ویکی بیبی

مجله تخصصی بیبی پرو(فروشگاه آنلاین سیسمونی اسباب بازی)
  • ویکی بیبی

    مجله تخصصی بیبی پرو(فروشگاه آنلاین سیسمونی اسباب بازی)

مشخصات بلاگ

امروز تکنولوژی فرصتی را فراهم آورده است تا با استفاده از امکانات آن، ضمن صرفه جویی در وقت، زمان بیشتری را به با هم بودن اختصاص دهیم. داشتن وقت بیشتر برای گذراندن کنار عزیزانمان و به خصوص فرزندان دلبندمان، می تواند یکی از چند منفعت خرید اینترنتی باشد. فروشگاه اینترنتی بیبی پرو در راستای این ارزش بی نظیر، در جهت کاهش نگرانی های مادران و فراهم آوردن فضایی مناسب برای جست و جو و انتخاب کالاهای مورد نیاز آنان، ایجاد شد.

بیبی پرو؛ مهربان مثل مادر

بیبی پرو یک فروشگاه اینترنتی محصولات مادر و کودک است که با نگاهی مادرانه و با در نظر گرفتن نیازهای مادر باردار از اولین ماه های بارداری تا پس از زایمان و در زمان پرورش فرزندش، همراه و هم گام با او به برطرف کردن نیازهای مادر و فرزندش می پردازد. در این راستا بیبی پرو یک سبد محصولی گسترده برای مادران و کودکان دلبندشان در نظر گرفته است. این سبد شامل این موارد است: محصولات مراقبت های بهداشتی (تمامی وسایل مورد نیاز برای تعویض کودک، محصولات مربوط به شستشو در حمام، وسایل بهداشت پوست-مو، دهان-دندان و البسه)، انواع لباس کودک و نوزاد (لباس دخترانه، پسرانه و لباس نوزاد)، انواع لوازم غذاخوری، بازی و سرگرمی های متناسب با سنین مختلف نوزاد و کودک، محصولات و لوازم ایمنی و مراقبت، ملزومات خواب کودک، محصولات مرتبط با گردش و سفر (ساک حمل کودک، کالسکه و کریر، صندلی ماشین، آغوشی و ساک لوازم) و مایحتاج مادر.

سه شنبه, ۲۳ بهمن ۱۳۹۷، ۰۴:۳۵ ب.ظ

عرق سوز شدن پوست نوزاد و درمان آن


آنچه مادران باید در مورد عرق سوز شدن پوست بدن نوزاد بدانند.

مادران همواره نگران پوست بدن نوزاد خود و عرق کردن و عرق سوز شدن پوست نوزاد خود هستند و بدنبال راهکارهایی برای پیشگیری و درمان این عارضه رایج در بین نوزادان هستند. سیسمونی در این پست ما توصیه هایی به شما مادران گرامی ارائه می دهیم تا در تندرستی و حفظ سلامت پوست بدن نوزاد خود موفق باشید.

پیشنهاد فروشگاه اینترنتی سیسمونی و اسباب بازی بیبی پرو: بررسی لیست سیسمونی نوزاد

نوزاد شیر خوار چطور عرق می کند؟

بدن نوزاد و شیر خوار در درجه حرارت ۳۷ درجه سانتی گراد می تواند اعمال طبیعی و شگفت آور خود را انجام دهدو کودک رشد و نمو نماید. سیسمونی اگر محیط نگه داری کودک گرم باشد (بیش از ۲۲ تا ۲۴ درجه سانتیگراد) یا لباس زیاد به نوزاد پوشانده شود، گرمای محیط از راه سیستم عصبی به قسمتی از مغز به نام هیپوتالاموس که مرکز تنظیم درجه حرارت بدن است منتقل می گردد. سپس این مرکز به غدد عرق که در تمام بدن مخصوصا در سر و گردن و پشت وجود دارد پیام می فرستند که تولید عرق کنند. سیسمونی بنابراین عرق از مجاری بسیار ریزی که در پوست بدن وجود دارد ترشح می گردد و روی پوست بدن تبخیر می شود و در نتیجه موجب خنک شدن بدن کودک می شود.

مادران باید به نکات زیر توجه نمایند

  1. درجه حرارت محیط نگهداری کودک هنگام خوابیدن در شب یا روز بین ۲۲ تا۲۴ درجه سانتیگراد باشد و لباس آزاد به تن کودک نمایند. سیسمونی بعضی از کودکان با وجود رعایت درجه حرارت محیط و پوشاندن لباس مناسب ،باز هم عرق می کنند که این حالت طبیعی و ارثی است.
  2. نوزاد و شیرخوار و کودک را باید زود به زود و بهتر است هر شب قبل از خواباندن حمام کنید تا بدن او بو ندهد و شب با آرامش بخوابد.
  3. چون درجه حرارت بدن کودک هنگام تب یا بیماری های تب دار بالا می رود و کودک عرق می کند، بنابراین هنگام تب نیز نباید لباس زیاد به تن کودک کنید و محیط نگه داری او نباید گرم باشد.
  4. عرق کردن بیش از حد نیز به صورت بیماری یا ناهنجاری ممکن است در کودکان وجود داشته باشد، مانند پرکاری غده تیروئید یا ناهنجاری های مادرزادی قلب به ویژه باز بودن مجرای سرخرگی بعد از تولد. سیسمونی در چنین مواردی نوزاد و شیرخوار باید به وسیله پزشک متخصص معایعه و درمان گردد.

چرا نوزاد شیرخوار عرق می کند؟

بعضی از والدین از عرق کردن کودک خود شکایت دارند و می گویند موقعی که کودک از خواب بیدار می شوند، لباس هایش خیس شده و حتی روکش بالش او تر شده است. سیسمونی درحالی که کودک، شب را خوب خوابیده است. والدین باید بدانند تعداد غدد عرق پوست و سر کودکان در مقایسه با بزرگسالان بیشتر است و موقعی که کودک به خواب عمیق می رود، عرق می کند، زیرا مرکز کنترل حرارت مغز کودکان نیز تکامل پیدا نکرده است. سیسمونی بنابراین عرق کردن کودکان، طبیعی است و هر چه بزرگ تر می شوند، عرق کردن آن ها کمتر می شود.

عرق سوز چیست ؟ درباره آن چه می دانید؟

اگر محیط نگه داری کودک مخصوصا در روزهای اول تولد زیاد گرم و مرطوب باشد یا لباس زیاد به تن نوزاد پوشانده شود ( بخصوص در فصل تابستان )سیسمونی  یا کودک دچار تب بالا شود، مجاری غدد عرق صورت و گردن مسدود می گردد و ترشح عرق بصورت تاول های کوچکی در پیشانی ، صورت ، گردن ظاهر می گردد.

درمان عرق سوز

محل عرق سوز را باید در معرض هوا قرار داد. درجه حرارت اتاق نوزاد باید در حدود ۲۰ تا ۲۳ درجه سانتیگراد نگه داشته شود. انواع پمادهای کورتون دار را نباید مصرف کرد، زیرا مجاری غدد عرق را مسدود می کند. سیسمونی حمام کردن کودک وشستن او با صابونهای ضد میکروبی  ( گرچه عفونتی وجود ندارد ) کمک خواهد کرد. مالیدن لوسیون کالامین ، به کودک آرامش می دهد. سیسمونی مالیدن پودر تالک با انگشت یا پنبه به محل عرق سوز، سوزش و خارش را کم می کند.

زمانی که کودک بیمار عرق میکند باید چه کرد؟

اگر کودک تب داشته باشد و عرق کند، ممکن است ناحیه گردن و زیر بغل کودک قرمز شود. سیسمونی اگر کودک اسهال داشته باشد، معمولا ناحیه ی مقعد و باسن او قرمز و حتی زخم می شود، بنابراین باید محل های مزبور را باز گذاشت و به ناحیه مقعد و باسن کودک پمادهای ساده مالیده تا از قرمز شدن جلوگیری گردد. سیسمونی اگر کودک دچار آبریزش از بینی است و زیر و اطراف بینی او زخم شده است، مالیدن هر نوع کرم ساده به التیام آن کمک می کند.

نکاتی برای مادران در مورد پوست نوزاد

بعد از تولد، ماده سفید چرب و پنیری مانندی که ورنیکس نامیده می شود ممکن است تمام سطح بدن نوزاد را بپوشاند را درون رحم مادر حفظ می کند. سیسمونی در بعضی از زایشگاهها، پس از این که درجه حرارت بدن نوزاد طبیعی می شود، او را می شویند، بنابراین مواد مزبور ازپوست نوزاد به آسانی جدا می شود. سیسمونی در زایشگاههای دیگری که حمام بردن نوزاد را در ساعت اول تولد لازم نمی دانند، مواد مزبور به لباس چسبیده و از پوست جدا می شود.

رکود جریان خون در سطح پوست و بی ثباتی تعادل عصبی نوزاد سبب می شود که رنگ پوست نوزاد در هنگام گریه کردن قرمز و ارغوانی گردد، یا لکه های ابری مانند سرخی در سطح پوست بدن او ظاهر شود و از طرفی دست و پای نوزاد سفید و کم رنگ می شود که هیچ کدام از این حالات اهمیت ندارد.

در روزهای بعد از تولد ممکن است برجستگی های کوچکی به اندازه ته سنجاق در روی پوست صورت نوزاد پیدا شود. سیسمونی این برجستگی ها که میلیا نامیده می شود، تجمع ترشحات زیاد چربی در پوست صورت است و خود به خود از بین می رود.


پیشنهاد فروشگاه اینترنتی سیسمونی و اسباب بازی بیبی پرو: بررسی لیست سیسمونی نوزاد

منبع : https://babypro.ir/wiki

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی