ویکی بیبی

مجله تخصصی بیبی پرو(فروشگاه آنلاین سیسمونی اسباب بازی)
  • ویکی بیبی

    مجله تخصصی بیبی پرو(فروشگاه آنلاین سیسمونی اسباب بازی)

مشخصات بلاگ

امروز تکنولوژی فرصتی را فراهم آورده است تا با استفاده از امکانات آن، ضمن صرفه جویی در وقت، زمان بیشتری را به با هم بودن اختصاص دهیم. داشتن وقت بیشتر برای گذراندن کنار عزیزانمان و به خصوص فرزندان دلبندمان، می تواند یکی از چند منفعت خرید اینترنتی باشد. فروشگاه اینترنتی بیبی پرو در راستای این ارزش بی نظیر، در جهت کاهش نگرانی های مادران و فراهم آوردن فضایی مناسب برای جست و جو و انتخاب کالاهای مورد نیاز آنان، ایجاد شد.

بیبی پرو؛ مهربان مثل مادر

بیبی پرو یک فروشگاه اینترنتی محصولات مادر و کودک است که با نگاهی مادرانه و با در نظر گرفتن نیازهای مادر باردار از اولین ماه های بارداری تا پس از زایمان و در زمان پرورش فرزندش، همراه و هم گام با او به برطرف کردن نیازهای مادر و فرزندش می پردازد. در این راستا بیبی پرو یک سبد محصولی گسترده برای مادران و کودکان دلبندشان در نظر گرفته است. این سبد شامل این موارد است: محصولات مراقبت های بهداشتی (تمامی وسایل مورد نیاز برای تعویض کودک، محصولات مربوط به شستشو در حمام، وسایل بهداشت پوست-مو، دهان-دندان و البسه)، انواع لباس کودک و نوزاد (لباس دخترانه، پسرانه و لباس نوزاد)، انواع لوازم غذاخوری، بازی و سرگرمی های متناسب با سنین مختلف نوزاد و کودک، محصولات و لوازم ایمنی و مراقبت، ملزومات خواب کودک، محصولات مرتبط با گردش و سفر (ساک حمل کودک، کالسکه و کریر، صندلی ماشین، آغوشی و ساک لوازم) و مایحتاج مادر.

سه شنبه, ۱۴ اسفند ۱۳۹۷، ۰۱:۵۷ ب.ظ

معرفی ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز کودکان

 

درباره ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز کودکان چه می دانیم؟
ویتامین ها:
ویتامین ها موادی هستند که مقدار جزئی آن ها برای سوخت و ساز و رشد کودکان ضرورت دارد. این مواد باید از راه غذا به بدن کودک برسد یا به وسیله دارو به کودک داده شود. در این قسمت مقدار نیاز کودکان به ویتامین A و D و آهن ذکر می گردد.


پیشنهاد فروشگاه اینترنتی سیسمونی و اسباب بازی بیبی پرو:بررسی لیست سیسمونی نوزاد

ویتامین A
ویتامین A برای رشد و سلامت سلول های پوششی ریه، روده، دستگاه ادراری، چشم (بینایی در تاریکی) رشد استخوان و دندان ها ضرورت دارد. ویتامین A در شیر مادر، کره، زرده تخم مرغ و سبزیجات سبز وجود دارد. اگر مادر شیرده این مواد را نخورد، دچار کمبود این ویتامین می گردد. احتیاج روزانه شیرخواران در سال اول تولد ۱۵۰۰ واحد بین الملل و کودکان بزرگتر ۱۸۰۰ تا ۴۵۰۰ واحد می باشد، بنابراین مادر باید به شیرخوار خود از روز ۱۵ تولد، روزانه ۱۵ تا ۲۰ قطره (۱۵۰۰ واحد) ویتامین A به شکل قطره مخلوط با ویتامین D بدهد.

ویتامین D
ویتامین D برای رشد استخوان ها و دندان های کودک لازم است. املاح کلسیم و فسفر که در شیر مادر وجود دارد به وسیله این ویتامین از روده ها جذب می گردد و روی استخوان ها می نشیند و موجب رشد استخوان ها و استحکام آن ها می شود. کمبود این ویتامین نیز موجب اختلال در سیستم ایمنی می گردد.

این ویتامین از دو راه به بدن می رسد:

۱- قرار گرفتن در معرض آفتاب:
اگر سطح پوست بدن شیرخوار، کودک و نوجوان در معرض مستقیم آفتاب (بدون عبور از شیشه) قرار گیرد سبب می شود که اشعه ماوراء بنفش نور خورشید بر چربی زیر پوست بدن اثر کند و ویتامین D ساخته شود. اگر شیرخواری یا کودکی در آپارتمان زندگی و رشد کند در معرض آفتاب قرار نگیرد دچار کمبود این ویتامین و نرمی استخوان می گردد. مطالعات نشان داده است ۸۸ درصد مادران شیرده یا به طور کلی خانم ها و نوجوانانی که اطراف چشم آن ها هاله تیره رنگی وجود دارد یا دچار دردهای استخوانی هستند دچار کمبود ویتامین D می باشند و باید ویتامین D آن ها اندازه‌گیری گردد.


۲- منابع غذایی ویتامین :
مایع های چرب، جگر گاو و گوسفند، زرده تخم مرغ، ماهی و بعضی از قارچ های خوراکی، دارای ویتامین D می باشد. به طورمثال ۱۰۰ گرم ماهی سالمون دارای ۳۶۰ واحد ویتامین D است.

میزان نیاز روزانه ویتامین D:
میزان نیاز روزانه شیرخوار از روز اول تولد ۴۰۰ واحد بین المللی می باشد. این مقدار را می توان با دادن قطره های ویتامین D تنها یا توام با ویتامین A یا مولتی ویتامین به شیرخواران و یا کودکان مصرف نمود (۱۵ یا ۲۰ قطره یا یک میلی لیتر). مادر می تواند قطره ویتامین D را روی انگشت خود و یا اگر کودک پستانک می مکد روی نوک پستانک بریزد و به دهان او بگذارد تا بمکد.

به کودکانی که از شیر خشک تغذیه می شوند نیز باید شیر غنی شده یا روزانه ۴۰۰ واحد بین المللی ویتامین D داده شود. به کودکانی که به علت زندگی در آپارتمان در معرض آفتاب قرار نمی گیرند باید قرص هایی که هر یک دارای ۵۰ هزار واحد بین المللی روزانه ۶۰۰ واحد بین المللی یا ماهیانه داده شود.

میزان طبیعی ویتامین D
خون: میزان طبیعی ویتامین D سرم خون، هنگام اندازه گیری باید بیش از  ng/ml۳۰ باشد.

توجه: مصرف زیاد ویتامین D نیز ممکن است موجب مسمومیت گردد.

ملح آهن
یکی از مواد معدنی که برای ساخته شدن هموگلوبین گلبول های قرمز خون لازم است آهن می باشد (هموگلوبین اکسیژن هوایی را که کودک در ریه خود تنفس می کند به تمام سلول های بدن که نیاز دارد می رساند) آهن دارای اعمال مهم دیگر در بدن است و برای پیشگیری از کم خونی بسیار اهمیت دارد و در رشد ذهنی و جسمی کودک اثر دارد.


منابع غذایی آهن عبارت اند از: جگر، گوشت، انواع تخم پرندگان و طیور، غذاهای دریایی، غلات و میوه های خشک شده.

نیاز روزانه آهن:
نوزاد و شیرخوار تا ۴ ماه اول تولد خود به آهن احتیاج ندارد زیرا در دوران بارداری، آهن مورد نیاز ۴ ماه اول تولد خود را از مادر دریافت می کند ولی موقعی که وزن او دو برابر وزن تولد شد، نیاز به آهن به شکل دارو دارد.

نیاز آهن از سن چهار ماهگی روزانه یک میلی گرم برای هر کیلوگرم وزن کودک می باشد یعنی روزانه ۱۰ میلی گرم نیاز دارد.

اگر نوزادی قبل از ۴۰ هفتگی دوران بارداری متولد گردد، نیاز او دو میلی گرم برای هر کیلوگرم وزن و اگر کمتر از ۱۵۰۰ گرم وزن تولد او باشد، روزانه ۴ میلی گرم برای هر کیلوگرم وزن خود آهن نیاز دارد که باید به صورت قطره دارویی به او داده شود.

آهن به شکل قطره جداگانه یا توأم با مولتی ویتامین در داروخانه ها موجود می باشد.

اگر شیرخوار از شیر خشک تغذیه شود، باید شیر خشکی به او داده شود که در هر میلی لیتر آن ۱۲ میلی گرم آهن وجود داشته باشد. شیرخوار بعد از سن ۶ ماهگی موقعی که غذای گوشتی و زرده تخم‌مرغ می‌خورد، آهن نیز از این طریق به بدن او می رسد.

نیاز کودکان و جوانان به آهن روزانه ۱۰ میلی گرم آهن می باشد، مصرف بیش از حد این مقدار و مصرف انواع مکمل های آهن دار ممکن است موجب مسمومیت با آهن گردد. خانواده هایی که در ظروف آهنی غذا می پزند جذب آهن به وسیله بعضی از مواد غذایی مانند فسفات کلسیم، سبوس و … بیشتر می شود.


روی
روی یکی از ریزمغذی هایی است که نقش مهمی در سوخت و ساز سلول های بدن، تقسیم سلول ها و آنزیم های بدن، سیستم ایمنی بدن و التیام زخم های بدن دارد. این ریز مغذی از رشد سلول ها در دوران بارداری، شیرخواری، کودکی و دوران جوانی موثر است و به طبیعی بودن حس چشایی و بویایی اثر دارد، بنابراین بدن انسان روزانه به این ماده حیاتی نیاز دارد زیرا محلی برای ذخیره این ماده در بدن وجود ندارد. کمبود این ماده سبب کوتاهی قد و آمادگی برای ابتلا به بیماری های عفونی می گردد. گرچه کمبود شدید این ریزمغذی در کودکان نادر است ولی کمبود خفیف و متوسط آن شایع می باشد.

منابع غذایی روی:
غذاهای دریایی (صدف) بالاترین میزان روی را ندارد (در ۱۰۰ گرم آن ۷۴ میلی گرم روی دارد)، گوشت قرمز (در ۱۰۰ گرم ۷ میلی گرم)، گوشت مرغ (۱۰۰ گرم ۲/۴ میلی گرم)، ماست (صد گرم ۱/۷ میلی لیتر) شیر (صد گرم ۱۰ میلی گرم)، پنیر (۱۰۰ گرم ۰/۹ میلی گرم).

مکمل های روی:
روی به صورت املاح مختلف و به شکل شربت و قرص وجود دارد و همراه ویتامین ها و یا جداگانه در دسترس است (مقدار موثر روی در سولفات روی در حدود ۲۳ درصد آن می باشد) پزشک بر مبنای نیاز کودک و نوجوان ملح روی را تجویز می نماید.

اثرات کمبود روی:
کمبود روی موجب توقف رشد، کمبود اشتها، اختلال عمل سیستم ایمنی و اگر مقدار روی سرم خون کم باشد، موجب ریزش مو، اسهال و کمی رشد آلت تناسلی در پسرها و ضایعات پوست و چشم و همچنین موجب اختلال در حس چشایی و بی حالی می گردد. اگر کودک و نوجوان دارای اختلالات فوق است باید میزان روی سرم خون او اندازه گیری شود.

 پیشنهاد فروشگاه اینترنتی سیسمونی و اسباب بازی بیبی پرو:بررسی لیست سیسمونی نوزاد

منبع:https://babypro.ir/wiki

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی