ویکی بیبی

مجله تخصصی بیبی پرو(فروشگاه آنلاین سیسمونی اسباب بازی)
  • ویکی بیبی

    مجله تخصصی بیبی پرو(فروشگاه آنلاین سیسمونی اسباب بازی)

مشخصات بلاگ

امروز تکنولوژی فرصتی را فراهم آورده است تا با استفاده از امکانات آن، ضمن صرفه جویی در وقت، زمان بیشتری را به با هم بودن اختصاص دهیم. داشتن وقت بیشتر برای گذراندن کنار عزیزانمان و به خصوص فرزندان دلبندمان، می تواند یکی از چند منفعت خرید اینترنتی باشد. فروشگاه اینترنتی بیبی پرو در راستای این ارزش بی نظیر، در جهت کاهش نگرانی های مادران و فراهم آوردن فضایی مناسب برای جست و جو و انتخاب کالاهای مورد نیاز آنان، ایجاد شد.

بیبی پرو؛ مهربان مثل مادر

بیبی پرو یک فروشگاه اینترنتی محصولات مادر و کودک است که با نگاهی مادرانه و با در نظر گرفتن نیازهای مادر باردار از اولین ماه های بارداری تا پس از زایمان و در زمان پرورش فرزندش، همراه و هم گام با او به برطرف کردن نیازهای مادر و فرزندش می پردازد. در این راستا بیبی پرو یک سبد محصولی گسترده برای مادران و کودکان دلبندشان در نظر گرفته است. این سبد شامل این موارد است: محصولات مراقبت های بهداشتی (تمامی وسایل مورد نیاز برای تعویض کودک، محصولات مربوط به شستشو در حمام، وسایل بهداشت پوست-مو، دهان-دندان و البسه)، انواع لباس کودک و نوزاد (لباس دخترانه، پسرانه و لباس نوزاد)، انواع لوازم غذاخوری، بازی و سرگرمی های متناسب با سنین مختلف نوزاد و کودک، محصولات و لوازم ایمنی و مراقبت، ملزومات خواب کودک، محصولات مرتبط با گردش و سفر (ساک حمل کودک، کالسکه و کریر، صندلی ماشین، آغوشی و ساک لوازم) و مایحتاج مادر.

شنبه, ۲۹ دی ۱۳۹۷، ۱۱:۰۳ ق.ظ

آموزش استفاده از توالت به کودک


آموزش استفاده از توالت به کودک

انسان‌های کوچکی که به این دنیا می‌آوریم قدم به قدم با جهان آشنا می‌شوند و این آشنایی با شناخت کارکردهای بدن خودشان (جویدن، نشستن، راه‌رفتن، کنترل دفع، و غیره) آغاز می‌شود. آموختن مهارت‌های مربوط به این کارکردها جزو وظایف هر پدر و مادری است و آموزش استفاده از توالت یکی از دشوارترین این وظایف. سیسمونی کودکی که قادر به استفاده از توالت باشد معمولاً به‌طور کامل دوره نوزادی را پشت سر گذاشته و یک نوپا محسوب می‌شود. اما چه زمانی برای آموزش استفاده از توالت مناسب است؟ در انجام این کار چه نکاتی را باید در نظر گرفت؟ چگونه باید صندلی توالت کودک مناسب را برای او انتخاب کرد؟ اینها سئوالاتی است که در این مطلب تلاش می‌کنیم به آنها پاسخ دهیم.

پیشنهاد فروشگاه اینترنتی سیسمونی و اسباب بازی بیبی پرو: بررسی لیست سیسمونی نوزاد

زمان مناسب برای آموزش استفاده از توالت به کودک چه سنی است؟

آموزش استفاده از توالت یعنی به کودک خود بیاموزید چگونه نشانه‌های بدنی خود را برای دفع بشناسد و کنترل کند و سپس چگونه با استفاده از صندلی توالت کودک یا دستشویی معمولی نیازش را برآورده نماید. سیسمونی از آنجایی که نحوه رشد و تکامل کودکان یکسان نیست، نمی‌توان سن مشخصی را تعیین کرد که در آن کودک «قادر» به انجام این کارها باشد. به‌یاد داشته باشید که کودک برای این کار هم به توانایی ذهنی نیاز دارد و هم فیزیکی و توانایی کنترل ماهیچه‌ها به سرعت و مرحله رشد کودک وابسته است. به‌طور معمول، کودکان تا ۲۴ تا ۳۰ ماهگی کنترلی بر ماهیچه‌های مثانه و روده خود ندارند. سیسمونی با این حال، چون سن دقیقی برای همه کودکان وجود ندارد، والدین باید نشانه‌های آمادگی استفاده از توالت را در کودک رصد کنند. از جمله این نشانه‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

– کودکتان راه می‌رود و می‌تواند برای مدت کوتاه بنشیند.

– در انجام کارها استقلال بیشتری پیدا کرده و بیشتر به شما «نه» می‌گوید.

– به رفتن دیگران به توالت دقت و آنها را تماشا می‌کند! بله، کمی معذب‌کننده است اما می‌تواند نقطه شروع خوبی باشد.

– برای مدت طولانی (دو ساعت یا بیشتر در طول روز یا تمام شب) پوشک تمیز دارد. سیسمونی این نشان می‌دهد که برخلاف نوزادان، که دفعشان غیرارادی است، کودک شما توانایی نگه داشتن خودش را به‌دست آورده است.

– وقتی نیاز به دستشویی دارد با کلمات یا اشاره به شما می‌فهماند. به‌خصوص اگر «پیش» از انجام کار به شما خبر می‌دهد مطمئن باشید برای آموزش استفاده از توالت آماده شده است.

– دیگر از پوشک‌شدن خوشش نمی‌آید و حتی ممکن است تلاش کند پوشک خیس یا کثیف را از خودش دور کند.

– شکمش به‌طور منظم کار می‌کند.

– می‌تواند به تنهایی شلوارش را پایین یا بالا بکشد.

– می‌تواند از دستورات ساده‌ای مانند «اون توپو بده من» پیروی کند.

– درک می‌کند که هر قسمت از خانه مخصوص کار مشخصی است.

توجه داشته باشید که نیازی نیست کودکتان تمام این نشانه‌ها را داشته باشد، بلکه به‌طور کلی باید به شما نشان دهد که آماده «کنترل» بدن خود است.

محصولات روتو انواع لگن کودک و پله زیرپایی کودک در طرح ها و رنگ های مختلف را موجود دارد . سیسمونی برای مشاهده و خرید آنلاین این محصولات بر روی لینک روبرو کلیک بفرمایید : https://babypro.ir/اسباب-بازی-کودک-نوزاد-سیسمونی-روتو-Rotho

چگونه آموزش استفاده از توالت به کودک را آغاز کنیم؟

اگر فکر می‌کنید فرزندتان آماده است، اول از همه باید تصمیم بگیرید که آیا می‌خواهید از صندلی توالت کودک استفاده کنید یا توالت عادی خانه. استفاده از صندلی توالت کودک مزایایی دارد. سیسمونی مثلاً، می‌توانید آن را جا‌به‌جا کنید، کمتر از توالت معمولی برای کودک ترسناک است و کودک می‌تواند با آن اخت شود. با این حال، برای تصمیم‌گیری سعی کنید بفهمید کودکتان کدام را ترجیح می‌دهد. سیسمونی بعضی والدین استفاده از هر دو را به کودک آموزش می‌دهند تا در خارج از خانه هم بتواند از دستشویی استفاده کند.

دومین مسئله این است که تجهیزات مناسب داشته باشید. به‌عنوان مثال، اگر قرار است کودکتان از توالت خانه استفاده کند، باید چارپایه (برای توالت‌های فرنگی) یا وسیله‌‌ای برای کوچک‌تر کردن فضای مورد نیاز (چه برای توالت‌های فرنگی و چه ایرانی) داشته باشید، چون بعضی از کودکان ممکن است از اینکه داخل کاسه توالت بیفتند وحشت داشته باشند.

سومین نکته این است که فرایند آموزش استفاده از توالت را زمانی آغاز کنید که می‌دانید قرار نیست در زندگی خانواده تغییر بزرگی رخ دهد. قرار نیست مسافرت بروید، قرار نیست تازه او را به مهدکودک بفرستید، یا قرار نیست به‌زودی فرزند دیگری به خانواده اضافه شود. سیسمونی در صورت وجود چنین تغییراتی، آموزش استفاده از توالت را به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی کنید که قبل از آن تغییر تمام یا بعد از کامل شدن تغییر آغاز شود.

چهارم اینکه، اگر کودکتان بیشتر نسبت به «شماره ۲» واکنش نشان می‌دهد، می‌توانید آموزش را فقط با همان شروع کنید و آموزش توالت‌رفتن برای شماره ۱ را برای بعدتر بگذارید.

و دست آخر اینکه، اگر فرزندنتان به یک روتین خاص عادت داشته باشد آموزش استفاده از توالت آسان‌تر خواهد بود، چون استفاده از صندلی توالت کودک یا توالت خانه هم به یکی از کارهای روزمره‌اش تبدیل می‌شود.

کارهای دیگری که بهتر است پیش از آغاز آموزش استفاده از توالت انجام دهید اینها هستند:

– کلمه یا اصطلاحی را به او یاد دهید که هنگامی که نیاز به دستشویی دارد از آن استفاده کند. سیسمونی خودتان هم فقط از همان کلمه یا اصطلاح برای اشاره به نیازش استفاده کنید.

– هیچ‌وقت از کلمات منفی («کثیف»، «اَه» و غیره) برای اشاره به دستشویی‌اش استفاده نکنید.

– وقتی کودک را عوض می‌کنید پوشک کثیف را داخل صندلی توالت کودک بیندازید. این کمک می‌کند  که کودکتان کاربرد صندلی را درک کند.

– حتماً مقدار زیادی آب و فیبر در رژیم غذایی کودک بگنجانید تا از یبوست جلوگیری کنید. سیسمونی یبوست آموزش استفاده از توالت را دشوارتر می‌کند.

در تهیه صندلی توالت کودک به چه نکاتی توجه کنیم؟

اگر تصمیم گرفته‌اید که می‌خواهید از صندلی توالت کودک استفاده کنید، حتماً هنگام خرید کودکتان را با خود ببرید و به او بگویید که قرار است «صندلی مخصوص» او را بخرید. برایش توضیح دهید که این صندلی به چه دردی می‌خورد و اجازه دهید خودش انتخاب کند. سیسمونی پس از خرید، نام کودک را روی آن بنویسید و پیش از شروع آموزش بگذارید چند روزی با آن بازی کند و آشنا شود. افتخار به مالکیتی که به این ترتیب در او به‌وجود می‌آورید باعث می‌شود بعدتر بیشتر به استفاده از آن متمایل شود.

پیشنهاد ویکی بیبی پرو : مشاهده و تهیه انواع تبدیل توالت فرنگی و لگن آموزشی کودک از فروشگاه اینترنتی سیسمونیاسباب بازی بیبی پرو .

منابع :


https://www.stanfordchildrens.org/en/topic/default?id=toilet-training-90-P02300

https://raisingchildren.net.au/preschoolers/health-daily-care/toileting/toilet-training-guide

https://www.healthychildren.org/English/ages-stages/toddler/toilet-training/Pages/Choosing-a-Potty.aspx


پیشنهاد فروشگاه اینترنتی سیسمونی و اسباب بازی بیبی پرو: بررسی لیست سیسمونی نوزاد

منبع : https://babypro.ir/wiki

نظرات  (۱)

با ما همراه باشید تا در زمینه آموزش سئو ، آموزش کاربردی سئو به صورت تخصصی و از 0 تا 100 یاری رسان شما باشیم.سه سوت وب کاملترین مطالب آموزش سئو در کرج همراه با استانداردهای روز دنیا را به شما عزیزان ارائه می کند.

 

https://3sotweb.com/%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%B4-%D8%B3%D8%A6%D9%88/

 

شماره ثبت سفارش : 09226172624   - 02634621359        09909255691

i-language:FA'>

 

https://ghadir632.com/

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی