ویکی بیبی

مجله تخصصی بیبی پرو(فروشگاه آنلاین سیسمونی اسباب بازی)
  • ویکی بیبی

    مجله تخصصی بیبی پرو(فروشگاه آنلاین سیسمونی اسباب بازی)

مشخصات بلاگ

امروز تکنولوژی فرصتی را فراهم آورده است تا با استفاده از امکانات آن، ضمن صرفه جویی در وقت، زمان بیشتری را به با هم بودن اختصاص دهیم. داشتن وقت بیشتر برای گذراندن کنار عزیزانمان و به خصوص فرزندان دلبندمان، می تواند یکی از چند منفعت خرید اینترنتی باشد. فروشگاه اینترنتی بیبی پرو در راستای این ارزش بی نظیر، در جهت کاهش نگرانی های مادران و فراهم آوردن فضایی مناسب برای جست و جو و انتخاب کالاهای مورد نیاز آنان، ایجاد شد.

بیبی پرو؛ مهربان مثل مادر

بیبی پرو یک فروشگاه اینترنتی محصولات مادر و کودک است که با نگاهی مادرانه و با در نظر گرفتن نیازهای مادر باردار از اولین ماه های بارداری تا پس از زایمان و در زمان پرورش فرزندش، همراه و هم گام با او به برطرف کردن نیازهای مادر و فرزندش می پردازد. در این راستا بیبی پرو یک سبد محصولی گسترده برای مادران و کودکان دلبندشان در نظر گرفته است. این سبد شامل این موارد است: محصولات مراقبت های بهداشتی (تمامی وسایل مورد نیاز برای تعویض کودک، محصولات مربوط به شستشو در حمام، وسایل بهداشت پوست-مو، دهان-دندان و البسه)، انواع لباس کودک و نوزاد (لباس دخترانه، پسرانه و لباس نوزاد)، انواع لوازم غذاخوری، بازی و سرگرمی های متناسب با سنین مختلف نوزاد و کودک، محصولات و لوازم ایمنی و مراقبت، ملزومات خواب کودک، محصولات مرتبط با گردش و سفر (ساک حمل کودک، کالسکه و کریر، صندلی ماشین، آغوشی و ساک لوازم) و مایحتاج مادر.

شنبه, ۱۷ فروردين ۱۳۹۸، ۱۱:۳۹ ق.ظ

مهارت خواباندن نوزاد در سال اول تولد

خواباندن سالم نوزاد و شیرخوار در سال اول تولد
خواباندن نوزاد در سال اول تولد

مجمع علمی کودکان و مجامع دیگر علمی برای خواب مناسب نوزاد و شیرخوار در سال اول تولد، توصیه های زیر را نموده اند:

نوزاد و شیرخوار را در سال اول تولد در گهواره یا تخت جداگانه در اتاق خودتان بخوابانید. محل خواباندن او طوری باشد که مادر به آسانی بتواند به کودک دسترسی داشته باشد و به او شیر دهد و کودک را نظارت نماید. سیسمونی کودک را روی تخت خواب پدر و مادر نخوابانید، زیرا خستگی و خواب آلودگی پدر و مادر ممکن است سبب شود آن ها روی کودک به بغلتند و موجب آزار کودک شوند.
هنگام خواب، چه خواب کوتاه در روز یا خواب طولانی در شب، کودک را بر پشت بخوابانید. خواباندن کودک به یک طرف از پهلو، ممکن است موجب شود که کودک بغلتد و به شکم بخوابد و موجب آزار کودک و حتی خفگی او گردد.
اگر او را به طور موقت روی شکم می خوابانید، گهواره یا تخت کودک و تشک او باید سفت باشد و ملحفه آن باید به تشک چسبیده باشد. سیسمونی روی تخت یا گهواره کودک وسایلی مانند اسباب بازی، پتوی اضافی، بالش و … نباشد، زیرا این وسایل ممکن است موجب آزار کودک گردد.
خواباندن کودک روی شکم:
مادر یا افرادی که از کودک پرستاری می کنند، می توانند کودک را در حالی که بیدار است، روی تخت یا روی زمین، به روی شکم بخوابانند تا عضلات گردن و پشت او با حرکت دادن، قوی تر گردد و پشت سرش صاف نشود، ولی برای خوابیدن کوتاه یا بلند مدت، او را روی شکم نخوابانید.

 

پیشنهاد فروشگاه اینترنتی سیسمونی و اسباب بازی بیبی پرو: بررسی لیست سیسمونی نوزاد

 

درجه حرارت اتاق:
اتاق کودک نباید زیاد گرم باشد، هم چنین نباید به کودک زیاد لباس گرم بپوشانید، زیرا موجب عرق کردن و ناراحتی و بی خوابی کودک می شود.

سیگار کشیدن:
در اتاقی که کودک خوابانده می شود، نباید سیگار کشیده شود، زیرا کشیدن سیگار و حتی بوی آن موجب آزار و مشکلات تنفسی کودک گردد.

دادن پستانک هنگام خواب:
به کودک در سال اول تولد می توانید هنگام خواب، پس از خوردن شیر مادر پستانک بدهید، زیرا از مرگ ناگهانی کودک پیشگیری می کند و هم چنین موجب آرامش او می شود. سیسمونی بنابراین مادر می تواند بعد از ۳ تا ۴ هفته که شیرمادر برقرار شود، به کودک بستانک بدهد و اگر هنگام خواب پستانک از دهان بیرون افتاد، نباید پستانک را مجددا در دهان کودک بگذارد.

کودک را قبل از خواب سیر کنید:
اگر به کودک هر سه ساعت شیر می داده اید، از ساعت ۵ بعد از ظهر هر دو ساعت شیر دهید تا معده او پر باشد و بهتر بخوابد.

تکان دادن کودک:
اگر دور بدن کودک را بپیچید ولی باز خواب نمی رود، او را داخل پارچه ای قرار دهید و دو طرف آن را گرفته، حرکت دهید. (ننی موقتی) یا در صندلی حرکت کن بنشینید و او را حرکت دهید. این کار موجب عادت کودک می شود ولی می توانید به تدریج آن را کم و قطع کنید.

باد گلو کردن در شب:
اگر کودک در شب شیر می خورد و می خوابد نیازی نیست که او را بیدار کنید تا هوای معده خود را خارج کند، زیرا ممکن است هوایی در معده او نباشد.

 

ماساژ دادن کودک قبل از خواب:
مطالعات نشان داده است، حمام کردن و ۱۵ دقیقه ماساژ دادن کودک با روغن مخصوص کودکان، به خواب رفتن او بسیار کمک کننده است.

وجود صدا و اثرات آن:
نوزاد در رحم مادر با صدای قلب او عادت کرده است و بهتر می خوابد. لالایی مادر موجب می شود که کودک در آرامش به خواب برود.

پیچیدن و خواباندن کودک
پیچیدن نوزاد در به خواب رفتن او کمک می کند، زیرا نوزاد احساس آرامش و امنیت می کند مانند زمانی که در رحم مادر بوده است. سیسمونی بعضی از کودکان پیچیدن را دوست ندارند، زیرا بدنشان زیاد گرم می شود، بنابراین باید بعد از به خواب رفتن نوزاد، پتو یا ملحفه او را شل و آزاد کنید.

روش صحیح پیچیدن کودک
پتوی کوچک یا ملحفه نخی را زیر پای کودک پهن کنید و کودک را روی لبه تا شده آن قرار دهید.
لبه راست پتو یا ملحفه را تا کنید و دست چپ او را بپوشانید. نوزاد می خواهد وضعی که در رحم مادر داشته است حفظ کند.
گوشه پایین پتو یا ملحفه را بالاتر از قفسه صدری او ببرید و محکم تا کنید.
گوشه چپ پتو یا ملحفه را روی آن تا کنید و لبه آن را زیر بدن نوزاد ببرید.
نوزاد و شیرخوار را نباید محکم پیچید، زیرا محکم پیچیدن مخصوصا اگر با پارچه و یا ملحفه ضخیم باشد سبب می شود که کودک عرق کند و بدن و موهای سر او خیس شود و مانع خواب او گردد.

امروزه لباس هایی به عنوان پیچیدن برای نوزاد و کودکان تهیه شده است که مادر می تواند آن ها را تهیه کند و یا طبق تمایل خود بدوزد و در هنگام خواب به تن کودک نماید.

 

مزایای پیچیدن کودک:
هنگامی که مادر کودک را می پیچد، کودک احساس می کند که گویی در رحم مادر خود می باشد و احساس امنیت و آرامش می کند.
پیچیدن موجب می شود که کودک دچار تشویش و اضطراب نگردد.
پیچیدن موجب می شود که نوزاد و کودک دچار از جا پریدن نگردد.
کودک دیگر قادر نخواهد بود که به چشم های خود دست بزند که این کار موجب عفونت چشم می گردد.
پیچیدن مانند این است که مادر کودک را نوازش می کند و او دوباره به خواب می رود.
پیچیدن کمک می کند که کودک دچار دردهای قولنجی شکم نگردد.
پیچیدن در حالی که دست های کودک روی قفسه سینه و قلب می باشد، سبب می شود که اگر کودک بیدار شد، دوباره به خواب برود.
پیچیدن سبب می شود که پدر و مادر بیشتر و بهتر بخوابند.

 

پیشنهاد فروشگاه اینترنتی سیسمونی و اسباب بازی بیبی پرو: بررسی لیست سیسمونی نوزاد

منبع : https://babypro.ir/wiki

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی