ویکی بیبی

مجله تخصصی بیبی پرو(فروشگاه آنلاین سیسمونی اسباب بازی)
  • ویکی بیبی

    مجله تخصصی بیبی پرو(فروشگاه آنلاین سیسمونی اسباب بازی)

مشخصات بلاگ

امروز تکنولوژی فرصتی را فراهم آورده است تا با استفاده از امکانات آن، ضمن صرفه جویی در وقت، زمان بیشتری را به با هم بودن اختصاص دهیم. داشتن وقت بیشتر برای گذراندن کنار عزیزانمان و به خصوص فرزندان دلبندمان، می تواند یکی از چند منفعت خرید اینترنتی باشد. فروشگاه اینترنتی بیبی پرو در راستای این ارزش بی نظیر، در جهت کاهش نگرانی های مادران و فراهم آوردن فضایی مناسب برای جست و جو و انتخاب کالاهای مورد نیاز آنان، ایجاد شد.

بیبی پرو؛ مهربان مثل مادر

بیبی پرو یک فروشگاه اینترنتی محصولات مادر و کودک است که با نگاهی مادرانه و با در نظر گرفتن نیازهای مادر باردار از اولین ماه های بارداری تا پس از زایمان و در زمان پرورش فرزندش، همراه و هم گام با او به برطرف کردن نیازهای مادر و فرزندش می پردازد. در این راستا بیبی پرو یک سبد محصولی گسترده برای مادران و کودکان دلبندشان در نظر گرفته است. این سبد شامل این موارد است: محصولات مراقبت های بهداشتی (تمامی وسایل مورد نیاز برای تعویض کودک، محصولات مربوط به شستشو در حمام، وسایل بهداشت پوست-مو، دهان-دندان و البسه)، انواع لباس کودک و نوزاد (لباس دخترانه، پسرانه و لباس نوزاد)، انواع لوازم غذاخوری، بازی و سرگرمی های متناسب با سنین مختلف نوزاد و کودک، محصولات و لوازم ایمنی و مراقبت، ملزومات خواب کودک، محصولات مرتبط با گردش و سفر (ساک حمل کودک، کالسکه و کریر، صندلی ماشین، آغوشی و ساک لوازم) و مایحتاج مادر.

سه شنبه, ۲۱ اسفند ۱۳۹۷، ۱۲:۳۳ ب.ظ

تشخیص نشانه های خطر در دوران بارداری

تشخیص نشانه های خطر در دوران بارداری
حساسیت  نسبت به تشخیص به موقع این نشانه های خطر در دوران بارداری می تواند از بروز آسیبهای جدی پیش گیری کند. در هر سه دوره بارداری، تغییراتی پیش می‌آیند که کمی غیر معمول اند و باید به آن ها به عنوان نشانه های خطر توجه شود. برخی از این نشانه ها و معنای آن ها را در طول دوره بارداری، در اینجا توضیح می دهیم:

 

پیشنهاد فروشگاه اینترنتی سیسمونی و اسباب بازی بیبی پرو: بررسی لیست سیسمونی نوزاد

خونریزی به عنوان یک نشانه خطر
در اوایل بارداری زمانی که تازه عادت ماهانه تان عقب افتاده، مشاهده ی کمی خون از واژن مسئله ی خیلی عجیبی نیست. معمولاً میزان این خون خیلی کمتر از آن است که بتوان آن را عادت ماهانه نامید و فقط یکی دو روز مشاهده می‌شود که به خونریزی لانه گزینی نطفه معروف است و زمانی اتفاق می افتد که تخم بارور شده به آستر داخلی رحم می چسبد. سیسمونی خونریزی ناشی از کاشت تخم بارور شده در رحم، مسئله ی نگران کننده و مهمی نیست، اما بعضی خانم ها ممکن است آن را با عادت ماهانه اشتباه بگیرند و به شک بیفتند که آیا باردارند یا خیر.

 

در برخی موارد، خونریزی می تواند اولین علامت یک سقط جنین قریب الوقوع باشد. در این مورد معمول خونریزی با دل درد شکمی همراه است. البته به خاطر داشته باشید اکثر خانم های باردار که در اوایل بارداری خونریزی و لک بینی را تجربه می‌کنند، بارداری طبیعی را ادامه خواهند داد.

خونریزی همچنین ممکن است در طول سه ماهه اول اتفاق بیفتد؛ اما لزوماً به معنای سقط جنین نیست. حدود یک سوم از زنان در طول سه ماهه ی اول بارداری، خونریزی را تجربه می‌کنند و اکثرشان نوزادان سالمی به دنیا می آورند. سیسمونی به علاوه خونریزی در زنانی که بیشتر از یک جنین دارند، متداول تر است و البته بیشترشان هم بارداری و زایمان بدون مشکل را خواهند داشت. خون قرمز روشن، خونریزی فعال و تازه را نشان می دهد، در حالی که لکه های تیره ی خون اغلب نشان ‌دهنده ی خون کهنه ای است که راه خود را از میان گردن رحم و واژن به بیرون باز کرده است. سیسمونی آزمایش سونوگرافی نمی تواند منبع خونریزی را نشان دهد، گرچه گاهی توده ای از خون در سونوگرافی معلوم می شود که محل خونریزی را از پشت جفت نشان می دهد و به این توده، زیر کوریونی یا تجمع پشت جفتی می گویند. این خون مجدداً در طول چند هفته جذب بدن شده و در این مدت مقداری از خون تیره همچنان به عبور از دهانه رحم و واژن به بیرون می رود.

 

اگر متوجه مقداری خونریزی شدید، در هر صورت به پزشک خود اطلاع دهید. اگر مقدار خونریزی خیلی اندک است و با دل درد همراه نیست، این مورد اورژانسی نیست. اما اگر خونریزی شدید است (شدیدتر از زمان قاعدگی) یا با درد همراه است؛ به خصوص دردی در یک سمت شکم، فوراً با پزشک خود تماس بگیرید یا به بیمارستان مراجعه کنید، چرا که شاید انجام آزمایش لگنی و سونوگرافی برای تعیین علت خونریزی لازم باشد تا بتوان اقدامی برای قطع خونریزی و درمان انجام داد. سیسمونی بعضی پزشکان شاید استراحت مطلق در منزل را برای حداقل چندروز توصیه کنند و از شما بخواهند در این مدت نرمش، تحرک یا نزدیکی نداشته باشید. هیچ اطلاعات علمی دقیقی برای دفاع و حمایت از این توصیه پزشکی وجود ندارد اما هیچ درمان جایگزین بهتری هم نیست و به یقین با این روش مادر و فرزند آسیبی نمی بینند.

تشخیص خطر سقط جنین
اکثر بارداری ها روندی طبیعی دارند، اما حدود یک پنجم آن ها به سقط جنین زودهنگام می انجامد. اغلب این اتفاق وقتی رخ می‌دهد که خود شخص هم هنوز از بارداری خود اطلاع ندارد. سقط جنین معمولاً تا قبل از هفته ۲۸ بارداری رخ می‌دهد. اکثر سقط جنین ها در سه ماهه ی اول تفاق می‌افتد. سیسمونی گاهی سقط جنین که در هفته های اول بارداری اتفاق می‌افتد با عادت ماهانه اشتباه گرفته می شود. حدود نیمی از این سقط های زودهنگام، به علت مشکلات و نقص های کروموزومی است که در نطفه اتفاق می‌افتد و موجب سقط می شود. حدود ۲۰ درصد از موارد سقط ممکن است به علت نقص های ساختاری در نطفه یا جنین باشند که این نواقص را با سونوگرافی یا آزمایش آسیب شناسی نمی توان تشخیص داد.

 

وقتی می فهمید باردارید، مدام وسوسه می‌شوید از شدت شادی و هیجان به بالای پشت بام بروید و فریاد بزنید که مادر شده اید یا حداقل در گوشی به دوستان و همکاران تان بگویید که باردارید. اما حداقل تا پایان سه ماهه ی اول صبر کنید و پس از انجام سونوگرافی اگر مشکلی نداشتید، دیگران را مطلع کنید. البته در این مدت به همسر و پدر و مادر خود اطلاع دهید. سیسمونی به خاطر داشته باشید که اگر خدای ناکرده اتفاق بدی برایتان رخ بدهد، در این صورت توصیه های خیرخواهانه ی دوستانی که در جریان بارداری شما نیستند، بسیار ناراحت کننده خواهد بود.

 

با گذشت ۵ یا ۶ هفته از بارداری، با انجام سونوگرافی می‌توان ضربان قلب جنین را تشخیص داد. پس از تشخیص ضربان قلب جنین، دیگر خطر سقط افت چشم گیری پیدا می‌کند (حدود ۳ درصد). قبل از ۵ هفتگی در سونوگرافی نمی‌توان جنین را مشاهده کرد و فقط کیسه آب بارداری نشان داده می شود. سیسمونی در هفته های اول بارداری اگر خونریزی مشکوک به سقط داشته اید و سونوگرافی هم ضربان قلب جنین را نشان نداده است، خیلی نگران نشوید چرا که جنین هنوز رشد چندانی نکرده است و در هفته های اول ممکن است در سونوگرافی نشان داده نشود. می‌توانید از پزشک بخواهید برای یک یا چند هفته ی بعد مجدداً برایتان سونوگرافی انجام دهد.

سقط جنین ممکن است موجب خونریزی زیاد و دل درد شود. این دل درد شما بسیار شدیدتر از عادت ماهانه است و تمام بافت جنین و جفت از بدنتان دفع می شود. در مواردی که تمام بافت ها از بدن خارج می شود، دیگر نیازی نیست که پزشک اقدامی انجام دهد. گاهی تمام بافت های جنین و جفت از بدن خارج نمی‌شود و مقداری در رحم باقی می ماند و در نتیجه نیاز است که پزشک مراحل کورتاژ (تراشیدن) را انجام دهد و کاملاً رحم را خالی کند. سیسمونی اگر پزشک تشخیص دهد که در معرض خطر سقط هستید، فوراً برای دیلاتاسیون (باز کردن) شما را به بیمارستان ارجاع خواهد داد. در بیمارستان با انجام سونوگرافی بهتر معلوم می شود که به کورتاژ نیاز است یا خیر. به منظور انجام کورتاژ، پزشک باید شما را بیهوش کند تا بتواند دهانه ی رحم را به کمک تجهیزات جراحی باز کرده (دیلاتاسیون) و داخل رحم و کاملاً از بقایای جنین به وسیله ی مکش خالی کند و سپس شما همان روز یا حداکثر صبح روز بعد، مرخص شده و به خانه می روید. گاهی اوقات هیچ نشانه ی آشکاری از سقط نخواهید داشت و پزشک در حین معاینه معمول متوجه می شود جنین مرده است. سیسمونی اگر سقط در هفته های اول بارداری اتفاق بیفتد، نیازی به کورتاژ نیست اما در اواخر سه ماهه ی اول، ممکن است به کورتاژ نیاز داشته باشید تا خطر خونریزی های شدید کاهش یابد و درصورت دفع ناقص بافت های جنین، با عمل کورتاژ رحم کاملاً تخلیه ‌شود.

 

متاسفانه از وقوع اکثر سقط ها نمی‌توان جلوگیری کرد. بسیاری از سقط ها البته نه همه ی آن ها، در نتیجه ی واکنش طبیعی بدن به یک بارداری غیر طبیعی اتفاق می‌افتد. سقط جنین به معنای آن نیست که دیگر نمی توانید یک بارداری عادی و سالم در آینده داشته باشید. حتی در زنانی که دو سقط پی در پی داشته اند، شانس بارداری سالم و بدون نیاز به مراقبت خیلی زیاد و حدود ۷۰ درصد خواهد بود.

هر خانمی که سه یا چند سقط مکرر را تجربه کرده باشد، احتمالاً پس از تشخیص، تحت درمان های خاصی قرار می‌گیرد. سیسمونی باید آزمایش کامل بدنی و همچنین یکسری آزمایشات تخصصی انجام دهد تا علت سقط هایش مشخص شود. برخی از خانم هایی که حدود دو سقط پی در پی داشته اند، ممکن است نیاز باشد آزمایشات تخصصی انجام دهند. اگر سابقه ی سقط داشته اید، می توانید از پزشک خود بخواهید که انجام آزمایشات تخصصی مشخصی را برایتان تجویز کند یا فوراً پس از سقط، بخشی از جنین یا بافت جفت را به آزمایشگاه بفرستید تا آزمایشات کروموزومی روی آن انجام گیرد.

تشخیص خطر بارداری خارج از رحم
بارداری خارج از رحم زمانی اتفاق می‌افتد که تخم بارور شده در جایی بیرون از رحم جاگیر و کاشته شود، مثلاً در جایی مثل تخمدان، لوله های رحم و دهانه ی رحم. بارداری خارج از رحم مشکل جدی و تهدیدی برای سلامت مادر به شمار می‌رود.

سونوگرافی های امروز به قدری پیشرفته اند که خیلی زود قادر به تشخیص بارداری خارج از رحم هستند. سیسمونی گرچه اغلب تا قبل از ۱۲ هفتگی، سونوگرافی انجام نمی‌شود؛ اما معمولاً علائمی به وجود می آید که شما را مشکوک و وادار به انجام سونوگرافی می‌کند. اگر به هر دلیلی سونوگرافی زود هنگام انجام دهید، پزشک می‌تواند بارداری خارج از رحم را در سونوگرافی تشخیص دهد.

علائم بارداری خارج از رحم شامل خونریزی واژینال، دل درد، سرگیجه و احساس ضعف و غش است. دردهای شکمی بسیار شدید و معمولاً در یک سمت شکم احساس می شود. خونریزی به سرعت، کمی پس از عقب افتادن عادت ماهانه آغاز می‌شود؛ گاهی حتی قبل از اینکه متوجه شوید باردارید. برای درآوردن نطفه یا جنین تشکیل شده، باید عمل جراحی انجام شود، اما متأسفانه پزشک نمی‌تواند این جنین را به رحم برگرداند تا یک بارداری طبیعی را دنبال کنید، بلکه جنین باید از بدن خارج شود.

منبع: Pregnancy for Dummies

 

پیشنهاد فروشگاه اینترنتی سیسمونی و اسباب بازی بیبی پرو: بررسی لیست سیسمونی نوزاد

منبع : https://babypro.ir/wiki

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی