ویکی بیبی

مجله تخصصی بیبی پرو(فروشگاه آنلاین سیسمونی اسباب بازی)
  • ویکی بیبی

    مجله تخصصی بیبی پرو(فروشگاه آنلاین سیسمونی اسباب بازی)

مشخصات بلاگ

امروز تکنولوژی فرصتی را فراهم آورده است تا با استفاده از امکانات آن، ضمن صرفه جویی در وقت، زمان بیشتری را به با هم بودن اختصاص دهیم. داشتن وقت بیشتر برای گذراندن کنار عزیزانمان و به خصوص فرزندان دلبندمان، می تواند یکی از چند منفعت خرید اینترنتی باشد. فروشگاه اینترنتی بیبی پرو در راستای این ارزش بی نظیر، در جهت کاهش نگرانی های مادران و فراهم آوردن فضایی مناسب برای جست و جو و انتخاب کالاهای مورد نیاز آنان، ایجاد شد.

بیبی پرو؛ مهربان مثل مادر

بیبی پرو یک فروشگاه اینترنتی محصولات مادر و کودک است که با نگاهی مادرانه و با در نظر گرفتن نیازهای مادر باردار از اولین ماه های بارداری تا پس از زایمان و در زمان پرورش فرزندش، همراه و هم گام با او به برطرف کردن نیازهای مادر و فرزندش می پردازد. در این راستا بیبی پرو یک سبد محصولی گسترده برای مادران و کودکان دلبندشان در نظر گرفته است. این سبد شامل این موارد است: محصولات مراقبت های بهداشتی (تمامی وسایل مورد نیاز برای تعویض کودک، محصولات مربوط به شستشو در حمام، وسایل بهداشت پوست-مو، دهان-دندان و البسه)، انواع لباس کودک و نوزاد (لباس دخترانه، پسرانه و لباس نوزاد)، انواع لوازم غذاخوری، بازی و سرگرمی های متناسب با سنین مختلف نوزاد و کودک، محصولات و لوازم ایمنی و مراقبت، ملزومات خواب کودک، محصولات مرتبط با گردش و سفر (ساک حمل کودک، کالسکه و کریر، صندلی ماشین، آغوشی و ساک لوازم) و مایحتاج مادر.

۲۶ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۸ ثبت شده است

سه شنبه, ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸، ۱۱:۴۴ ق.ظ

اقتصاد خانواده

اقتصاد خانواده
راهکارهای موفقیت در اقتصاد خانواده تنها محدود به خانواده‌های ثروتمند نیست. این علم برای اقشار کم‌درآمد که اتفاقا دخل و خرجشان همخوانی ندارد کاربرد‌های بیشتری خواهد داشت. از نکات قابل توجه در اقتصاد خانواده این است که افزایش درآمد، لزوما به معنی بهبود معاش خانواده نیست بلکه افزایش درآمد احتمالا افزایش هزینه‌ها را هم به ‌دنبال خواهد داشت. بنا بر این شیوه مدیریت هزینه ‌هاست که هنر گردانندگان اقتصاد خانواده را آشکار می‌کند.

 

پیشنهاد فروشگاه اینترنتی سیسمونی و اسباب بازی بیبی پرو: بررسی لیست سیسمونی نوزاد

خانواده‌ها بر خلاف برخی از سیاست مداران نمی‌توانند هنگام مواجهه با کمبود بودجه ‌شان یک متمم بودجه بیاورند و هزینه‌های اضافی را حذف کنند، بنابراین باید قادر باشند هزینه‌ها را مدیریت کنند و نباید فعالیت‌های اقتصاد خانواده را شوخی و سرگرمی دانست بلکه باید با جدیت و برنامه‌ریزی دقیق آنها را پیگیری کرد. سیسمونی این بدان معناست که تمام اعضای خانواده موظفند از سیاست‌های اقتصادی خانواده در جهت پیشبرد اهداف آن تبعیت کنند.

راهکارهای پیشنهادی برای دوام و قوام اقتصاد خانواده
برنامه‌ریزی برای آینده اقتصاد خانواده:بی‌شک برنامه‌ریزی برای آینده زندگی در تمامی خانواده‌ها مطرح است. توجه به نیازهای آتی خانواده و همچنین شناخت فرصت‌ها و تهدیدهای اقتصاد خانواده در این راستا اهمیت دارد. این کار برای تمام اعضای خانواده مفید خواهد بود. می‌توان جلسات خانوادگی را روی این موارد متمرکز کرد.
انجام مشاوره‌های اقتصادی: بعضاً خانواده‌ها در مدیریت اقتصادی خود از توان لازم برخوردار نیستند و یا اینکه با مسائل و مشکلاتی مواجه می‌شوند که به تنهایی از عهده آنان بر نمی‌آیند. امروزه منابع و مراجع بسیاری با موضوع اقتصاد خانواده وجود دارد. برگ برنده، شناخت مرجع شایسته و مراجعه به آن و کسب مشاوره صحیح است. سیسمونی از منابع بالقوه اطلاعات و مشاوره می‌توان به دوستان و آشنایان، اقوام، اعضای خانواده، همکاران شغلی و… اشاره کرد.
افزایش سطح دانش اقتصادی خانواده: ابتدایی‌ترین مرجع برای افزایش سطح دانش و آگاهی و به روزماندن، کتاب‌ها و نشریات است. ارائه آموزش‌های لازم به فرزندان و ارتقای سطح عمومی دانش اقتصادی خانواده می‌تواند زمینه خوبی برای تصمیم‌گیری‌های صحیح اقتصادی باشد.
روحیه همکاری بین اعضای خانواده:تعامل مناسب بین اعضای خانواده و همچنین اولویت‌بندی نیازهای اقتصادی سبب تقویت و سلامت اقتصاد خانواده می‌شود.

تا چه حد خودتان را مقید به رعایت این راهکارها برای بهبود زندگیتان می دانید؟ آیا تلاش کرده اید که این مفاهیم را به فرزندانتان هم آموزش دهید؟ شما هم می توانید تجربیات خودتان در این باره را در پایین همین صفحه با دیگر خانواده ها به اشتراک بگذارید. در شبکه های اجتماعی هم همراه ویکی بیبی باشید.

 

پیشنهاد فروشگاه اینترنتی سیسمونی و اسباب بازی بیبی پرو: بررسی لیست سیسمونی نوزاد

www.babypro.ir/wiki

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ ارديبهشت ۹۸ ، ۱۱:۴۴
بیبی پرو
دوشنبه, ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸، ۱۱:۱۷ ق.ظ

درد سزارین و راهکارهایی برای تسکین آن

راهکارهایی برای تسکین درد سزارین
به دنیا آوردن کودک و انجام زایمان برای مادران اگرچه تبدیل به یکی از بهترین خاطرات زندگی خواهد شد،. با این حال، لحظات انجام زایمان طبیعی و یا حتی زایمان سزارین، یکی از چالش برانگیزترین لحظات برای مادر باردار خواهد بود. یکی از همین چالش ها، درد سزارین و یا درد ناشی از زایمان طبیعی است. این نکته را باید در نظر داشت که پس از ۹ ماه انتظار و انجام زایمان، کار به اتمام نمی رسد و در این هنگام مادر باردار باید مراقبت های مربوط به دوران پس از زایمان طبیعی یا زایمان سزارین را انجام دهد.

 

پیشنهاد فروشگاه اینترنتی سیسمونی و اسباب بازی بیبی پرو: بررسی لیست سیسمونی نوزاد

انجام زایمان سزارین به‌جز در مواقع خاص، هرگز اولین توصیه پزشکان نیست، ولی کماکان افراد زیادی از این روش نوزاد خود را به دنیا می آوردند. کشور ما ایران یکی از بیشترین نرخ های انجام عمل سزارین در دنیا را دارد. سیسمونی گفته می شود بین ۳۰ تا ۵۰ درصد زایمان ها در بیمارستان‌ های دولتی و بالای ۹۰ درصد زایمان ها در بیمارستان های خصوصی به روش سزارین است. انجام سزارین در واقع یک عمل جراحی بزرگ محسوب می شود و علاوه بر داشتن معایب مختلف، درد نسبتاً‌ زیادی را نیز در روزهای پس از بارداری به همراه دارد. در این متن پیشنهاد چند روش برای تسکین درد سزارین خواهیم پرداخت.

پیشنهاد اول –  بعد از زایمان سزارین خیلی استراحت کنید
شاید استراحت بهترین راهکار برای تسکین درد سزارین باشد. سزارین در واقع یک عمل جراحی بزرگ در ناحیه شکم است و مانند هر عمل جراحی دیگری، بدن احتیاج به زمان برای بهبود و بازسازی خود دارد. پس از انجام عمل سزارین،‌ توصیه می شود حدود ۴ روز در بیمارستان بمانید و پس از آن نیز حدود ۶ هفته در منزل استراحت کنید تا اثرات ناشی از این جراحی بهبود پیدا کند. البته دل‌کندن از نوزاد در روزهای ابتدایی و استراحت کردن کار آسانی نیست. بنابراین توصیه می شود زمان خود را با نوزادتان تطبیق دهید. سیسمونی همزمان با او استراحت کنید و زمان بیداری را در کنار عزیزتان بگذرانید.

پیشنهاد دوم – بعد از زایمان سزارین به تغذیه خود دقت ویژه ای کنید
تغذیه مناسب در ماه های پس از سزارین به اندازه ماه های بارداری شما اهمیت دارد. برای چند هفته از خوردن غذاهای حجیم و سنگین خودداری کنید. علاوه بر این،‌ در نظر داشته باشید که پس از زایمان شیر مادر بهترین منبع تغذیه برای نوزاد است. بنابراین، کیفیت تغذیه شما از این حیث نیز بسیار اهمیت دارد. تحقیقات نشان می دهد خوردن سبزیجات کیفیت شیر مادر را بهبود می بخشد و برای نوزاد لذیذتر خواهد بود. خوردن نوشیدنی را فراموش نکنید و آب فراوان بنوشید.

پیشنهاد سوم – پس از انجام سزارین مراقب بدن خود باشید
برای تسکین درد سزارین، باید با بدن خود مانند یک کودک رفتار کنید. در هفته های ابتدایی هرگز اعمال فیزیکی سنگین انجام ندهید. حتی تا جای ممکن از بالا و پایین رفتن از پله نیز اجتناب کنید. وسایل مورد نیاز را در نزدیکی خود نگاه دارید تا مجبور نباشید خیلی از جای خود بلند شوید. سیسمونی هیچ چیز سنگین‌تر از نوزاد خود را نیز بلند و حمل نکنید. هنگام عطسه و یا سرفه کردن،‌ با دست به آرامی شکم و زخم سزارین را نگاه دارید تا به آن فشار وارد نشود. در خاطر داشته باشید که یک عمل جراحی انجام داده‌اید و بدن شما مستعد عفونت است. تا چند هفته پس از انجام سزارین و بدون اجازه از پزشک متخصص، از استفاده از نوار بهداشتی و یا آمیزش جنسی اجتناب کنید.

پیشنهاد چهارم – استفاده از داروهای مسکن از پس سزارین
یکی از متداول ترین و البته آسان ترین راهکارها برای تسکین درد سزارین، مصرف داروهای مسکن است. مصرف این دسته از داروها اگرچه به تسکین درد سزارین خواهند انجامید، ولی توصیه نمی شوند. چراکه عموم داروها عوارض جانبی (هرچند بسیار کم) دارند. سیسمونی از آنجایی که به عنوان مادر مسئولیت تغذیه و شیر دادن به نوزاد با شما است، توصیه می شود از مصرف داروهای شیمیایی به بدن خود اجتناب کنید، چراکه ممکن است بر کیفیت شیر بدن شما تاثیر بگذارند.

پیشنهاد پنجم – ورزش سبک و پیاده روی پس از زایمان سزارین
انجام ورزش های سبک در هفته های پس از انجام زایمان لزوماً به تسکین درد سزارین منجر نمی شود ولی نقشی پیش گیرانه خواهد داشت. پیاده روی های سبک و قدم زدن می تواند راهکاری مناسب باشد. البته، جدا از نقشی که این ورزش های سبک در فیزیک بدن شما دارند، در این روزهای پس از زایمان مادر باردار، این اقدامات به سلامت فکری شما نیز کمک بسیاری خواهند کرد. سیسمونی پیاده روی به جریان خون در بدن کمک خواهد کرد و از ایجاد لخته های خونی که ممکن است منجر به بروز سکته قلبی و یا انسداد رگ ها شود جلوگیری خواهد کرد.

پیشنهاد ششم – به نوزادتان شیر مادر بدهید
شاید از خودتان بپرسید بین تسکین درد سزارین و شیر دادن به نوزاد چه ارتباطی وجود دارد؟ ولی مطالعات انجام شده و تجربه مادرانی که سزارین کرده‌اند بیان می کند که شیردادن مادر به نوزاد می تواند یک تسکین برای درد سزارین باشد! طی یک بررسی انجام شده توسط محققین اسپانیایی روی ۱۸۵ مادر باردار که زایمان سزارین کردند، فقط ۸ درصد زنانی که دو ماه (و بیشتر) به نوزادان خود شیر داده بودند درد مزمن بعد از سزارین را تجربه کرده بودند. سیسمونی این در حالی است که حدود یک چهارم آن هایی که دو ماه و یا کمتر به نوزدشان شیر داده بودند خبر از حس کردن درد مزمن داده بودند.

پیشنهاد هفتم – استفاده از کیسه آب گرم و ماساژ
استفاده از کیسه های آب گرم (ولرم و نه داغ)، می تواند حس خوبی به شما بدهد و درد سزارین شما را تسکین دهد. علاوه بر این، بعد از گذشت چند روز و یا هفته پس از انجام سزارین، انجام ماساژهای نرم و مخصوص در اطراف زخم سزارین می تواند درد شما را کاهش دهد.

پیشنهاد هشتم – انجام ورزش برای بهبود
این پیشنهاد ارتباط چندانی با تسکین درد سزارین ندارد. ولی حتماً ورزش کردن را در روند بهبود و ریکاوری پس از سزارین بگنجانید. تمرین تنفس شکمی، تمرین گیکل نشسته، انجام بشین-پاشو در کنار دیوار و برخی تمرینات بدنی مرتبط با پا دیگر نیز می تواند روند بهبود شما را بسیار سرعت ببخشد.

منابع:

https://www.omicsonline.org/open-access/pain-control-after-cesarean-birth-what-are-the-options-2329-9126.1000164.php?aid=27514

https://www.medicalnewstoday.com/articles/323229.php

https://www.healthline.com/health/pregnancy/c-section-tips-for-fast-recovery#when-to-seek-help

https://americanpregnancy.org/labor-and-birth/cesarean-aftercare/

https://www.healthline.com/health/pregnancy/C-section-recovery-exercises#leg-slides

 

پیشنهاد فروشگاه اینترنتی سیسمونی و اسباب بازی بیبی پرو: بررسی لیست سیسمونی نوزاد

منبع : https://babypro.ir/wiki

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ ارديبهشت ۹۸ ، ۱۱:۱۷
بیبی پرو
دوشنبه, ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸، ۱۱:۱۶ ق.ظ

تربیت کودکی شاد

چند توصیه برای تربیت کودکی شاد
اگر در آستانه پدر و یا مادر شدن هستید، و یا اینکه مدتی است فرزند دلبندتان به دنیا آمده است، قطعاً آرزوی بهترین ها را برای او خواهید داشت. احتمالاً یکی سوالاتی که در همین باره ذهن شما را درگیر کرده، و یا اینکه تبدیل به یکی از اهداف تربیتی شما شده، این است که تربیت کودکی شاد به چه شکل است و چه رموزی دارد؟ اگرچه شاد بودن یک فرد تا حد زیادی بستگی به خود او نیز خواهد داشت،‌ ولی واقعیت این است که شما به عنوان والدین این امکان را دارید که در شادی او تاثیرگذار باشید.

 

پیشنهاد فروشگاه اینترنتی سیسمونی و اسباب بازی بیبی پرو: بررسی لیست سیسمونی نوزاد

توصیه اول – خودتان فرد شادتری باشید
این نکته برای تربیت کودکی شاد بسیار مهم است. مادامی که خودتان شاد نباشید، کودکتان هم شاد نخواهد بود. بنابراین، در ابتدا از خودتان شروع کنید. علم روانشناسی ثابت کرده است که والدین شاد به احتمال بیشتری ممکن است کودکانی شاد نیز داشته باشند. طی یک بررسی انجام شده، از کودکان پرسیده شد «اگر قرار بود یک آرزو برای والدین‌ خودت داشته باشی، آن آرزو چیست؟». بیشترین جوابی که به دست آمده ممکن است شما را شگفت زده کند. سیسمونی کودکان پاسخ داده بودند که آرزو می‌کردند والدین آن ها کمتر خسته و مضطرب بودند.

توصیه دوم – ازدواج خود را نسبت به کودکتان در اولویت قرار دهید
این توصیه ممکن است برایتان عجیب باشد، ولی کارشناسان تربیتی بر این باور هستند که برای تربیت کودکی شاد، والدین نباید خود و ازدواجشان را قربانی کودک کنند. در بسیاری از مواقع، عشق والدین به کودک باعث می شود تا تمام تمرکزشان را معطوف به این عضو تازه وارد کنند. ولی توجه بیش از حد به کودک باعث می شود والدین فرسوده و از یکدیگر دل‌زده شوند و از سوی دیگر کودکان هم بعضاً زیاده خواه شوند. سیسمونی بهترین هدیه‌ای که برای ترتیب کودکی شاد می توانید به او دهید، آن است که ازدواجی موفق، شاد و سرزنده داشته باشید.

توصیه سوم – والدینی حامی باشید
یکی دیگر از رمزهای تربیت کودکی شاد، حمایت از کودک است. نوزادی که به تازگی به دنیا آمده است، ‌کار خاصی جز گریه کردن و یا شیر خوردن بلد نیست و به صورت مداوم در حال یادگیری مسائل مختلف است. به عنوان یک والد، اگر قصد تربیت کودکی شاد دارید، باید از او حمایت کنید تا توانایی های جدیدی را یاد بگیرد.

توصیه چهارم – به کودک حق انتخاب بدهید
برای تربیت کودکی شاد،‌ باید او را در تصمیم گیری ها شرکت داد. به عنوان یک بزرگسال، هرگز حس و شرایط زندگی یک کودک را درک نخواهید کرد، چراکه او تقریباً هیچ کنترلی روی زندگی ندارد. از روشنایی منزل گرفته، تا موسیقی، لباس های و حتی ساعت خواب کودک، همگی تحت کنترل والدین است. سیسمونی بعد از مدتی، به کودک حق انتخاب دهید و او را در تصمیم گیری ها وارد کنید. ولی مراقب باشید این کار را بیش از حد انجام ندهید و یا اینکه گزینه های خیلی زیادی پیش روی او قرار ندهید. مثلاً از فرزندتان بخواهید بین این دو مدل غذا، کدامیک را برای شام انتخاب کنیم؟

توصیه پنجم – اگر کودک با شما صحبت می کند، با تمام حواس به او توجه کنید
ایجاد ارتباطی موثر با کودک، یکی از اصول اساسی در تربیت کودکی شاد است. اگر کودکتان با شما صحبت می کند، با تمام حواس به او توجه کنید و صبحت هایش را بشنوید و بازخورد ارائه کنید. در چنین لحظاتی حتماً باید کتاب،‌ تلویزیون، تلفن همراه و … را کنار بگذارید و با حوصله به کودک توجه کنید.

توصیه ششم – رفتار صحیح با نوزاد را یاد بگیرید
یک نوزاد راهی جز گریه کردن را برای اعلام نیازها و مشکلاتش بلد نیست. بنابراین، حتماً به گریه های او توجه کنید. نوزاد باید متوجه شود که می تواند به شما اعتماد کند و قابل پیش بینی هستید. علاوه بر این، در آغوش گرفتن صحیح نوزاد و قنداق کردن را هم به خوبی یاد بگیرید. سیسمونی یاد بگیرید چطور با زبان کودکانه باید با او صحبت کرد،‌ چطور در برابر کنجکاوی‌ها و سوالات متعدد او با حوصله پاسخ داد و …

توصیه هفتم – وعده های اصلی را به صورت خانوادگی میل کنید
یکی دیگر از اصول تربیت کودکی شاد به همین سادگی است! مطالعات نشان می دهد که کودکانی که در کنار خانواده و به صورت دورهمی غذا می خورند دایره لغات بیشتری بلد هستند، اعتماد به نفس بیشتری دارند و حتی نمرات بهتری می گیرند. از سوی دیگر، این کودکان کمتر به سراغ نوشیدنی های غیرمجاز، مواد مخدر و یا عادات غلط رفتاری می‌روند!

توصیه هشتم – حدود مشخصی برای کودک ترسیم کنید
دادن آزادی بی حد و مرز به کودک هرگز به معنای شاد بودن او نخواهد بود. اگر هیچ حد و مرزی برای کودک تعیین نکنید، کودک این برداشت را می کند که والدین به او اهمیت نمی دهند و نقش والدین بودن خود را قبول ندارند. سیسمونی کودکانی که با مرزها و حدود رفتاری مشخص تربیت می شوند،‌ موفق‌تر و با اعتماد به نفس بیشتری هستند.

توصیه نهم – مطمئن باشید کودکتان به اندازه کافی می خوابد
خواب برای کودکان بیش از چیزی که تصور کنید اهمیت دارد و در تربیت کودکی شاد نیز موثر است. کودکانی که به اندازه کافی نمی خواند تمرکز کافی ندارند، عملکرد ذهن ضعیف‌تری دارند، خلاقت کمتری دارند و توانایی کمتری در مدیریت احساسات خود دارند.

 

منابع:
https://www.daniel-wong.com/2015/10/19/raise-happy-successful-child/

https://www.thebump.com/a/how-to-raise-a-happy-baby

https://www.babycenter.com/0_how-to-raise-a-happy-baby-and-child-birth-to-12-mo_1490882.bc

https://www.parents.com/baby/care/american-baby-how-tos/how-to-have-a-happy-baby/

 

پیشنهاد فروشگاه اینترنتی سیسمونی و اسباب بازی بیبی پرو: بررسی لیست سیسمونی نوزاد

منبع : https://babypro.ir/wiki

 

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ ارديبهشت ۹۸ ، ۱۱:۱۶
بیبی پرو
پنجشنبه, ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۸، ۱۲:۱۴ ب.ظ

صبحانه برای کاهش وزن

قوانین صبحانه ای برای کاهش وزن
صبحانه یکی از وعده‌های غذایی اصلی روزانه محسوب می‌شود و در صورت انتخاب‌هایی درست می‌تواند فواید بسیاری را برای ما به همراه داشته باشد. اما متاسفانه بسیاری از مردم جهان با مصرف مواد غذایی ناسالم نه تنها از فواید صبحانه‌ای خوب بهره‌مند نمی‌شود، بلکه ممکن است با ضرر و آسیب نیز مواجه شوند.به گزارش ویمنز هلث، در صورت انتخاب مواد غذایی سالم و مقوی، صبحانه می‌تواند یکی از اجزا کلیدی برای افرادی باشد که قصد کاهش وزن دارند. سیسمونی بنابر پژوهش‌های صورت گرفته، افرادی که در وعده صبحانه کالری بیشتری دریافت می‌کنند و در وعده شام کالری‌های کمتری مصرف می‌کنند، در تحقق هدف کاهش وزن، کاهش اندازه دور کمر، و احساس سیری برای مدت زمانی طولانی‌تر موفق‌تر هستند.صبحانه‌ای سرشار از کربوهیدارت‌ها موجب می‌شود تا قند خون به سرعت بالا رفته و خیلی زود نیز افت کند و از این رو، حدود دو ساعت بعد از صرف صبحانه احساس گرسنگی خواهید کرد.

 

پیشنهاد فروشگاه اینترنتی سیسمونی و اسباب بازی بیبی پرو: بررسی لیست سیسمونی نوزاد

پروتئین
برای دریافت پروتئین در وعده غذایی صبحانه می‌توانید مصرف تخم مرغ را مد نظر قرار دهید. سیسمونی صرف صبحانه ای سرشار از پروتئین با احساس سیری در بلند مدت، کاهش مصرف میان وعده‌های ناسالم، و کاهش کلی هوس غذا خوردن مرتبط است. کمبود پروتئین در وعده صبحانه می‌تواند کاهش توده عضلانی و سوخت و ساز بدن را موجب شود. بسیاری از مردم جهان در وعده‌های ناهار و شام پروتئین زیادی مصرف می‌کنند، اما پروتئین کافی از صبحانه دریافت نمی‌کنند.

فیبر
اگر مواد غذایی حاوی فیبر را مصرف کنید به طور خودکار مصرف بسیاری از مواد غذایی کم ارزش مانند منابع کربوهیدارتی که ساده و پالایش شده هستند (به عنوان مثال، دونات) را حذف خواهید کرد. مصرف مواد غذایی با محتوای فیبر بالا می‌تواند روند گوارش را کند سازد که به حفظ احساس سیری در مدت زمانی طولانی‌تر کمک می‌کند و به شکلی پایدارتر از انرژی منتج می‌شود. سیسمونی از جمله مواد غذایی سرشار از فیبر می‌توان به نان تست تولید شده از غلات سبوس دار، جو دوسر و میوه‌ها و سبزیجات اشاره کرد.

 

پیشنهاد فروشگاه اینترنتی سیسمونی و اسباب بازی بیبی پرو: بررسی لیست سیسمونی نوزاد

منبع : https://babypro.ir/wiki

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ ارديبهشت ۹۸ ، ۱۲:۱۴
بیبی پرو
پنجشنبه, ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۸، ۱۲:۱۲ ب.ظ

آموزش نشستن نوزاد

در مورد آموزش نشستن به نوزاد چه چیزهایی باید بدانید؟
به عنوان یکی از والدین، حتماً شما هم دوست دارید بهترین روش های آموزش نشستن به نوزاد را یاد بگیرید. والدین معمولاً در مورد یادگیری توانایی های فیزیکی کودک خود در اولین روزها و ماه های تولد بسیار کنجکاو هستند. توانایی نشستن به صورت مستقل یکی از مهم ترین دست آورد ها و پیشرفت های فیزیکی نوزاد در ماه های ابتدایی زندگی است. سیسمونی در این زمان است که نوزاد می تواند از هر دو دست خود استفاده کند و با استفاده از آن ها وسایل مختلف را بگیرد. آموزش نشستن به نوزاد چندان پیچیده نیست. در واقع، با آموزش نشستن به نوزاد، این فرآیند را تسریع می کنید و به نوزاد در یادگیری این مهارت بیشتر کمک می کنید. حتی اگر از آموزش خاصی هم استفاده نکنید، کودک بعد از مدتی خودش با سعی و تلاش و تقلا این مهارت را یاد خواهد گرفت.

 

پیشنهاد فروشگاه اینترنتی سیسمونی و اسباب بازی بیبی پرو: بررسی لیست سیسمونی نوزاد

کودک در چه زمانی یاد می گیرد که خودش بنشیند؟
عموماً گفته می شود آموزش نشستن به نوزاد را از حدود ۴ الی ۶ ماهگی جدی تر بگیرید و در این سنین است که کودک می تواند همراه با کمک والدین، بنشیند. در این ماه ها، برای آموزش نشستن به نوزاد کافیست او را نشانده و با دست نگه دارید. سیسمونی در روزهای ابتدایی، کودک قادر نیست تعادل خود را حفظ کند و اگر کمک شما همراه او نباشد، به زمین می‌افتد. برای کمک به حفظ تعادل، از صندلی ها و بالشتک های مخصوص نیز می توانید استفاده کنید.

 

اگرچه گفته می شود کودک در حدود ۴ الی ۶ آمادگی های لازم جهت به حفظ تعادل و نشستن را به دست می آورد.  ولی در نظر داشته باشید که این زمان بندی الزامی نیست و ممکن است کودک شما در این سن آمادگی کافی برای این کار را نداشته باشد. در واقع متخصصان کودکان بر این باور هستند که این موضوع جای هیچ نگرانی ندارد، چراکه احتمالاً کودک تمرکز خود را روی جنبه های دیگر رشدی، مانند پیشرفت های کلامی و یا اجتماعی معطوف کرده است.

پس از مدتی کمک و حمایت از سوی والدین جهت آموزش نشستن به نوزاد، از حدود ۶ تا ۹ ماهگی کودک یاد می گیرد تعادل خود را در حالت نشسته حفظ کند و زمین نخورد. سیسمونی از این سن تا حدود ۱۲ ماهگی، اگرچه کودک می تواند تعادل خود را حفظ کند، ولی برای قرار گرفته در حالت نشسته ممکن است همچنان به کمک احتیاج داشته باشد. ولی از حدود ۱۲ ماهگی، خودش به تنهایی می تواند بنشیند.

چند توصیه برای آموزش نشستن به نوزاد
آموزش نشستن به نوزاد تنها از طریق تمرین مسیر می شود. سیسمونی در حقیقت، کودک برای آنکه بتواند بنشیند، احتیاج به رشد کافی ماهیچه های خود دارد. به عنوان والدین، اگر قصد آموزش نشستن به نوزاد را دارید، این توصیه ها را در نظر بگیرید:

دراز کشیدن کودک روی شکم برای رشد ماهیچه های او بسیار اهمیت دارد. در این حالت او سعی می کند سر خود را بالا بگیرد و اطراف را نگاه کند. با این کار ماهیچه های گردن او تقویت می شوند. بنابراین، او را گاهاً روی شکم بخوابانید و هرگز مانع از آن نشوید.
کمی بعد تر، او را بدون صندلی حمایتی، در حالت نشسته روی زمین بگذارید. کودک می تواند برای چند ثانیه تعادل خود را حفظ کند. اگرچه او زمین خواهد خورد، ولی نا امید نشوید. هیچ چیز بدون تمرین یاد گرفته نمی شود و تمام این اقدامات برای کودکتان در واقع تمرینی برای یادگیری نشستن است!
در هفته های ابتدایی یادگیری نشستن به صورت مستقل، کودک از دست خود برای حفظ تعادل کمک خواهد گرفت. سیسمونی مراقب باشید او را روی سطحی نرم قرار دهید.
بالشت های مخصوصی جهت آموزش نشستن به نوزاد وجود دارند. از این بالشت ها می توانید کمک بگیرید.
دست های کودک را بگیرید و او را در حالت ایستاده نگه دارید. مطمئناً کودک در این سن حتی برای لحظه‌ای هم نمی تواند بایستد، ولی تمرین مناسبی جهت تقویت عضلات کودک خواهد بود.
برای آموزش نشستن به نوزاد می توانید اسباب بازی مورد علاقه کودک را جلوی او قرار دهید. کودک برای گرفتن اسباب بازی تلاش خواهد کرد و به نوعی تقلا هدفمند برای نشستن خواهد داشت.

 

منابع:

https://www.babycenter.com/0_baby-milestones-sitting_6505.bc
https://www.parents.com/baby/development/physical/stages-of-sitting/?slideId=slide_47f51a03-676c-45cc-b011-c3ceb651c319#slide_47f51a03-676c-45cc-b011-c3ceb651c319
https://www.workingmother.com/momlife/13647605/how-to-teach-baby-to-sit-up/
https://day2dayparenting.com/help-baby-sit-up-independently/

 

پیشنهاد فروشگاه اینترنتی سیسمونی و اسباب بازی بیبی پرو: بررسی لیست سیسمونی نوزاد

منبع : https://babypro.ir/wiki

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ ارديبهشت ۹۸ ، ۱۲:۱۲
بیبی پرو
پنجشنبه, ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۸، ۱۲:۱۰ ب.ظ

مشکلات پیش از زایمان

نوزاد برای تولد آماده می شود
با آگاهی از مشکلات پیش از زایمان می توان با آمادگی بیشتری به استقبال زایمان رفت و خطرات احتمالی را به حد اقل رساند. سیسمونی در این مقاله با نکاتی برای آمادگی پیش از زایمان آشنا می شویم. مطالعه این مقاله کمتر از ۱۵ دقیقه وقت می گیرد. با ما همراه باشید.

پیشنهاد فروشگاه اینترنتی سیسمونی و اسباب بازی بیبی پرو: بررسی لیست سیسمونی نوزاد

 

آمادگی برای شیردهی
نوزاد برای تولد آماده می شود. بر خلاف باور عمومی، هر مادری شیر دهی را خیلی دوست ندارد و آن را کار آسانی نمی داند، شاید باورتان نشود که همین شیردهی چقدر می تواند برای شما و نوزادتان مفید باشد. یادگیری شیوه صحیح شیردهی به کمی تمرین نیاز دارد. بنابراین قبل از وضع حمل باید کمی نوک سینه هایتان را قوی و محکم تر کنید تا به هنگام شیردهی احتمال ترک خوردن نوک سینه ها یا درد گرفتن آن ها کمتر شود. سیسمونی می توانید این کار را با مالیدن آرام و نرم نوک آن ها با انگشتان یا پارچه ی حوله ای انجام دهید یا از سوتین های مخصوص شیردهی که لبه یا زبانه ی آن هارو به پایین است استفاده کنید تا نوک سینه مدام به لباس مالیده نشود. البته برای تحریک و مقاوم سازی نوک سینه هایتان، خیلی سخت گیری نکنید، چرا که گاهی ماساژ و مالیدن شدید و زیاد نوک آن ها می تواند موجب انقباضات رحم و حتی گاهی زایمان پیش از موعد شود.

 

برخی از خانم ها نگران اند که سینه های مناسبی برای شیردهی ندارند، اما هیچ سینه ای مناسب یا نامناسب نیست. همه ی سینه ها، چه کوچک چه بزرگ، می توانند شیر کافی تولید کنند. البته سینه هایی که نوک کوچک یا فرو رفته ای دارند هم می توانند با ماساژ دادن کمی بیرون زده و مناسب شیردهی شوند. سیسمونی در برخی از داروخانه ها و مغازه های سیسمونی فروشی، می توانید وسیله های مخصوص شیردهی را تهیه کنید، این وسیله با مکش نوک سینه به جلو، به بیرون آمدن نوک آن ها کمک می کند.

برخی از خانم ها از همان ابتدای دوره بارداری متوجه می شوند که گهگاه از نوک سینه شان نوعی ترشحات زرد رنگ خارج می شود. این ترشحات کاملاً طبیعی و در واقع همان آغوز یا کلستروم اند که در روزهای ابتدایی زندگی نوزاد از سینه خارج می شوند و نوزاد از آن تغذیه می کند.

درد سیاتیک
برخی خانم ها در دوران بارداری، دردی را تجربه کرده اند که از قسمت پایین کمر شروع شده و به داخل باسن و سپس یکی از پاهایشان و گاه پای دیگری هم کشیده می شود. این درد یا گاهی احساس بی حسی به درد سیاتیک معروف است، چرا که در نتیجه ی فشار روی عصب سیاتیک، یکی از رشته های عصبی اصلی کمر که از لگن و ران ها تا پایین پاها کشیده شده است، ایجاد می شود.

می توانید با کمی استراحت در تختخواب، حمام آب گرم یا استفاده از کیسه ی آب گرم یا حوله ی داغ در مناطق دردناک، از شر درد سیاتیک خفیف خلاص شوید. سیسمونی اما اگر این درد شدید باشد، لازم است که از پزشک خود یا ماما بخواهید برای شما فیزیوتراپی تجویز کند.

تنگی نفس
با پیشرفت بارداری، بیشتر دچار کمبود نفس می شوید. هورمون پروژسترون روی مرکز تنفس شما اثر می گذارد و باعث می شود احساس کنید نفس کم می آورید. به علاوه، با رشد و باز شدن رحم فشار وارده به بالا و دیافراگم افزایش می یابد و در نتیجه شش هایتان فضای کمتری برای باز و بسته شدن خواهند داشت.

وقتی یکی از همکاران ما دومین فرزندش را باردار بود، به قدری نفس کم می آورد که فقط می توانست داستان های خیلی کوتاه یکی دو جمله ای برای دخترش بخواند و این مشکل تا زمان وضع حمل با او همراه بود!

در بیشتر موارد،تنگی نفس کاملاً طبیعی است.

رده ها و خطوط ناشی از کشیدگی پوست
خطوط ناشی از کشیدگی پوست که روی شکم و ران ها بیشتر به جای می مانند از عوارض اجتناب ناپذیر بارداری اند. سیسمونی برخی از خانم ها می توانند با انجام اقداماتی از بروز این رده ها جلوگیری کنند و برخی هم به صورت ژنتیکی ردی روی بدن شان باقی نمی ماند.

خطوط بارداری در رنگ های مختلف از قهوه ای گرفته تا صورتی مایل به قرمز در قسمت هایی از بدن ایجاد می شود که پوست کشیده شده است؛ اما بعد از زایمان به رنگ سفید یا خاکستری تغییر می کنند و محوتر می شوند. بسیاری از خانم ها مالیدن روغن ویتامین ای را روی شکم به منظور جلوگیری از ایجاد خطوط کشیدگی و محو سریع تر آن ها مفید می دانند، اما اثر ویتامین ای روی این خطوط هنوز ثابت نشده است. بهترین راه برای کاهش این خطوط جلوگیری از افزایش زیاد وزن و انجام نرمش منظم است تا عضلات شکم تقویت شوند.

ورم
ورم دست و پاها در سه ماهه ی سوم بارداری بسیار رایج است. سیسمونی ورم (به آن ادم هم گفته می شود) معمولاً در نتیجه ی زیاد ایستادن روی پاها برای مدتی طولانی ایجاد می شود؛ اما در طول روز بدون ایستادن های طولانی مدت هم ممکن است به وجود آید. در هوای گرم ورم معمولاً افزایش می یابد.

به رغم باور عمومی که کاهش مصرف نمک و نوشیدن زیاد آب می تواند مانع از ورم شود، هیچ مدرک معتبری دال بر تأیید این قضیه وجود ندارد.

اگرچه ورم از عوارض طبیعی بارداری است؛ اما گاهی می تواند از علائم قبلی تشنج بارداری باشد. اگر متوجه افزایش ناگهانی ورم دست و پاها یا افزایش ناگهانی حدود ۲ کیلویی در عرض یک هفته یا کمی بیشتر شدید یا ورم با سردرد های شدید یا درد ناحیه ی راست شکم همراه بود، فوراً با پزشک خود تماس بگیرید.

برای کاهش ورم های عادی موارد زیر را امتحان کنید:

هر وقت که می توانید پاهایتان را بالا ببرید تا ورم کم شود.
محیط خانه را خنک گه دارید.
جوراب ها یا ساپورت های تنگ بپوشید، البته در حدی که به زانوهایتان فشار نیاورند.
زمانی که به رختخواب می روید روی کمر به پشت نخوابید، بلکه روی پهلو ها بخوابید.

بی اختیاری در دفع ادرار
در دوره ی بارداری خارج شدن بی اختیار چند قطره ادرار به هنگام عطسه و سرفه یا خندیدن امری عادی است. این نوع بی اختیاری در دفع ادرار به دلیل افزایش حجم رحم و افزایش فشار روی مثانه به وجود می آید. شل شدن  عضلات پایین لگن خاصره، این مشکل را دراواخر سه ماهه ی دوم و سه ماهه ی سوم افزایش می دهد. گاهی اوقات هم جنین ممکن است در شکم لگد محکمی به مثانه وارد کند و موجب خروج بی اختیار ادرار شود. سیسمونی انجام نرمش هایی برای تقویت عضلات پایین لگن (این عضلات هنگام ادرار کردن به شدت منقبض می شوند) می تواند از مشکل بی اختیاری جلوگیری کند یا حداقل آن را کاهش دهد. برخی از خانم ها حتی گاهی این مشکل را۶ تا ۱۲ ماه پس از بارداری همچنان تجربه می کنند.

نرمش های عضلات لگن نه تنها به کاهش بی اختیاری ادرار کمک می کند، بلکه بر اساس تحقیقات یک مجله ی پزشکی انگلیسی انجام مرتب این نرمش ها در کاهش نیاز مادر به زایمان فورسپس نیز نقش دارد.

رگ های واریس
ممکن است متوجه شوید که یک دفعه چیزی شبیه یک نقشه ی کوچک راه ها روی پایین پاهایتان (گاهی منطقه ی فرج) ظاهر شده است. این علائم همان رگ های پاره شده اند (معروف به رگ واریسی) که در اثر فشار رحم روی رگ های خونی اصلی به وجود می آید. بارداری همچنین باعث می شود بافت های ماهیچه ای داخل رگ ها شل شوند و حجم خون افزایش یابد که هر دوی این مسائل می تواند به ابعاد مشکل بیفزاید. سیسمونی خانم هایی که پوست روشن یا سابقه ی خانوادگی واریس دارند، بیشتر در معرض این مشکل قرار می گیرند. اغلب این رگ های واریسی آبی مایل به بنفش، پس از زایمان محو می شوند؛ اما گاهی اوقات کاملاً ناپدید نمی شوند. رگ های واریسی معمولاً بدون دردند اما گاه با اندکی درد، سوزش یا ناراحتی همراهند.

به ندرت در بعضی از رگ های سطحی پا، لخته های خون ایجاد می شود. سیسمونی به این مشکل لخته های خونی سیاه رگی سطحی گفته می شود که البته مسئله ی جدی و خطرناکی نیست و با استراحت، کمپرس آب گرم، بالا نگه داشتن پا و استفاده از جوراب های مخصوص واریس درمان می شود. البته لخته ای که در رگ های عمقی پا ایجاد می شود، کمی جدی تر است.

نمی توانید از بروز واریس جلوگیری کنید و با عوامل ارثی بجنگید، اما می توانید با رعایت نکات زیر از میزان و شدت تورم رگ های واریسی بکاهید:

از ایستادن های طولانی مدت پرهیز کنید؛
ازپوشیدن شلوار یا لباس هایی که به خصوص در یک ناحیه از پا خیلی تنگ می شوند، بپرهیزید مثل جوراب هایی که با کش های سفت یا ساق ها و جوراب های کشی تنگ و چسبان؛
اگر مجبور شدید برای مدت طولانی در یک جا بنشینید یا بایستید، گهگاه پاهایتان را تکان دهید و جا به جا کنید تا جریان خون در آن ها تحریک شوند؛
اگر واریس خیلی ناراحتتان می کند، بهتر است از پزشک خود بخواهید برایتان ساق یا جوراب های تنگ واریس تجویز کند.

 

پیشنهاد فروشگاه اینترنتی سیسمونی و اسباب بازی بیبی پرو: بررسی لیست سیسمونی نوزاد

منبع : https://babypro.ir/wiki

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ ارديبهشت ۹۸ ، ۱۲:۱۰
بیبی پرو
پنجشنبه, ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۸، ۱۲:۰۹ ب.ظ

رسیدن به مرحله ی پایانی بارداری

مرحله ی پایانی بارداری : معاینات دوران بارداری در سه ماهه ی سوم
بیشتر پزشک ها توصیه می کنند که در طول سه ماهه ی سوم اولین بارداری، باید چکاپ هایی در هفته های ۲۸، ۳۱، ۳۴، ۳۶، ۳۸، ۴۰، ۴۱ انجام شود و فرد باردار به پزشک مراجعه کند؛ اما گاهی پزشکان وقت ملاقات را هر دو هفته یک بار تنظیم می کنند. در بیشتر این ویزیت ها یک سری آزمایش ها و معاینات معمول انجام می گیرد که شامل اندازه گیری فشار خون، آزمایش ادرار، ضربان قلب جنین و اندازه گیری ارتفاع رحم است. سیسمونی در هفته ی ۲۸ یا ۳۰ همچنین باید یک آزمایش خون دیگر برای بررسی مجدد کم خونی انجام دهید. این معاینات زمان بسیار خوبی برای بحث در مورد نگرانی ها یا سؤالاتی است که در ذهن دارید؛ برای مثال در خصوص وضع حمل.

 

پیشنهاد فروشگاه اینترنتی سیسمونی و اسباب بازی بیبی پرو: بررسی لیست سیسمونی نوزاد

 

اگر در موعد مقرر وضع حمل نکنید، باید در هفته ی ۴۱ دوباره برای انجام یک چکاپ دیگر به پزشک مراجعه کنید. در هفته ی ۴۱، جفت ممکن است به خوبی نتواند از جنین حمایت کند و برای نوزادتان حوادث و گاه مشکلات جدی پیش بینی نشده ای پیش آید، پس این آخرین قرار ملاقات با پزشک مهم است. سیسمونی در چنین شرایطی که بارداری خیلی طولانی می شود، شاید کمتر خانمی بخواهد که زایمان با تحریک انجام دهد اما در هر صورت انجام این نوع زایمان مطمئن ترین روش برای بازگشت به خانه با خیال راحت همراه با یک نوزاد سالم است.

آمادگی برای شرکت در کلاس های مخصوص والدین
در اکثر بیمارستان ها کلاس های آمادگی برای والدینی که قرار است بچه دار شوند برگزار می شود.گاهی اوقات کلاس های آموزشی زایمان یا کلاس های دیگری به منظور آمادگی والدین برای وضع حمل و تولد نوزاد برگزار می شود که شما را با مباحثی فرای بارداری آشنا می کند. سیسمونی در این کلاس ها می توانید در مورد بارداری، وضع حمل، انواع مسکن ها، تولد نوزاد و همچنین نرمش های پیش از زایمان، روش های برقراری آرامش و شل کردن بدن و نکته هایی در خصوص چگونگی مراقبت از نوزاد بیاموزید.

 

کلاس های آموزشی پدرها برای آماده سازی پدران آینده برگزار می شود و شما تنها مردی نیستید که در این کلاس ها شرکت می کنید. این کلاس ها که در برخی بیمارستان ها برگزار می شود، فرصت بسیار خوبی است تا نکاتی درباره ی بارداری، تولد نوزاد و چگونگی کمک به همسرتان در زمان وضع حمل بیاموزید.

شاید در این کلاس شما را با اتاق زایمان هم آشنا کنند و اگر این طور نبود، می توانید از مسئولان بخواهید که اجازه دهند سری به آنجا بزنید.

تعدادی از خانم ها ترجیح می دهند که در کلاس های خصوصی شرکت کنند و در خصوص نکات بارداری و چگونگی وضع حمل آموزش ببینند. به این منظور می توانید از پزشک خود یا ماما بخواهید یکی از این مراکز را در صورت امکان  به شما معرفی کنند.

یکی از فواید شرکت در کلاس های آمادگی برای زوج ها، آشنایی با زوج هایی است که به زودی پدر و مادر می شوند.

تشخیص علل نگرانی
در طول هفته ها و ماه های پایانی بارداری، بیشتر از قبل پزشک خود را ملاقات می کنید. سیسمونی هنوز هم خیلی سؤالات یا مشکلات ممکن است در طول این مدت و فاصله ی بین قرار ها به وجود آید. در طول سه ماهه ی سوم ممکن است همه چیز برای شما و نوزادتان حادتر شود.

خون ریزی
اگر هر خون ریزی شدیدی را تجربه کردید، فوراً پزشک را در جریان قرار دهید. بعضی خون ریزی های سه ماهه ی سوم برای شما و نوزادتان بی ضررند، اما گاهی می توانند خطرناک و ناشی از مشکلات پیچیده ای باشند. بنابراین هر خون ریزی ای را به پزشک اطلاع دهید تا علت آن بررسی شود. علت های ممکن خون ریزی در سه ماهه ی سوم به شرح زیر است:

زایمان پیش از موعد؛
التهاب یا حساسیت و تحریک لگن خاصره یا پارگی بی خطر مویرگ های خونی سطحی لگن که می تواند پس از عمل نزدیکی رخ دهد؛
قرارگیری جفت در وضعیت نامناسب؛
پارگی یا جدا شدن جفت؛
نمایش خونی. مقدار این خون کمتر از آن است که موقع قاعدگی می بیند و اغلب همراه با ترشحات غلیظ است.

وضعیت بریچ
وقتی کودکی به جای اینکه در هفته های پایانی سرش به پایین باشد، پاهایش در لگن مادر قرار بگیرد به این حالت وضعیت بریچ یا ته (breech) گفته می شود که حدود ۲ تا ۴ درصد از تمام زایمان ها ممکن است از این نوع باشد.

هرچه بیشتر به پایان بارداری نزدیک می شویم، احتمال قرار گیری کودک با وضعیت ته کمتر می شود. سیسمونی یکی از هر ۴ خانمی که در چکاپ هفته ی ۲۲ جنینش در وضعیت ته بوده است تا هفته ی ۳۰ به حالت سر و ته، یعنی سر به پایین بر میگردد؛  یعنی در هفته ی ۳۴ احتمال ۱ در ۱۲ به ۱ در هر ۲۰ نفر کاهش می یابد و در هفته ی ۴۰ ممکن است از هر ۳۵ جنین فقط یکی با پا متولد شود.

اگر جنین هنوز در هفته ی ۳۶ پاهایش در لگن شما باشد، پزشکان بیمارستان با بررسی وضعیت تان و اندازه ی سر نوزاد و اندازه ی لگن شما، امکان چرخش نوزاد را بررسی می کنند و در صورت تأیید نبود امکان زایمان طبیعی، فرزندتان را به کمک عمل سزارین به دنیا خواهند آورد.

کاهش حجم مایع آمنیوتیک
عبارت علمی کاهش حجم مایع کیسه ی آب، اولیگوهیدرآمنیوس است (نام دیگر آن زایمان خشک است) که معمولاً در سونوگرافی مشخص می شود. سیسمونی ممکن است علت مشخصی برای کاهش حجم مایع کیسه ی آب وجود نداشته باشد یا می تواند با پارگی پیش از موعد غشایی یا دیگر مسائل مربوط باشد. معمولاً کاهش خفیف مایع آمنیوتیک جایی برای نگرانی ندارد و پزشک در این شرایط شما را از نزدیک معاینه می کند تا مطمئن شود مشکل خاصی وجود ندارد.

کاهش حرکات جنین
اگر حرکات جنین در رحم خود را که مدتی به وجود آن ها عادت کرده اید، دیگر حس نکردید، حتماً تلفنی با پزشک خود یا بخش زایمان بیمارستانی که به آن مراجعه می کنید در میان بگذارید. هرچه به زمان زایمان نزدیک تر می شوید، حرکات نوزاد از مهم ترین علائمی است که باید به آن توجه کنید.

مشکلات رشد جنین
گاهی در ملاقات های معمول خود با پزشک در می یابید که اندازه ی رحم تان بزرگ تر یا کوچک تر از حد انتظار است. این یافته ها دلیلی بر هشدارهای فوری نیست، پزشک ممکن است انجام یک سونوگرافی را توصیه کند تا دقیقاً متوجه شود که نوزاد چقدر بزرگ یا کوچک تر از حد معمول است. سیسمونی بدین ترتیب در سونوگرافی اندازه ی سر نوزاد و محیط شکم و طول استخوان های ران او اندازه گیری می شود. با استفاده از این اندازه ها و فرمول های ریاضی، می تواند وزن تقریبی جنین را محاسبه کند (EFW). سپس پزشک شما این وزن را با توجه به رشد جنین در نظر می گیرد و با نمودار رشد جنین در شکم مادر که نمودار استاندارد رشد جنین هاست مقایسه می‌کند تا وجود احتمالی هر مشکل رشدی را کشف کند. پزشک می‌تواند بررسی کند که آیا خط و نمودار رشد و وزن جنین عادی است و اینکه نوزاد در چه صدکی از رشد قرار دارد اگر صدک رشد او در جایی بین دهم تا نودم باشد، وزن او طبیعی است. سیسمونی به خاطر داشته باشید که همه ی جنین ها نباید در صدک پنجاهم رشد باشند، بلکه جنینی که با توجه به نمودار درصدک بیستم رشد خود قرار دارد، هم طبیعی است و هیچ دلیلی برای نگرانی وجود ندارد. به خاطر داشته باشید که گرچه سونوگرافی راهی عالی برای تعیین چگونگی رشد جنین است، اما کامل ترین روش نیست، زیرا اندازه گیری وزن نوزاد و حدس آن از طریق سونوگرافی به اندازه قرار دادن نوزاد روی وزنه ی ترازو دقیق نیست. وزن نوزاد ممکن است در سه ماهه سوم ۱۰ تا ۲۰ درصد متفاوت از وزن واقعی او باشد. بنابراین اگر نوزادتان کمی خارج از دامنه ی طبیعی رشد و وزن بود، نگران نشوید.

اگر نوزادتان از لحاظ جثه خیلی درشت باشد (ماکروسومیا)، پزشک ممکن است انجام آزمایش قند دیگری را برای بررسی دیابت بارداری تجویز کنند. سیسمونی اگر هم نوزاد خیلی کوچک باشد (محدودیت رشد داخل رحمی)، پزشک ممکن است انجام یک سری معاینات دقیق تر و انجام آزمایشات قلب و رحم نگاری (CTGs) را توصیه کند و برای بررسی دقیق رشد جنین، سونوگرافی هایی را انجام دهد.

نشت مایع آمنیوتیک
اگر متوجه شدید که لباس زیرتان خیس است چند علت ممکن است وجود داشته باشد. می تواند خارج شدن کمی ادرار از مثانه، ترشحات واژنی، خروج ترشحات غلیظ لگنی یا پارگی کیسه ی آب و نشت مایع آمنیوتیک از آن باشد (که به آن پارگی کیسه ی آب می گویند). با امتحان مایع خارج شده از واژن، حدس بزنید که این مایع چیست. ترشحات غلیظ و لگنی معمولاً غلیظ هستند، در حالی که ترشحات واژنی رقیق، سفید و نرم اند. سیسمونی ترشحات ادرار هم بوی بد خاص خود را دارد و بدون زور و تلاش شما به صورت مداوم جاری می شوند. از طرف دیگر، مایع آمنیوتیک معمولاً شفاف و آبکی است و به صورت جهشی و طولانی بیرون می زند. گاهی اوقات ممکن است در صورت پارگی کیسه ی آب، خروج شدید و ناگهانی آب از واژن را مشاهده کنید، اما اگر غشای کیسه آب فقط سوراخ شده باشد، نشت مایع آمنیوتیک از واژن را خواهید داشت.

اگر فکر می کنید ترشحاتی که از واژن خارج می شود مایع آمنیوتیک کیسه آب است، فوراً با پزشک خود تماس بگیرید. اگر پا به ماه نیستید یا خطر زایمان پیش از موعد و درد وجود ندارد، خارج شدن مایع آمنیوتیک مورد خیلی اورژانسی و خطرناکی نیست اما بیشتر پزشکان انتظار دارند شما همه چیز را به آنها اطلاع دهید تا بتوانند راهنمایی تان کنند. سیسمونی اگر مایع، خونی سیاه به رنگ قهوه ای مایل به سبز است، فوراً با پزشک خود تماس بگیرید. سیسمونی خروج مایع تقریباً سبز رنگ به معنای آن است که جنین در داخل رحم مدفوع کرده است (مکونیوم). در بیشتر مواقع، چنین حادثه ای نمی تواند مشکلی ایجاد کند، اما گاهی اوقات به این معناست که نوزاد تحت فشار و استرس قرار گرفته است. در این صورت پزشک با مشاهده ی ضربان قلب نوزاد (احتمالاً با انجام یک آزمایش بدون استرس انقباضی) شما را از سلامت او مطمئن می سازد.

مسمومیت بارداری (پره اکلامپسی)
این عارضه مخصوص دوره ی بارداری است که همراه با فشار خون بالا، ورم دست و پاها و همچنین جاری شدن پروتئین در ادرار است. این مشکل رایجی در بین خانم های باردار نیست و ممکن است از هر ۱۵ نفر یکی به این مشکل مبتلا شود که می‌تواند خیلی خفیف یا جدی و خطرناک باشد. اگر علائم مسمومیت بارداری پدیدار شد، لازم است فورا، معاینه شوید و تعداد دفعات معاینه ها افزایش یابد و آزمایش های بیشتری روی شما انجام گیرد.

 

پیشنهاد فروشگاه اینترنتی سیسمونی و اسباب بازی بیبی پرو: بررسی لیست سیسمونی نوزاد

منبع : https://babypro.ir/wiki

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ ارديبهشت ۹۸ ، ۱۲:۰۹
بیبی پرو
دوشنبه, ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸، ۰۴:۴۶ ب.ظ

هله هوله های سالم برای بچه ها

وقتی کودک از دوران شیرخوارگی و نوپایی به سنین خردسالی می رسد، اشتهای او به خوردن خوراکی ها و تنقلات رنگارنگ زیاد می شود. سیسمونی در واقع دوست دارد که غذاها و تنقلاتی که می خورد از نظر طعم، رنگ، ظاهر و بو متنوع باشد. اینجاست که پای تنقلات صنعتی به میان می آید. نگرانی اصلی مادران جوان هم، میل زیاد کودکان به مصرف این نوع تنقلات است. هرچند مادر بتواند در محیط خانه کودک را به خوردن تنقلات سالم تشویق کند، اما به محض ورود او به مهد یا مدرسه و با دیدن این نوع تنقلات در دست دوستان یا در بوفه مدارس اشتهای او تحریک و ترغیب به مصرف این تنقلات می شود. سیسمونی در این میان برخی مادران جوان به این تصور که تنقلاتی چون چیپس، پفک، ویفر، شکلات و… می تواند برای مدتی کودک را ساکت و خوشحال سازد، بی توجه به عوارض این نوع محصولات آن را به راحتی در اختیار کودک دلبندشان قرار می دهند، اما در مقابل مادران متعهد و مسئولیت پذیری هم هستند که با ارائه راهکارهای صحیح و مناسب، تغذیه کودک خود را در جهت مثبت هدایت می کنند. اما تنقلات صنعتی چه مضراتی دارد وچه خوراکی هایی را می توانیم جایگزین آنها کنیم؟

 

پیشنهاد فروشگاه اینترنتی سیسمونی و اسباب بازی بیبی پرو: بررسی لیست سیسمونی نوزاد

مضرات تنقلات صنعتی
چیپس، پفک، انواع اسنک ها، ویفرها، شکلات ها و… همگی از جمله تنقلات فانتزی غیر ضروری است که به جهت دارا بودن نمک، روغن، مواد طعم دهنده، رنگ دهنده، مواد شیرین و نگهدارنده برای کودکان محدودیت مصرف دارد.
نمک زیاد این محصولات سبب آسیب به کلیه ها، تغییر ذائقه کودک به شورخواری، تجمع آب در بدن، تورم و پرفشاری خون خواهد شد. سیسمونی رنگ های به کاررفته باعث بروز اختلالات رفتاری، اضطراب، تندخویی و حساسیت شده و روغن های چند بار مصرف سرخ کردنی طی حرارت های بالا با ایجاد رادیکال های آزاد پراکسید، مواد سرطان زایی را ایجاد می کند که مصرف دراز مدت آن سبب ابتلای مصرف کننده به انواعی از سرطان ها می شود. از طرفی طی برشته یا سرخ شدن محصولات حاوی کربوهیدرات نظیر چیپس، بیسکویت، کلوچه و… ماده ای سمی به نام آکریلامید تولید می شود که سبب تضعیف سیستم ایمنی، افزایش بیماری های عفونی، ناباوری، سقط جنین، تغییر رفتارهای جنسی و… می شود. سیسمونی سوءجذب و سوء تغذیه ناشی از مصرف این تنقلات نیز می تواند منجر به کم خونی، کوتاهی قد، پوکی استخوان و ریزش مو به خصوص در کودکان در حال رشد شود. مواد شیرین نیز باعث تنبلی لوزالمعده و بروز دیابت و عوارض ناشی از چاقی می شود.

 

تنقلات سالم کدام است؟ 
برگه هلو، زردآلو و قیسی یکی از خوشمزه ترین تنقلات سالم به شمار می رود. برگه ها به دلیل طعم شیرین و مزه متنوع جایگزین مناسب پاستیل، تافی و آبنبات های نرم است. برگه زردآلو، سرشار از ویتامین A بوده و به رشد مطلوب اطفال کمک کرده و باعث تقویت بینایی می شود. سیسمونی هرچه این برگه نارنجی تر باشد درصد بتاکاروتن (ویتامین A) آن بیشتر است. برگه قیسی از زردآلو کم شیرین تر و کوچک تر بوده و به دلیل آنتی اکسیدان و ویتامین های گروه B برای رفع ناآرامی و بی خوابی کودک مفید است. برگه هلو هم به رفع عطش کمک کرده، اشتهاآور خوبی است و سموم بدن را دفع می کند.

آلو، سرشار از ویتامین B:
آلو برقانی، آلو زرد، آلو سیاه،آلو بخارا و آلوچه جنگلی خشک شده یا تازه، جایگزین مناسب لواشک های صنعتی است. سیسمونی آلو بخارا و برقانی، صفرا را دفع، کبد را تقویت و خون را تصفیه می کند و جوش ها را التیام می بخشد و از عوارض کم خونی می کاهد. آلو جنگلی، ترش و ملس بوده، ملین و ادرارآور خوبی است، گرمی خوراکی ها را رفع می کند، کلیه ها را شستشو می دهد و از پرفشاری خون می کاهد. آلو سیاه مسکّن حرارت درونی و حالت تهوع و سرگیجه است، در رفع خارش بدن مؤثر و سم زدای خوبی است. بهترین آلوها، آلوی سیاه و برقانی است که ویتامین B زیادی دارد.

کشمش، از بین برنده سوء هاضمه:
سطح این نوع میوه خشک را می توانید با مقداری کاکائوی نرم شده پوشش دهید و آن را جایگزین انواع شکلات های اسانس دار و اسمارتیز کنید. مویز حبه های درشت خشک شده انگور سیاه و کشمش حبه های انگور سبز است. سیسمونی مویز تهیه شده از انگور شاهانی و قرمز خواص بیشتری دارد و پرخاصیت ترین آن انواع پرگوشت، کم دانه یا بی دانه آن است. این میوه سرشار از آنتی اکسیدان بوده،از غلظت خون می کاهد، رگ ها را گشاد می کند، برای رفع سوء هاضمه مفید بوده و ضدآلرژی و تقویت کننده سیستم ایمنی است. در مقایسه با مویز، کشمش خواص کمتری دارد و برای مادران شیرده، سالمندان و کودکان در حال رشد مفید است.

 

کنجد و شاهدانه استخوان ها را تقویت می کند:

این دانه ها جایگزین تنقلات شیرین است. آن ها را خام تهیه و در منزل برشته کنید. سیسمونی این دانه های پرکالری نیرو را تقویت کرده، به واسطه فسفر زیاد برای آرامش اعصاب مفید و تقویت کننده حافظه است، اسیدفولیک و منیزیم بدن را تأمین می کند و به سبب کلسیم فراوان باعث استحکام استخوان های در حال رشد می شود. همچنین ذرت بوداده جایگزین مناسبی برای انواع اسنک است. ذرت غنی از ویتامین های گروه B بوده و به علت داشتن گوگرد، آهن و کلسیم به تقویت موها و ناخن ها کمک می کند. برای تنوع در طعم این محصول آن را با مقدار کمی کره حیوانی تهیه کنید.

توصیه ها:
۱– برگه ها را از اماکن معتبر خریداری و آن هایی را که در بسته بندی های بهداشتی و دارای مجوز بهداشت است، انتخاب کنید. سیسمونی اغلب برگه های فله ای با مواد شیمیایی گوگرددار به صورت غیربهداشتی خشک شده و به دلیل سطح چسبنده اغلب آلوده به گرد و غبار و فضولات پرندگان و حشرات موذی است.
۲– از خرید انواع آلوهای فرآوری شده و فله ای خودداری کنید؛ آلوهای فرآوری شده حاوی نمک و مواد رنگی زیادی بوده و آلرژی زاست.
۳- میزان کالری اغلب میوه های خشک به خصوص کشمش و مویز بالاست؛ در مصرف آن حد تعادل را رعایت کنید.
۴- کنجد و شاهدانه به دلیل دارا بودن روغن های گیاهی، بسیار فسادپذیر بوده و رطوبت زیاد موجب کپک زدگی آنها می شود؛ از نگهداری طولانی مدت این دانه ها اجتناب کنید.

 

پیشنهاد فروشگاه اینترنتی سیسمونی و اسباب بازی بیبی پرو: بررسی لیست سیسمونی نوزاد

منبع : https://babypro.ir/wiki

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ ارديبهشت ۹۸ ، ۱۶:۴۶
بیبی پرو
دوشنبه, ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸، ۰۴:۴۵ ب.ظ

دوران حسی و حرکتی کودک و چالش های آن

دوران حسی و حرکتی کودک
کودک انسانی در دوران حسی و حرکتی با دو مفهوم اصلی و اساسی که در زندگی او نقش فوق العاده ای دارد آشنا می شود:

مفهوم علیت (Causality): پیاژه و افراد دیگر نشان داده اند که کودک ۸ ماهگی با مفهوم علیت آشنا است. به این معنا که متوجه می شود به دلیل تغییرات اشیاء، می‌شود از اشیاء دیگری استفاده کرد. یعنی می شود پتو را کشید و اسباب بازی که روی پتو هست و قبلاً در دسترس او نبوده را به دست بیاورد و همچنین می تواند با حرکت دادن خودش بر روی گهواره، اشیایی را به حرکت در بیاورد و یا اگر شما را می خواهد، مشخصاً با صدای و یا گریه ای شما را به سمت خودش بکشد.
مفهوم ثبات (Permanency): کودک در آغاز وقتی شیئی را می بیند باورش این است که آن شی وجود دارد و وقتی که کودک آن را نمی بیند، کودک فکر نمی کند که آن شیء نیست، بلکه آن شیء را برای همیشه نابود شده و تمام شده می بیند. سیسمونی یعنی نبودن را با عدم و نیستی یکی می‌گیرد. به همین علت است که حالات عجیب و غریبی را هنگام جدا شدن از پدر و مادر نشان می‌دهد.
مثال: اگر جلوی چشم شیرخواره شش یا هفت ماه ای، اسباب بازی یا عروسک اش زیر بالش بگذارید ممکن است گریه کند و اسباب بازی خودش را بخواهد. ولی هرگز متوجه نمی شود که این عروسک وجود دارد و زیر بالشت است. در حالی که اگر بین ۸ تا ۱۰ ماهگی جلوی چشم کودک عروسک را پنهان کنید آن زمان است که بالشت را کنار می زند و اسباب بازی و عروسک اش را پیدا می‌کند و اگر سن کودک از ۱۲ یا ۱۴ ماهگی گذشته باشد و اگر باهوش باشد بعد از بیدار شدن می‌تواند به دنبال عروسک اش بگردد و آن را پیدا کند و یا در جاهایی که قبلاً این وسایل را دیده به جستجو در آن مکان ها بپردازد. بنابراین کودک بر اساس این دوران و حل مسئله بودن یا عدم که با مفهوم زمان در ارتباط است توانایی این را پیدا می‌کند که به صورتی درست و واقع بینانه ارتباطی با امروز، دیروز و فردای خودش برقرار کند. سیسمونی اما جا نیفتادن چنین مفهومی در ذهن کودک و آسیب‌ آن غالب اوقات ثبت می‌شود که، کودک به گونه ای در گذشته ای که نباید بماند، همچنان باقی می ماند و به آینده ای که احتمالاً باید به آن توجهی داشته باشد بی اعتنا می شود و یا سخت نگران و منتظر آینده می گردد.

پیشنهاد فروشگاه اینترنتی سیسمونی و اسباب بازی بیبی پرو: بررسی لیست سیسمونی نوزاد

 

بنابر این به خاطر این علیت و موضوع ثبات، کودک با دو مسئله اصلی در این دوران روبرو خواهد شد:
اضطراب مواجه با غریبه ها:
بین ۸ تا ۱۰ ماهگی به خاطر این که چشم کودک به درستی می بیند و به خاطر تصویر و تصوری از افرادی که در ذهنش داشته است، نه تنها می‌تواند تشخیص بدهد، تفکیک کند و موجودات را از هم جدا کند بلکه دچار حالتی می شود به نام اضطراب غریبه یا غریبه ها. سیسمونی کودکی که در گذشته راحت به آغوش هر شخصی می رفت و به هر کسی نزدیک می شد، در این فاصله شاید فقط در آغوش مادرش برود و حتی حاضر نباشد که به آغوش پدرش برود. همچنین آغوش پدربزرگ و مادربزرگی که قبلاً به راحتی در آغوش آن ها می رفته را به یکباره ترک و رد می کند و حتی با گریه و وحشت از آن ها فاصله می گیرد. در دوران اضطراب غریبه که کودک برای خودش غریبه ساخته است باید مراقب فرزندانمان باشیم. زیرا وقتی که کودک را وادار می کنیم با دیگران ارتباط برقرار کند و وقتی که او را درآغوش افرادی می گذاریم که او دوست ندارد در حقیقت زمینه ای را فراهم می کنیم که از ظلم من و شما سخت آزار ببیند و از این احساس بعد نزدیکی ای بسا بعداً در زندگی حالت انزوا و گوشه گیری را انتخاب کند و نوعی جدال را در ارتباط با دیگران داشته باشد. سیسمونی و حتی نزدیکی را یک درد و رنج ببیند که این مسئله را به نام اضطراب نزدیکی و دوستی و صمیمیت می شناسیم که در برخی از افراد دیده می‌شود.

اضطراب نزدیکی و صمیمیت بی مورد:
هرگز نباید از فرزندمان بخواهیم که به آغوش شخصی برود و یا شخصی را به خاطر ما ببوسد. متأسفانه برخی از عزیزان بچه ها را سخت در آغوش می‌گیرند و کودک را سفت و محکم نگه می‌دارند و بسیاری از بچه ها از این حالت بیزارند و احساس بدی می کنند و بعضی مواقع از این که فرزند من و شما کاری بکند که دیگران دوست دارند سبب خواهد شد که به زمینه ی رابطه با دیگران آسیب بزند و امید این است که هرگز فرزندمان را به خاطر شادی و لذت و درخواست شخص دیگری یا خودمان به کاری که مایل نیست وادار نکنیم.

اینگونه روابط اگر با محبت، با آزادی و انتخاب و اختیار صورت بگیرد راه را به جهت روابط بعدی هموار خواهد کرد و به فرزندمان محبت و دوستی و احساس خوب در رابطه با دیگران را نشان می دهد. در حالی که اگر به اجبار، تحکیم و تحکم باشد شرایطی را فراهم می کند که نسبت به غریبه و یا دیگران احساس بدی را داشته باشد. سیسمونی بی دلیل نیست که برخی از افراد متأسفانه در سنین بالا یا گوشه ی انزوا و عزلت را انتخاب می‌کنند و یا اصولاً اگر قرار است به سراغ فردی بروند احساس خوبی ندارند و حتی برای ورود به یک مهمانی احساس لذت بخشی ندارند. گرچه این حالت عادی می شود ولی دوباره برای رفتن به مهمانی باز هم این مسائل و مشکل را پیدا خواهند کرد.

در نتیجه باید به فرزندانمان این فرصت را بدهیم تا آن گونه که مایل هستند انتخاب کنند. متأسفانه برخی از افراد برای این که کودک در آغوششان نمی‌رود، “خود را به گریه می اندازد” که در این صورت بچه ها با “احساس گناه و ناراحتی” همراه خواهند شد. سیسمونی حتی برخی از اوقات چون کودک در آغوش ما نمی آید با کلمه ای که دیگر “دوستت ندارم” و “برو نمی‌خوام بغلت کنم” و یا “به تو بستنی نمی دهم” هزینه ی سنگینی را به کودک تحمیل می کنیم.

برخی از اوقات حتی در بازی ها به کودک گفته می‌شود، اگر “بگیرمت، میخورمت” و کودک ۲ یا ۳ ساله وحشتی وجودش را فرا می‌گیرد که احتمالاً اگر این فرد او را بگیرد، خورده خواهد شد. بنابراین تمام این بازی ها که از نظر ما بزرگسالان جالب و جاذب است که غالب اوقات به دلیل جلب توجه دیگران است تأثیر بد و منفی بر روی عزیزان من و شما خواهد گذاشت. بنابراین ملاک و میزان این گونه ارتباط فقط و فقط خواسته و میل کودک خواهد بود و هیچ نوع انتظار و یا فرمان و دستوری نباید داد زیرا به فرزند ما آسیب شدیدی خواهد زد.

اضطراب جدایی:
کودکان معمولاً به دلیل سیستم ادراکی خود دچار اضطراب جدایی می شوند که از ۷ ماهگی تا ۱۶ و ۱۷ ماهگی ادامه دارد. بهتر است این اصول را از ۶ تا ۱۸ ماهگی رعایت کنیم. کودک از نظر شناخت و آگاهی به مرحله ای رسیده که در این دوران از کسی که از او مراقبت می کند می تواند دور بماند و علت این است که نبودن فرد را نابودی آن آدم و خود می‌داند و مانند حبابی است که می ترکد.

توصیه می شود اگر افرادی که اطراف کودک هستند، بین ۶ تا ۱۸ ماهگی که نقش فعال و بسیار نزدیک در ارتباط با کودک دارند نباید بروند و یا از او جدا شوند، حتی پرستار و خدمتکار. به همین دلیل مسئله ۶ تا ۱۸ ماهگی دوران خاصی است. کودک ۶ ماهه حتی اگر در مقابل چشمش عروسک یا اسباب بازی را در زیر بالشت بگذارید، بالشت را کنار نمی زند که آن را بردارد حتی اگر ناراحت شود. اما در ۱۲ ماهگی این کار را انجام می دهد. سیسمونی یعنی بالشت را کنار می زند و در ۱۸ ماهگی صبح که از خواب بیدار می شود دنبال عروسک اش می گردد تا آن را پیدا کند. چون زمینه ی ذهنی او، او را با اشیاء مورد علاقه اش مرتبط می کند. معلوم است که مادر برای چند دقیقه ای و یا چند ساعتی در محیطی کاملاً آشنا به فردی خوب و دوست داشتنی می تواند فرزندش را بسپارد و از او دور شود. ولی به نظر می رسد که اگر این فاصله بیش از یک شبانه روز باشد کودک را با مسائل و مشکلاتی همراه خواهد کرد.

نکته۱: توجه داشته باشید حتما از طریق تلفن بعد از ۲ سالگی نیز می توان با کودک ارتباط برقرار کنیم تا احساس تنهایی نکند.

نکته ۲: بهتر از بین ۶ تا ۱۸ ماهگی فردی که مسئول نگهداری و تربیت کودک است که معمولاً (مادر است) از فرزند دور نشود تا کودک به امنیت و آرامش و اطمینان برسد.
احساس بد کودک از عکسها و فیلم های خود:
لازم است به نکته ای اشاره شود که بین ۱ تا ۳ و برخی از اوقات ۴ سالگی اتفاق می افتد. آن زمانی که کودکان عکس ها یا فیلم های خود را می بینند، احساس بدی پیدا می کنند. چون تصور این را دارند که اگر من هستم پس او (صاحب عکس) چه شده و دچار دوگانگی می‌شوند و برداشت های متفاوتی از خود خواهند داشت. حتی گریه می کنند و غمگین می‌شوند و در صورت بروز چنین مواردی حتی تا یک سال فیلم و عکس هایشان را هرگز نشان ندهید.

 

راهکارها و مهارتهای عملی:
بازی قایم باشک
کودک بین ۶ تا ۱۸ ماهگی با بازی “قایم باشک” (بازی عمومی و جهانی) که شاید با ارزش ترین بازی می باشد آشنا می شود. او دوست دارد از شما فاصله بگیرد و دوباره به سمت شما برگردد که این کار را با شادی و هیجان انجام می‌دهد. سیسمونی شاید کودک پشت ستون خانه یا مبل، خود را پنهان کند و یا از شما بخواهد این کار را انجام دهید و بهتر است این بازی را با کودک داشته باشید. برخی از اوقات حتی در آغاز کار بهتر آن است که دست خودتان را از کنار ستون بیرون بیاورید تا کودک مطمئن شود که شما هستید ولی آهسته آهسته می توانید پنهان شوید. این کار را با نور کم هم می توانید انجام دهید و خاطر کودک آسوده شود که شما هستید و نه تنها از این احساس در درون خودش به امنیت و آرامش می رسد بلکه با موضوع جدایی، تنهایی و حتی تاریکی وقتی که این بازی ها به موقع و درست بین ۶ تا ۱۸ ماهگی و حتی بعد از آن ادامه پیدا کند فرزندمان را به آرامش و امنیت خواهد رسید.

نکته: اگر پدر و مادر به کودک کمک کنند که بین ۶ تا ۱۸ ماهگی این دوران و بحران را به راحتی و درست بگذراند، آهسته آهسته وقتی افرادی را که دوست دارد حتی اگر نباشند، طوری تلقی می‌کند که انگار هستند گرچه با او نیستند؛ و یا طوری تداعی می‌کنند که به او ابراز محبت می کنند حتی اگر به او ابراز محبت نکنند.

از آنجایی که پدر و مادر چاره ای جز دوری برای ساعت هایی ندارند معمولاً چند واکنش مختلف و متفاوت را نشان می دهند:

فرزندمان با رفتنمان اعتراض شدیدی ابراز خواهد کرد. در این گونه موارد حتماً باید آشکارا به جلوی چشمان کودک رفت یعنی نباید کسی او را سرگرم کند تا شما بروید. سیسمونی حال اگر کسی او را سرگرم کند تا شما بروید شاید کوتاه مدت آرام شود ولی در بلند مدت به او صدمه می زنید و در زمان برگشت شما را دیگر رها نخواهد کرد و احساس بدی نسبت به رابطه و خودش دارد.
احساس فریب و دروغ در او بوجود می‌آید.
به این نتیجه می رسد که زیر هر کاسه ای نیم کاسه ای است.
برخی از اوقات حتی بازی با مادربزرگ و پدربزرگ فقط بهانه ای است که شما از او دور شوید و در نتیجه با آن ها رابطه ی خوبی نخواهد داشت.
هدف از توضیح این موارد این است که زمانی که شما آشکارا از خانه بیرون می روید گرچه فریاد او ممکن است بلندتر و گریه کودک طولانی شود ولی حداقل آسیب بیشتری نخواهد خورد. اما هنگام برگشت، برخی کودکان مشتاقانه منتظر شما هستند؛ گروه دیگری منتظر می مانند و به محض برگشت شما به هیچ وجه شما را رها نمی کنند و گروه دیگر در تمام مدت ناراحتی خود را بروز می دهند و با شما نیز برخورد می‌کنند؛ و برخی دیگر به گونه ای وحشت زده می‌شوند و به افراد دیگر پناه می برند و حتی چشمان خود را می بندند؛ و گروهی نبود شما را با بی اعتنایی و بی توجهی پاسخ می‌دهند. کودک به این نتیجه می رسد که رفتن شما عادی است و علاقه و توجهی به شما ندارد و قلاب ارتباطی نیز در مراحل بعدی زندگی قطع می‌شود. سیسمونی این افراد کسانی هستند که احتمالاً از این که به افراد دیگر نزدیک و با آن ها رابطه داشته باشند و رابطه ی دوستی برقرار کنند و یا به مرحله عشق و رابطه های عمیق احساسی و عاطفی برسند پرهیز خواهند کرد. این تجربیات اولیه با خودش ایده های ثابتی را همراه خواهد داشت و موجب عقاید ویژه ای نیز می شود و پیامدها و نتیجه گیری های رفتاری را در پی خواهد داشت که کودک ما از این به بعد بر اساس آنچه که آموخته عمل خواهد کرد. در نتیجه وقتی که پدر و مادر مایل هستند از فرزندشان دور شوند بهترین کار این است که با گفتگویی داشته باشند و کودک را یاری کنند.

 

جمع بندی و نتیجه گیری
کودک در ۱ ماهگی ۲ روز حافظه دارد و در ۳ ماهگی ۱ هفته و ۶ ماهگی ۲ هفته و بعد از این ۶ ماهگی که شروع اضطراب جدایی خواهد بود کودک بیشتر می‌تواند موارد را در ذهن خود نگه دارد. اگر این دوران ساده و راحت پشت سر گذاشته شود کودک در بزرگسالی در ارتباطات خود تعادل برقرار می کند؛ همچنین این ارتباط را به اندازه برقرار می کند. سیسمونی نه آنقدر می چسبد و چنگ می زند که دیگری را نگهدارد و نه از جدایی می ترسد و به جنگ می پردازد بنابراین باید شرایطی را به وجود بیاوریم که به آهستگی به آدم ها نزدیک شود. با قید احتیاط و نه به صورت تند و سریع که یک روزه نزدیک و عاشق شود. سیسمونی بلکه با واقع بینی ارتباط خودش را با دیگران برقرار کند و ما می‌توانیم فرزندمان را کمک کنیم در حالی که به پایان یک رابطه می‌تواند بیندیشد و آن را بپذیرد و به آغاز رابطه ی بهتری امیدوار باشد. در این زمینه برخی از افراد حالتی را پیدا می کنند که اگر کسی از آن ها دور شود کاملاً از پا در می آیند و یا اگر کسی را در اطراف خودشان نداشته باشند احساس جدایی و تنهایی آن ها را به هم می ریزد. برخی از افراد هستند که می توانند به راحتی با غم دوری و جدایی سر کنند و اگر کسی از آن ها جدا شد و صلاحشان در ادامه رابطه نیست آن شخص را برای همیشه کنار بگذارند. در نتیجه تمام این مسائل به دلیل اضطراب جدایی و مسائل مربوط به آن می باشد.

 

پیشنهاد فروشگاه اینترنتی سیسمونی و اسباب بازی بیبی پرو: بررسی لیست سیسمونی نوزاد

منبع : https://babypro.ir/wiki

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ ارديبهشت ۹۸ ، ۱۶:۴۵
بیبی پرو
پنجشنبه, ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۸، ۱۱:۰۱ ق.ظ

سکسکه در کودکان

سکسکه کودکان
سکسکه یک ناراحتی بی ضرر دستگاه گوارش می‌باشد که می‌تواند در تمامی سنین اتفاق بیفتد. سیسمونی حتی در شکم نیز ممکن است اتفاق بیفتد. سکسکه در واقع انقباضات یا اسپاسم های قوی دیافراگ است .(همان ماهیچه هایی که هنگام تنفس عمیق شما، باز و بسته شده و بالا و پایین می‌روند). با این حال که بدون درد هستند و معمولاً نشانه ای از بیماری را به همراه ندارند، اما برای یک نوزاد می‌تواند نگران کننده و عجیب به نظر برسد.

 

پیشنهاد فروشگاه اینترنتی سیسمونی و اسباب بازی بیبی پرو: بررسی لیست سیسمونی نوزاد

در اینجا چند روش برای آرام کردن سکسه نوزاد شما پیشنهاد شده است:
 
 وقفه هایی که بین سکسکه‌های او ایجاد می‌شود را یادداشت کنید: 
چه شرایطی باعث ایجاد سکسکه می‌شود؟ آیا در طول شیر خوردن یا زمان اندکی بعد از آن اتفاق می‌افتد؟ سکسکه ای بر اثر شیرخوردن ایجاد می‌شود، کاملاً رایج است به این دلیل که ماهیچه های دیافراگم در ارتباط نزدیکی با شکم قرار دارند. سیسمونی اگر ارتباطی بین شیر خوردن و سکسکه کردن پیدا کردید، استراتژی های پیشگیرانه تغذیه ای زیر را به کار بگیرید.

 وعده های غذایی او را به دو مرتبه افزایش دهید و میزان هر وعده را به نصف کاهش دهید:
زیاده روی در غذا دادن به کودک یکی از علل شایع در بروز سکسکه می‌باشد. اگر معده خیلی سریع پر شود و ورم کند، این موضوع می تواند ماهیچه های دیافراگم را دچار گرفتگی و اسپاسم کند. سیسمونی هنگام تغذیه با شیر مادر، سعی کنید به آرامی این کار را انجام دهید، و شیردهی را متوقف کنید تا آروغ نوزاد خود را هنگام جابه جایی از یک سینه به سینه دیگر بگیرید. و یا اگر با شیشه به او شیر می‌دهید، در میان آن مکثی کنید، آروغ نوزاد را بگیرید و بعد از چند دقیقه به دادن شیر ادامه دهید.

مانع بلیعدن هوا توسط نوزاد شوید:
نوزادان معمولاً در طول شیر خوردن علاوه بر اینکه خیلی سریع و زود شیر را قورت می‌دهند، مقادیر زیادی از هوا را نیز می‌بلعند، که این کار باعث تورم و باد کردن شکم آنها می‌شود. تکنیک های لازم در طول شیردهی را بررسی کنید و اطمینان حاصل کنید که لب های کودکتان به اندازه کافی باز شده باشد و نه فقط سر سینه بلکه حاله رنگی دور سینه شما را در بر گرفته باشد. سیسمونی به نوزاد خود گوش بدهید، با این کار صداهای زیادی که شامل قورت دادن شیر و بلعیدن هوا می‌باشد را از او می‌شنوید. اگر با شیشه به او شیر می‌دهید، شیب بطری را با زاویه ۴۵ درجه تنظم کنید، با این کار هوا به پایین بطری خواهد رفت. یا می توانید از بطری هایی که دارای کیسه های تاشو می‌باشند، استفاده کنید که با این کار بلعیدن هوا توسط نوزاد خود را به حداقل می‌رسانید.

در نهایت، در طول شیردهی از درست نشستن او بر روی پا و یا دامن خود اطمینان حاصل کنید (در یک زاویه۳۰ تا ۴۵درجه)، به این دلیل که این کار از جمع شدن باد در شکم او جلوگیری خواهد کرد. سیسمونی بعد از خوردن شیر، او را به مدت ۲۰ دقیقه به حالت نشسته نگه دارید تا هواهایی که بلعیده شده به سمت بالای شکم او بیاید و این کار باعث از بین رفتن فشار بر دیافراگم شده و نوزاد شروع به آروغ زدن  می‌کند.

 سکسکه می تواند ناشی از رفلاکس باشد؟
سکسکه مداوم می‌تواند نشانه ای از رفلاکس معده به مری در نوزاد شما باشد، که یک بیماری شایع و معمولاً موقتی است که در آن نوزادان برخی از محتویات معده خود را به مری بر می‌گردانند، درد دارند و اغلب سکسکه می‌کنند. علائم دیگری که نشان می‌دهد نوزاد شما از رفلاکس رنج می‌برد، شامل بیداری های شبانه و دردناک، رفتاری شبیه به کولیک، درد گرفتن شکم پس از شیردهی و تف کردن می‌باشد. اگر نگران این هستید که نوزاد شما رفلاکس دارد، حتماً با دکتر خود مشورت کنید.

در اکثر موارد، سکسکه نوزاد شما با تکمیل و شکل گرفتن دستگاه گوارش او، از نظر شدت و تعداد کم خواهد شد.

 

پیشنهاد فروشگاه اینترنتی سیسمونی و اسباب بازی بیبی پرو: بررسی لیست سیسمونی نوزاد

منبع : https://babypro.ir/wiki

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ ارديبهشت ۹۸ ، ۱۱:۰۱
بیبی پرو