ویکی بیبی

مجله تخصصی بیبی پرو(فروشگاه آنلاین سیسمونی اسباب بازی)
  • ویکی بیبی

    مجله تخصصی بیبی پرو(فروشگاه آنلاین سیسمونی اسباب بازی)

مشخصات بلاگ

امروز تکنولوژی فرصتی را فراهم آورده است تا با استفاده از امکانات آن، ضمن صرفه جویی در وقت، زمان بیشتری را به با هم بودن اختصاص دهیم. داشتن وقت بیشتر برای گذراندن کنار عزیزانمان و به خصوص فرزندان دلبندمان، می تواند یکی از چند منفعت خرید اینترنتی باشد. فروشگاه اینترنتی بیبی پرو در راستای این ارزش بی نظیر، در جهت کاهش نگرانی های مادران و فراهم آوردن فضایی مناسب برای جست و جو و انتخاب کالاهای مورد نیاز آنان، ایجاد شد.

بیبی پرو؛ مهربان مثل مادر

بیبی پرو یک فروشگاه اینترنتی محصولات مادر و کودک است که با نگاهی مادرانه و با در نظر گرفتن نیازهای مادر باردار از اولین ماه های بارداری تا پس از زایمان و در زمان پرورش فرزندش، همراه و هم گام با او به برطرف کردن نیازهای مادر و فرزندش می پردازد. در این راستا بیبی پرو یک سبد محصولی گسترده برای مادران و کودکان دلبندشان در نظر گرفته است. این سبد شامل این موارد است: محصولات مراقبت های بهداشتی (تمامی وسایل مورد نیاز برای تعویض کودک، محصولات مربوط به شستشو در حمام، وسایل بهداشت پوست-مو، دهان-دندان و البسه)، انواع لباس کودک و نوزاد (لباس دخترانه، پسرانه و لباس نوزاد)، انواع لوازم غذاخوری، بازی و سرگرمی های متناسب با سنین مختلف نوزاد و کودک، محصولات و لوازم ایمنی و مراقبت، ملزومات خواب کودک، محصولات مرتبط با گردش و سفر (ساک حمل کودک، کالسکه و کریر، صندلی ماشین، آغوشی و ساک لوازم) و مایحتاج مادر.

چهارشنبه, ۱۷ بهمن ۱۳۹۷، ۰۱:۱۲ ب.ظ

انحراف چشم در کودکان و درمان آن


انحراف چشم  ( لوچی )

انحراف چشم چیست؟ راههای درمان انحراف چشم کدامند؟ باید گفت انحراف چشم عارضه ای است که در برخی کودکان دیده می شود از این رو برآن شدیم تا شما مادران گرامی را در رابطه با این بیماری بیشتر مطلع کنیم تا بتوانیم سلامتی کودکان خود را بیش از پیش ارتقاع دهیم و حفظ کنیم . سیسمونی در این مطلب ما انواع انحراف چشم و راههای درمان انحراف چشم را بازگو می کنیم.

پیشنهاد فروشگاه اینترنتی سیسمونی و اسباب بازی بیبی پرو: بررسی لیست سیسمونی نوزاد

در حالت طبیعی ، در هنگام دیدن اشیاء ، دو چشم همزمان در یک جهت حرکت می کنند و اشیاء را می بینند. بعضی از کودکان در هنگام دیدن ، یک چشمشان به یک شئ متوجه می شود ، در حالی که چشم دیگر به آن شئ نگاه نمی کند. سیسمونی این کودکان دچار انحراف چشم می باشند. انحراف چشم در کودکان شایع و تشخیص زودتر و درمان آن مهم است. انحراف چشم در کودکان دو گونه است :

۱- انحراف چشم کاذب یا غیرواقعی . ۲- انحراف چشم حقیقی یا واقعی

  1. انحراف چشم غیر واقعی : بعضی از شیرخواران موقعی که به طور کامل به یک طرف نگاه می کنند، ممکن است یک چشم آن ها متوجه قائده بینی شود و این گونه تصور شود که دو چشم به یک شئ متوجه نیستو انحراف دارد. سیسمونی علت این است که وقتی شیرخوار کاملا به یک طرف نگاه می کند ، سفیدی چشم ، بین قرنیه و گوشه داخلی چشم دیده نمی شود، زیرا سفیدی چشم در شیرخواران کم است و قرنیه تمایل دارد که در گوشه چشم مخفی شود. سیسمونی ( در بزرگسالان موقعی که هر دو چشم کاملا به یک طرف متوجه می شود، قسمتی از سفیدی چشم هنوز در گوشه چشم دیده می شود). اگر قائده بینی شیرخواران هم پهن باشد یا پوست بینی ، گوشه چشم کودکرا اشغال کرده باشد، چنین وضعی شدیدتر خواهد بود. انحراف چشم غیرواقعی در میان کودکان مشرق زمین زیادتر دیده می شود. سیسمونی زیرا فضای بین پلک ها در این افراد بیضی شکل است. این نوع انحراف چشم از انحراف چشم حقیقی باید به وسیله پزشک متخصص تشخیص داده شود. انحراف چشم غیرواقعی درمانی لازم نداردو با رشد کودک به مرور زمان از بین می رود. سیسمونی بنابراین چنین حالتی در نوزادان نگران کننده نیست، ولی اگر شیرخوار به سن ۴ تا ۵ ماهگی رسیده است و دچار انحراف چشم می باشد باید چشم پزشک ، چشم او را معاینه و ارزیابی نماید.                                                                                       
  2. انحراف چشم واقعی یا حقیقی: در این نوع انحراف چشم ، موقعی که کودک به شئ ای نگاه می کند، فقط یک چشم متوجه آن شی است و آن را می بیند و چشم دیگر به طرف دیگر متوجه است. سیسمونی در چنین حالتی یک چشم یک شئ را می بیند و چشم دیگر شئ دیگری را و در نتیجه دوبینی به وجود می آید. سیسمونی چون دو بینی برای کودک ناراحت کننده است، کودک سعی می کند آن چشمی را که بی اختیار به شئ دیگری که خلاف نظر اوست می نگرد، از کار بیندازد یا ببندد تا دوربین نباشد و این کار باعث می گردد دید آن چشم به مرور زمان کم و کمتر شود.

 چطور می توان انحراف چشم را ارزیابی کرد؟ موقعی که کودک شما ۳ ماهه است، اسباب بازی را به فاصله ۲۰ سانتیمتر دور از صورت او از یک طرف به طرف دیگر به آهستگی حرکت دهید، در این حالت هر دو چشم او باید به شئ مزبور نگاه کند. سیسمونی اگر دو چشم در یک جهت حرکت نمی کند ، کودک دچار انحراف چشم استرابیسم ) می باشد.

مهمترین علت انحراف چشم ، عیب انکسار می باشد. سیسمونی این نوع انحراف چشم معمولا بعد از یک سالگی ظاهر می شود، یعنی موقعی خودنمایی می کند که کودک به خصوصیات و کیفیت اشیاء نزدیک خود توجه می کند.

علت دیگر انحراف چشم ، ضعف و عدم تعادل عضلات چشم است که کره چشم را در کاسه چشم حرکت می دهد. سیسمونی این نوع انحراف چشم معمولا قبل از یک سالگی ظاهر می شود.

انحراف چشم ممکن است در نتیجه خستگی، بیماری و عوامل روانی به وجود آید، یا در یک ساعت معین روز بیشتر مشخص گردد. به طور کلی انحراف چشم ممکن است از موقع تولد به بعد ظاهر شود، ولی بیشتر قبل از مدرسه رفتن کودک تظاهر می کند. سیسمونی به هر حال، هر موقع این عارضه دیده شد، باید به آن توجه کرد و هرچه زودتر علت آن به وسیله چشم پزشک مشخص و درمان گردد.

درمان انحراف چشم

هدف از درمان انحراف چشم، فقط زیبا کردن کودک نیست، بلکه بازگرداندن یا حفظ قدرت دید چشم اوست. سیسمونی روش درمان عبارت اند از :

  1. اگر علت انحراف چشم ، عیب انکسار است، چشم پزشک پس از انجام معاینه کامل باید دقیق ترین و مناسب ترین عینک را به کودک بدهد و کودک باید به طور دائم عینک را به چشم خود بگذارد.
  2. در صورت کم شدن قدرت دید در چشم انحراف یافته، بهترین روش این است که چشمی که کودک با آن اشیاء را می بیند پوشانده شود، تا چشم دیگر شروع به دیدن اشیاء کند.
  3. در مورد کودکی که دچار عدم تعادل عضلات چشم است، در صورتی که به سنی رسیده باشد که بتواند همکاری کند، ممکن است تمرین دادن عضلات چشم کمک نماید. در این موارد، عمل جراحی ضرورت دارد. سیسمونی هدف از جراحی این است که عدم تعادل عضلات چشم اصلاح شود تا دو چشم، هر دو یک شئ را ببینند.

نکات مهم در رابطه با نگهداری از چشم کودکان

چشم هر کودکی باید به طور مرتب در معاینه عمومی که توسط پزشک عمومی از او به عمل می آید، معاینه گردد، ولی چون بیشتر کودکان در سن چهار سالگی در هنگام معاینه با چشم پزشک همکاری می کنند، بتابراین چشم کودک باید در سه تا چهار سالگی و قبل از رفتن به دبستان و سپس هر سه الی چهار سال یک بار دقیقا معاینه شود. سیسمونی اگر چشم کودک دچار عیبی باشد، معاینه چشم باید با فواصل کوتاه تر انجام شود. سیسمونی در صورتی که کودک احتیاج به عینک داشته باشد، باید شیشه عینک او از نوع نشکن انتخاب شود، تا هنگام بازی نشکند و به چشم او آسیب نرساند، هم چنین باید به کودک آموخت که عینک را پیوسته بر چشم بگذارد و از بازی با آن و گذاشتن و برداشتان تفننی آن بپرهیزد، چرا که این کار برای سلامت چشم زیان دارد.


پیشنهاد فروشگاه اینترنتی سیسمونی و اسباب بازی بیبی پرو:بررسی لیست سیسمونی نوزاد

منبع : https://babypro.ir/wiki

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۱۱/۱۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی