه خس‌خس، تنفس سخت یا تورم صورت شدید (که شامل زبان و لب‌ها می‌شود) کودک با واکنش خطرناکی به‌نام آنافیلاکسیس مواجه است. با شماره اورژانس محلی فوراً تماس بگیرید.

توجه داشته باشید قبل از مصرف هر گونه مواد غذایی بهتر است در مورد عدم آلرژی زا بودن آن ماده برای کودکتان اطمینان پیدا کنید . 

نکات تغذیه با غذاهای جامد

  • طعم‌ها و غذاهای شیرین را در هر وعده قراردهیدبرخی والدین معتقدند که برای اینکه کودک به طعم‌های شیرین عادت نکند بهتر است اول از سبزیجات به‌جای میوه‌ها استفاده کنید. سیسمونی اما کودکان با علاقه به طعم‌های شیرین متولد می‌شوند بنابراین نیازی نیست که نگران معرفی طعم‌های شیرین به کودک در هر وعده‌ای باشید.
  • غلات را فقط با قاشق به کودک بدهیدتا زمانی‌که پزشک کودک از شما نخواسته‌است، غلات را داخل شیشه او نریزید. این کار یا باعث خفه‌شدن کودک می‌شود و یا موجب اضافه وزن می‌گردد.
  • غذاخوردن را برای کودک پر از هیجان کنیدهیچ غذایی را به این علت که شما آن را دوست ندارید از منوی او حذف نکنید.
  • به غذاهای جدید زمان بدهید. اگر کودک از خوردن غذای خاصی امتناع می‌کند، او را مجبور نکنید. در هفته بعد یا زمانی دیگر دوباره امتحان کنید. سیسمونی ممکن است هرگز سیب‌زمینی شیرین را دوست نداشته‌باشد، یا ممکن است در آخر نظرش را عوض کرده و به آن علاقه پیداکند.
  • مراقب خطر خفگی باشیدغذاهایی که احتمال خفگی با آن وجود دارد را به کودک ندهید.
  • مراقب یبوست باشید. مدفوع کودک با نوع تغذیه او تغییر می‌کند. اگرچه معمولاً موقت است، کودک ممکن است بعد از خوردن غذاهای جامد دچار یبوست شود. اگر متوجه شدید که حرکات شکمی او کم‌شده‌است، یا اینکه مدفوعش سفت و تیره بوده و به سختی دفع می‌گردد، به دکترش اطلاع بدهید. سیسمونی برخی از پزشکان به تجویز غذاهایی با فیبر بیشتر مانند گلابی، آلو و هلو می‌پردازند یا تا زمانی که حرکات روده او به حالت نرمال برسد کمی از شربت آلو، سیب و گلابی به‌صورت روزانه پیشنهاد می‌کنند. زمانی که شروع به دادن غذاهای جامد به کودک می‌کنید از تغییر رنگ و بوی مدفوع نگران نشوید. سیسمونی اگر کودک تا این لحظه از شیرمادر تغذیه می‌کرد، از این به بعد ممکن است بوی تندی نسبت به مدفوع ملایم قبلی به مشام شما برسد. حتی مقدار کمی از غذاهای جامد نیز این حالت را ایجاد می‌کنند که کاملاً نرمال است.

برای تغذیه کودک از چه وسایلی باید استفاده کنیم؟

داشتن موارد زیر مفید هستند:

پس از شروع خوردن غذاهای جامد ممکن است به یک فنجان برای مکیدن مایعات هم نیاز پیدا کنید.

چگونه می‌توان غذای کودک را در منزل تهیه کرد؟

اگر خودتان در منزل غذا می‌پزید به موارد زیر نیاز خواهید داشت:

چگونه به فرزندم برای داشتن عادت‌های غذایی سالم کمک کنم؟

احساس نکنید که باید روی غذاهای یکنواخت و خسته‌کننده کودک تمرکز کنید، ایده‌های جالب‌تر پیش روی او بگذارید و یادبگیرید غذای او را خودتان بپزید

پیشنهاد ویکی بیبی : خرید برترین لوازم غذاخوری از فروشگاه اینترنتی سیسمونی , اسباب بازی بیبی پرو

پیشنهاد فروشگاه اینترنتی سیسمونی و اسباب بازی بیبی پرو: بررسی لیست سیسمونی نوزاد

منبع :https://babypro.ir/wiki

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ آذر ۹۷ ، ۱۲:۳۸
بیبی پرو
پنجشنبه, ۱۵ آذر ۱۳۹۷، ۱۱:۳۸ ق.ظ

کرپ یا دست پیچ (۱ سالگی به بعد)


مواد لازم:

شیر                                      ۱ پیمانه

آرد الک شده                           ۱ پیمانه

تخم مرغ زده شده                    ۲  عدد

روغن مایع                               ۲  قاشق

نمک،شکر و یا فلفل سفید          مقداری

پیشنهاد فروشگاه اینترنتی سیسمونی و اسباب بازی بیبی پرو: بررسی لیست سیسمونی نوزاد

طرز تهیه:

تخم مرغ ها را داخل ظرف میشکنیم و با همزدن آرام و دورانی طوری به هم میزنیم که تا حدی با هم مخلوط شوند. شیر سرد را در یک مرحله اضافه می کنیم. سیسمونی تا حدی که با هم مخلوط شوند، کمی نمک (نوک سر قاشق) اضافه می کنیم. روغن را هم اضافه می کنیم و بهم می زنیم در مرحله آخر آرد را در دو مرحله اضافه می کنیم. سیسمونی ته ماهیتابه کوچک و دسته دار را با قلم مو چرب می کنیم، روغن مایع زیاد نباشد که حالت سرخ کرده به خود بگیرد. بعد از اینکه کمی حرارت دید، مایع حاصله را با قاشق یا ملاقه کوچک اضافه کرده و طوری می چرخانیم که تمام سطح ظرف را بگیرد. کمی که گذشت (چیزی حدود یک دقیقه)، می بینیم که مایع حاصله می تواند جدا شود. سیسمونی از حرارت دور می کنیم، جدایش می کنیم ( با کمک یک چنگال یا دو چنگال و یا حتی دست برش می داریم) و دوباره یک ملاقه یا قاشق دیگر و …

ممکن است که یکی دو کرپ اولیه درست و گرد نباشد و خوب در نیاید ولی نگران نباشید، بعد از چند مورد دستتان می آید که چه کار کنید. سیسمونی کرپ های حاصله را میتوان به صورت مختلف استفاده کرد: می توان ترکیبی از مایع ماکارانی پخته شده (بسته به سلایق مختلف) را روی این ریخت، پیچید و داخل ظرف فر گذاشت و شعله گریل را روشن کرد و روی اینها را با شعله گریل طلایی کرد (می شود حتی قبل از قرار دادن در فر، با زعفران و یا زرده تخم مرغ، رنگ طلایی به دست پیچ ها داد)، میتوان مربای مورد علاقه بچه ها را در آن گذاشت و پیچید و یا سبزیجات پخته شده همراه با سس مورد علاقه بچه ها یا هر چیز دیگری بسته به سلیقه.

به دلیل استفاده از تخم مرغ در تهیه کرپ برای کودکان زیر یکسال این غذا توصیه نمی شود. سیسمونی ولی استفاده از تخم مرغ و شیر در تهیه این غذا یکی از مزایای این غذا هم هست. مواد داخل هر دست پیچ یا کرپ هم بسته به نوعش حاوی خواص فراوانی می توانندباشند.

پیشنهاد فروشگاه اینترنتی سیسمونی و اسباب بازی بیبی پرو: بررسی لیست سیسمونی نوزاد

منبع : https://babypro.ir/wiki

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ آذر ۹۷ ، ۱۱:۳۸
بیبی پرو