ویکی بیبی

مجله تخصصی بیبی پرو(فروشگاه آنلاین سیسمونی اسباب بازی)
  • ویکی بیبی

    مجله تخصصی بیبی پرو(فروشگاه آنلاین سیسمونی اسباب بازی)

مشخصات بلاگ

امروز تکنولوژی فرصتی را فراهم آورده است تا با استفاده از امکانات آن، ضمن صرفه جویی در وقت، زمان بیشتری را به با هم بودن اختصاص دهیم. داشتن وقت بیشتر برای گذراندن کنار عزیزانمان و به خصوص فرزندان دلبندمان، می تواند یکی از چند منفعت خرید اینترنتی باشد. فروشگاه اینترنتی بیبی پرو در راستای این ارزش بی نظیر، در جهت کاهش نگرانی های مادران و فراهم آوردن فضایی مناسب برای جست و جو و انتخاب کالاهای مورد نیاز آنان، ایجاد شد.

بیبی پرو؛ مهربان مثل مادر

بیبی پرو یک فروشگاه اینترنتی محصولات مادر و کودک است که با نگاهی مادرانه و با در نظر گرفتن نیازهای مادر باردار از اولین ماه های بارداری تا پس از زایمان و در زمان پرورش فرزندش، همراه و هم گام با او به برطرف کردن نیازهای مادر و فرزندش می پردازد. در این راستا بیبی پرو یک سبد محصولی گسترده برای مادران و کودکان دلبندشان در نظر گرفته است. این سبد شامل این موارد است: محصولات مراقبت های بهداشتی (تمامی وسایل مورد نیاز برای تعویض کودک، محصولات مربوط به شستشو در حمام، وسایل بهداشت پوست-مو، دهان-دندان و البسه)، انواع لباس کودک و نوزاد (لباس دخترانه، پسرانه و لباس نوزاد)، انواع لوازم غذاخوری، بازی و سرگرمی های متناسب با سنین مختلف نوزاد و کودک، محصولات و لوازم ایمنی و مراقبت، ملزومات خواب کودک، محصولات مرتبط با گردش و سفر (ساک حمل کودک، کالسکه و کریر، صندلی ماشین، آغوشی و ساک لوازم) و مایحتاج مادر.

سه شنبه, ۱۶ بهمن ۱۳۹۷، ۱۱:۰۱ ق.ظ

واکسن سل و عوارض آن در نوزادان


مقدمه ای در باره واکسن سل و عوارض آن

مادران همواره نگران حال کودکان خود بعد از تزریق واکسن هستند پس دانستن عوارض واکسن ها برای مراقبت از نوزاد بسیار تاثیرگزار است. سیسمونی در این نوشته شما را با واکسن سل (ب ث ژ ) و عوارض آن در نوزادان آشنا می کنیم.

پیشنهاد فروشگاه اینترنتی سیسمونی و اسباب بازی بیبی پرو:بررسی لیست سیسمونی نوزاد

برنامه ایمن سازی ( واکسیناسون ) در ایران

مسوولین بهداشت کشور برای رسیدن به هدف واکسیناسیون تمام کودکان و با توجه به تحقیقاتی که برای تزریق همزمان چند واکسن در یک جلسه صورت گرفته، جدول زمانبندی واکسیناسیون را توصیه کرده اند. سیسمونی که هم اکنون انجام می گیرد. اولین واکسن های ضروری بعد از تولد یا قبل از مرخص شدن نوزاد از بیمارستان انجام می شود و بعد از آن ، طبق جدول واکسیناسیون کودک در زمان های معین صورت می پذیرد.

واکسن سل (ب ث ژ )

این واکسن از میکروب زنده ضعیف شده سل گاوی تهیه می شود و به مقدار یک دهم میلی لیتر آن را در سطح خارجی بازوی راست، داخل جلد تزریق  می نمایند. تزریق واکسن ب ث ژ تا حدود هشتاد درصد موجب محافظت و مقاومت در برابر ابتلا به بیماری سل می گردد. سیسمونیهمانطوری که در جدول واکسن ها ذکر شده است، بهترین سن برای تزریق واکسن ب ث ژ، بعد از تولد می باشد. سیسمونی اگر بعد از تولد واکسن ب ث ژ تزریق شود، مقدار واکسن مورد نیاز، نصف مقدار کودکان بزرگتر می باشد و احتیاج به آزمون جلدی توبرکولین ندارد، ولی اگز بعد از آن حتی چهار تا شش هفته بعد از تولد تزریق گردد، ابتدا باید آزمایش جلدی توبرکولین انجام شود و اگر این آزمایش منفی باشد در محل آزمایش توبرکولین واکنش بوجود نیاید، می توان به کودک واکسن ب ث ژ تزریق نمود.

بعد از تزریق این واکسن، واکنش در محل تزریق بدین صورت ایجاد می گردد. سیسمونی در حدود سومین هفته بعد از تزریق، در محل تزریق، برجستگی هایی پیدا می شود که به تدریج بزرگ و قرمز رنگ می شود. سپس قاعده برجستگی، سفت و پوست را به تدریج تیره می گردد و تبدیل به تاول چرکی می شود. سیسمونی پوست روی تاول به تدریج نازک و بالاخره سوراخ می شود و ترشحات داخل آن خارج می گردد. بعد از سه هفته دیگر روی زخم دله بسته می شود. چند هفته بعد دله ی روی زخم خود به خود می افتد و جوشگاه فرورفته ای در محل آن باقی می ماند. این جوشگاه نیز بعد از ماهها صاف می شود، ولی جای واکسن برای همیشه مشخص خواهد بود. واکنش پوستی واکسن ب ث ژ از ابتدا تا بهبود کامل معمولا بعد از ۲ تا ۵/۳ ماه طول می کشد. سیسمونی تزریق واکسن ب ث ژ درد ندارد و کودک دچار تب نمی شود، ولی بندرت ممکن است بیست تا چهل روز بعد از تزریق، کودک ۱ تا ۲ روز مختصری تب کند.

واکنش محل تزریق

واکنش محل تزریق ب ث ژ گتهی خفیف است و فقط در محل تزریق برجستگی های مختصری بوجود می آید و به تدریج پس از ۵ تا ۶ هفته از بین می رود. سیسمونی گاهی واکنش شدید است و در محل تزریق ممکن است زخم عمیقی ایجاد شود که آن هم خود به خود پس از چند ماه بهبود می یابد. اگر محل تزریق واکسن با میکروب های مختلف آلوده گردد، ممکن است در محل واکسن، آبسه چرکی ایجاد شود. سیسمونی در چنین شرایطی کودک باید به وسیله پزشک، معاینه و درمان گردد. برای جلوگیری از عفونت محل واکسن، مادر باید لباس های کودک را زود به زود عوض نماید و او را حمام کند. در هنگام حمام کردن دستور خاصی وجود ندارد، و از دست زدن به محل واکسن باید خود داری کرد و ترتیبی داده شود که کودک نتواند محل واکسن را بخاراند. سیسمونی اگر در خلال دو ماه پس از تزریق واکسن ب ث ژ ، هیچ واکنشی در محل تزریق ایجاد نشود، والدین باید کودک را برای آزمون جلدی و تزریق مجدد واکسن ب ث ژ به مراکز بهداشتی ببرند.

غدد لنفاوی کودک بعد از تزریق تورم می کند

در بعضی از مواقع چند ماه پس از تزریق واکسن ب ث ژ ممکن است غدد لنفاوی زیربغل یا بالای استخوان ترقوه طرف چپ یعنی همان طرف که واکسن تزریق شده است بزرگ گردد و مادر در موقع حمام کردن در زیربغل یا بالای استخوان ترقوه طرف راست او غده ای حس کند و نگران گردد. سیسمونی مادر باید بداند که وجود این غده دردناک نیست و اهمیت ندارد. این غده خود به خود از بین می رود یا کم کم بزرگ می شود و درون آن ترشح چرکی جمع می گردد که به تدریج پوست روی آن نازک می گردد و سوراخ می شود و ترشح روی غده خارج می گردد. در چنین حالتی مادر باید لباس های کودک را هر روز عوض نماید و او را حمام کند و لباس آزاد به او بپوشاند. سیسمونی اگر امکان حمامن کردن وجود ندارد، هر روز زیربغل او را با آب و صابون بشوید و تمیز نماید با این عمل زخم به تدریج التیام می یابد، ولی برای مدتی داغ زخم راقی می ماند و به تدریج محو می گردد. سیسمونی در صورتی که پدر و مادر از بزرگ شدن و چرکی شدن غده لنفاوی زیر بغل یا فوق استخوان ترقوه کودک خود نگران هستند، باید با پزشک کودکان مشاوره نمایند و غده لنفاوی مزبور به وسیله جراح کودکان کاملا برداشته و خارج شود، اگر در این صورت زودتر بهبود می یابد و داغی در محل آن بوجود نخواهد آمد.

نکته

آیا واکسن برای کودک من ضرری ندارد؟

با پیشرفت هایی که در تهیه واکسن انجام گرفته است، واکسن هیچگونه خطری برای نوزادان و کودکان ندارد، ولی پس از تزریق آن، بعضی از کودکان ممکن است برای مدت کوتاهی تب کنند و بی قرار گردند.

پیشنهاد فروشگاه اینترنتی سیسمونی و اسباب بازی بیبی پرو: بررسی لیست سیسمونی نوزاد

منبع : https://babypro.ir/wiki

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۱۱/۱۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی