ویکی بیبی

مجله تخصصی بیبی پرو(فروشگاه آنلاین سیسمونی اسباب بازی)
  • ویکی بیبی

    مجله تخصصی بیبی پرو(فروشگاه آنلاین سیسمونی اسباب بازی)

مشخصات بلاگ

امروز تکنولوژی فرصتی را فراهم آورده است تا با استفاده از امکانات آن، ضمن صرفه جویی در وقت، زمان بیشتری را به با هم بودن اختصاص دهیم. داشتن وقت بیشتر برای گذراندن کنار عزیزانمان و به خصوص فرزندان دلبندمان، می تواند یکی از چند منفعت خرید اینترنتی باشد. فروشگاه اینترنتی بیبی پرو در راستای این ارزش بی نظیر، در جهت کاهش نگرانی های مادران و فراهم آوردن فضایی مناسب برای جست و جو و انتخاب کالاهای مورد نیاز آنان، ایجاد شد.

بیبی پرو؛ مهربان مثل مادر

بیبی پرو یک فروشگاه اینترنتی محصولات مادر و کودک است که با نگاهی مادرانه و با در نظر گرفتن نیازهای مادر باردار از اولین ماه های بارداری تا پس از زایمان و در زمان پرورش فرزندش، همراه و هم گام با او به برطرف کردن نیازهای مادر و فرزندش می پردازد. در این راستا بیبی پرو یک سبد محصولی گسترده برای مادران و کودکان دلبندشان در نظر گرفته است. این سبد شامل این موارد است: محصولات مراقبت های بهداشتی (تمامی وسایل مورد نیاز برای تعویض کودک، محصولات مربوط به شستشو در حمام، وسایل بهداشت پوست-مو، دهان-دندان و البسه)، انواع لباس کودک و نوزاد (لباس دخترانه، پسرانه و لباس نوزاد)، انواع لوازم غذاخوری، بازی و سرگرمی های متناسب با سنین مختلف نوزاد و کودک، محصولات و لوازم ایمنی و مراقبت، ملزومات خواب کودک، محصولات مرتبط با گردش و سفر (ساک حمل کودک، کالسکه و کریر، صندلی ماشین، آغوشی و ساک لوازم) و مایحتاج مادر.

دوشنبه, ۲۹ بهمن ۱۳۹۷، ۰۱:۰۴ ب.ظ

عمل سزارین و توصیه های بعد از آن


درباره عمل سزارین چه می دانیم؟

عمل جراحی سزارین عبارت است از شکاف دادن و باز کردن جدار شکم و رحم مادر و خارج کردن نوزاد از شکم. سیسمونی این عمل جراحی با بیهوشی عمومی یا نخاعی انجام می گیرد. عمل سزارین را موقعی انجام می دهند که پزشک متخصص تشخیص دهد که زایمان از راه واژن برای مادر و نوزاد خطرناک است و یا امکان پذیر نیست.

پیشنهاد فروشگاه اینترنتی سیسمونی و اسباب بازی بیبی پرو: بررسی لیست سیسمونی نوزاد

عمل سزارین را در دو صورت انجام می دهند:

  • اول پزشک متخصص مشکل مادر حامله را از پیش می داند و قبلا به مادر گفته است که تولد نوزاد شما باید از راه عمل سزارین انجام گیرد.  سیسمونی اگر پزشک و مادر قبلا بدانند که باید سزارین انجام گیرد. بیهوشی معمولا از طریق نخاعی انجام می گیرد و مادر هنگام عمل کاملا هوشیار می باشد.
  • دوم این که سزارین به صورت اورژانس و به علت بروز مشکلات در موقع زایمان انجام می گیرد. سیسمونی اگر به صورت اورژانس انجام گیرد، بیهوشی عمومی داده می شود. مدت عمل سزارین معمولا در حدود ۴۵ دقیقه طول خواهد کشید.

در چه مواردی عمل سزارین توصیه می شود؟

  • اگر جنین در رحم مادر در وضع غیرطبیعی باشد و زایمان انجام نگیرد، سیسمونی مانند این که سر جنین در لگن مادر نباشد یا جنین به صورت عرضی قرار گرفته باشد.
  • جنین بسیار بزرگ باشد یا لگن مادر بسیار کوچک باشد.
  • اگر مادر دچار خونریزی دستگاه تناسلی باشد یا دچار هرپیس یا تبخال دستگاه تناسلی، فشار خون و یا اکلامپسی باشد.
  • اگر بیش از یک جنین در رحم باشد (بعضی از دوقلوها اگر در وضع مناسب باشند، زایمان طبیعی نیز انجام می گیرد).
  • رشد جنین خوب نباشد یا حال مادر مساعد نباشد.
  • جنین دچار زجر زایمانی باشد و بررسی جنین زجر زایمانی را نشان دهد.

چگونه می توان مراحل تولد را برای نوزاد آسانتر کرد؟

کودک قبل از تولد در محیط گرم و آرام و بی سروصدا در مایع آمنیوتیک غوطه ور است و تنها به صدای قلب مرتب و منظم و نوازش دهنده مادر عادت کرده است. سیسمونی اکنون به ناگهان ، به دنیای پر از صدا و هیاهو و نور و روشنایی وارد می شود، ازین طرف به آن طرف انداخته می شود، برای تنفس کردن به پشت او می زنند، او را می شویند و لباس می پوشانند اگر بجای همه این اعمال، زایمان در محیط نسبتا تاریک انجام شود و با ملایمت و آرامش با کودک رفتار شودو پس از تولد او را در آب گرم بگذارند، به نظر منطقی تر می رسد. سیسمونی این روش هنوز مورد موافقت همه متخصصان قرار نگرفته است .

مراحل کوچک شدن رحم پس از زایمان

بعد از زایمان وزن رحم در حدود ۹۰۰ تا ۱۰۰۰ گرم و عرض آن در حدود ۵/۱۲ سانتیمتر و طول آن ۵/۱۷ تا ۱۹ سانتیمتر می باشد. سیسمونی پس از شش هفته وزن، طول، عرض رحم به حالت قبل از حاملگی که در حدود ۵ تا ۵/۷ سانتیمتر طول و ۵۵ تا ۸۵ گرم وزن است، بر می گردد. سیسمونی سرعت و چگونگی کوچک شدن رحم مادر به زایمان های قبلی، فعالیت بدنی بعد از زایمان، رعایت موازین بهداشتی و بالاخره به سلامتی عمومی او بستگی دارد.

مشکلات عمل سزارین کدامند؟

در سالهای اخیر پزشکان متخصص زایمان ترجیح می دهند که اگر کوچکترین خطری متوجه مادر یا جنین باشد، مبادرت به عمل سزارین نمایند و در نتیجه تعداد عمل سزارین بیش از حد افزایش یافته است، سیسمونی ولی باید متذکر شد در صورتی که عمل زایمان طبیعی امکان پذیر باشد، عمل سزارین نباید انجام گیرد زیرا زمان بستری بیشتر در بیمارستان و هزینه آن و امکان بروز عفونت رحم و دستگاه ادراری و عفونت زخم پوست شکم در عمل سزارین وجود دارد.

خطر عمل سزارین بیشتر از زایمان طبیعی است که عارتند از:

  • اگر خانمی سزارین شود معمولا زایمان های بعدی او نیز سزارین خواهند شد.
  • نوزادی که با سزارین متولد می شود ممکن است در ریه او مایع جمع شود و پس از تولد دچار مشکل تنفسی گردد.
  • نوزادی که با سزارین متولد می شود پس از تولد به علت داروهایی که مادر دریافت کرده است، سست و بی حال است و نمی تواند از شیر مادر تغذیه کند.
  • بعد از سزارین ممکن است محل عمل دچار عفونت گردد و باعث بروز تب در مادر شودو ضرورت پیدا کند که مادر مدتی داروی آنتی بیوتیک مصرف نماید.

درباره عوارض عمل سزارین بعد از زایمان بیشتر بدانیم

بعضی از مادران، بعد از عمل جراحی سزارین، دچار تهوع و استفراق می گردد و نمی تواند تماس مستقیم بدنی با نوزاد  بلافاصله بعد از تولد داشته باشند. سیسمونی بعضی از مادران نیز مشکلات طبی دیگری دارند که قادر به انجام تماس پوستی نیستند. سیسمونی چون عمل تماس بدن بین نوزاد و مادر، به پرستاری و مراقبت نیاز دارد، بعضی از بیمارستان ها نیز از انجام این کار خودداری می کنند. بیمارستان هایی که دوستدار سلامت مادر و کودک هستند، تماس پوستی نوزاد و پوست بدن مادر را بلافاصله از تولد انجام می دهند.

پیشنهاد فروشگاه اینترنتی سیسمونی و اسباب بازی بیبی پرو: بررسی لیست سیسمونی نوزاد

منبع : https://babypro.ir/wiki

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی