ویکی بیبی

مجله تخصصی بیبی پرو(فروشگاه آنلاین سیسمونی اسباب بازی)
  • ویکی بیبی

    مجله تخصصی بیبی پرو(فروشگاه آنلاین سیسمونی اسباب بازی)

مشخصات بلاگ

امروز تکنولوژی فرصتی را فراهم آورده است تا با استفاده از امکانات آن، ضمن صرفه جویی در وقت، زمان بیشتری را به با هم بودن اختصاص دهیم. داشتن وقت بیشتر برای گذراندن کنار عزیزانمان و به خصوص فرزندان دلبندمان، می تواند یکی از چند منفعت خرید اینترنتی باشد. فروشگاه اینترنتی بیبی پرو در راستای این ارزش بی نظیر، در جهت کاهش نگرانی های مادران و فراهم آوردن فضایی مناسب برای جست و جو و انتخاب کالاهای مورد نیاز آنان، ایجاد شد.

بیبی پرو؛ مهربان مثل مادر

بیبی پرو یک فروشگاه اینترنتی محصولات مادر و کودک است که با نگاهی مادرانه و با در نظر گرفتن نیازهای مادر باردار از اولین ماه های بارداری تا پس از زایمان و در زمان پرورش فرزندش، همراه و هم گام با او به برطرف کردن نیازهای مادر و فرزندش می پردازد. در این راستا بیبی پرو یک سبد محصولی گسترده برای مادران و کودکان دلبندشان در نظر گرفته است. این سبد شامل این موارد است: محصولات مراقبت های بهداشتی (تمامی وسایل مورد نیاز برای تعویض کودک، محصولات مربوط به شستشو در حمام، وسایل بهداشت پوست-مو، دهان-دندان و البسه)، انواع لباس کودک و نوزاد (لباس دخترانه، پسرانه و لباس نوزاد)، انواع لوازم غذاخوری، بازی و سرگرمی های متناسب با سنین مختلف نوزاد و کودک، محصولات و لوازم ایمنی و مراقبت، ملزومات خواب کودک، محصولات مرتبط با گردش و سفر (ساک حمل کودک، کالسکه و کریر، صندلی ماشین، آغوشی و ساک لوازم) و مایحتاج مادر.

چهارشنبه, ۲ مرداد ۱۳۹۸، ۱۲:۱۴ ب.ظ

کزاز در کودکان

کزاز در کودکان
کزاز در کودکان ، بیماری خطرناکی که بر دستگاه عصبی مرکزی اثر می گذارد، از هاگ های میکروبی ناشی می شود که از طریق زخم وارد بدن می شوند. زخم عمیقی که به خاک باغچه یا فضولات حیوانی آلوده شود به احتمال زیاد منجر به کزاز می شود. امروزه برنامه های ایمن سازی در کشورهای توسعه یافته، این بیماری را نادر ساخته است.

علائم بیماری: 
پس از یک دوره نهفتگی ۳ تا ۲۱ روزه، علائم زیر بروز می کند:

– عدم توانایی باز کردن دهان (قفل شدن فک ها)

– اشکال در بلع

– انقباض عضلات صورت، که حالت لبخند ثابتی را به چهره می دهد.

– گرفتگی عضلات گردن، پشت، شکم، و دست و پا، که نوعا طی یک دوره ۱۰ تا ۱۴ روزه رخ می دهد و ممکن است تنفس را دشوار سازد.

آیا باید به پزشک مراجعه کرد؟
کزاز یکی از فوریت های پزشکی است. اگر علائم کزاز بروز کرد باید فورا با پزشک تماس بگیرید.

درمان: 
اگر پزشک احتمال کزاز بدهد، کودک در بیمارستان بستری می شود. موارد خفیف ممکن است فقط مستلزم رژیم غذایی سبک و داروهای آرام بخش باشد. درمان موارد  حاد کزاز ممکن است شامل تراکئوستومی (داخل کردن لوله به داخل نای) برای کمک به تنفس، داروهای آرام بخش و شل کننده عضلات برای تخفیف انقباضات عضلانی، و تهویه مکانیکی باشد.

چشم انداز بیماری چگونه است؟
کزاز هنوز یکی از دلایل نادر مرگ و میر به شمار می رود، اما با درمان سریع در بیمارستان، اکثر کودکان به طور کامل بهبود می یابند. مدت زمان بهبودی به شدت بیماری بستگی دارد، اما معمولا بیش از ۳ هفته به طول نمی انجامد.

چگونه از کزاز پیشگیری کنیم؟
کودکان در اوایل دوران کودکی به طور منظم در مقابل کزاز واکسینه می شوند. اگر کودک شما دچار زخم عمیقی شد، باید او را بلافاصله به نزدیکترین مرکز فوریت های پزشکی ببرید هر چند قبلا در مقابل کزاز واکسینه شده باشد. صبر نکنید تا ببینید علائمی بروز می کند یا خیر. برای پیشگیری از وقوع کزاز، ممکن است پزشک بیمارستان روی زخم کار کند تا مطمئن شود که کلیه اجسام خارجی و بافت مرده از آن بیرون آورده شده اند. به شیر خواران یک دوره واکسن کزاز تزریق می شود. به کودکان واکسن یادآور کزاز تزریق می شود که هر ۱۰ سال باید تکرار شود.

شما می توانید نظرات خود را در مجله مادر و کودک ویکی بیبی باما به اشتراک بگذارید.

منابع:

https://www.urmc.rochester.edu/encyclopedia/content.aspx?contenttypeid=90&contentid=p02549

https://www.stanfordchildrens.org/en/topic/default?id=tetanus-in-children-90-P02549

 

منبع : https://babypro.ir/wiki

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۵/۰۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی