ویکی بیبی

مجله تخصصی بیبی پرو(فروشگاه آنلاین سیسمونی اسباب بازی)
  • ویکی بیبی

    مجله تخصصی بیبی پرو(فروشگاه آنلاین سیسمونی اسباب بازی)

مشخصات بلاگ

امروز تکنولوژی فرصتی را فراهم آورده است تا با استفاده از امکانات آن، ضمن صرفه جویی در وقت، زمان بیشتری را به با هم بودن اختصاص دهیم. داشتن وقت بیشتر برای گذراندن کنار عزیزانمان و به خصوص فرزندان دلبندمان، می تواند یکی از چند منفعت خرید اینترنتی باشد. فروشگاه اینترنتی بیبی پرو در راستای این ارزش بی نظیر، در جهت کاهش نگرانی های مادران و فراهم آوردن فضایی مناسب برای جست و جو و انتخاب کالاهای مورد نیاز آنان، ایجاد شد.

بیبی پرو؛ مهربان مثل مادر

بیبی پرو یک فروشگاه اینترنتی محصولات مادر و کودک است که با نگاهی مادرانه و با در نظر گرفتن نیازهای مادر باردار از اولین ماه های بارداری تا پس از زایمان و در زمان پرورش فرزندش، همراه و هم گام با او به برطرف کردن نیازهای مادر و فرزندش می پردازد. در این راستا بیبی پرو یک سبد محصولی گسترده برای مادران و کودکان دلبندشان در نظر گرفته است. این سبد شامل این موارد است: محصولات مراقبت های بهداشتی (تمامی وسایل مورد نیاز برای تعویض کودک، محصولات مربوط به شستشو در حمام، وسایل بهداشت پوست-مو، دهان-دندان و البسه)، انواع لباس کودک و نوزاد (لباس دخترانه، پسرانه و لباس نوزاد)، انواع لوازم غذاخوری، بازی و سرگرمی های متناسب با سنین مختلف نوزاد و کودک، محصولات و لوازم ایمنی و مراقبت، ملزومات خواب کودک، محصولات مرتبط با گردش و سفر (ساک حمل کودک، کالسکه و کریر، صندلی ماشین، آغوشی و ساک لوازم) و مایحتاج مادر.

دوشنبه, ۱۰ دی ۱۳۹۷، ۱۱:۲۱ ق.ظ

بازی با کودک

بازی با کودک

بازی با کودک موجب افزایش رشد جسمی ، فکری و هوشی او می شود

بازی با کودک برای رشد جسمی ، فکری و تنشی کودک ، مهم و لازم است. به کودک اجازه دهید که به اشکال مختلف بازی کند و تجربه و مهارت به دست آورد. کودکان با بازی کردن یاد می گیرند، زیرا غریزه و سرشت کودک این است که کشف کند و یاد بگیرد، بنابراین پدر و مادر باید با بازی با کودک به یادگیری او کمک کنند. سیسمونی چون در نهاد کودک ، قدرت فراگیری و استعدادهائی نهفته شده است که اگر به کار گرفته نشود، رشد و نمو او به حد کافی شکوفا نمی گردد ، بنابراین پدر و مادر و محیط کودک باید امکانات و شرایطی مناسب برای او به وجود آورند ، بطور مثال بارها دیده شده است که کودک هشت ماهه ، سینه خیز از پله ها یکی پس از دیگری بالا می رود، ولی ناگهان مادر برای جلوگیری از افتادن او ، کودک را می گیرد و از این فعالیت او جلوگیری می کند . سیسمونی برای کودک جالب تر است که نردبانی بالا برود تا این که سامت و بی حرکت در گوشه ای بنشیند.

پیشنهاد فروشگاه اینترنتی سیسمونی و اسباب بازی بیبی پرو: بررسی لیست سیسمونی نوزاد

اگر از یک ماهگی ، بازی با کودک شروع شود، کودک در ۶ یا ۷ ماهگی قادر خواهد بود سینه خیز حرکت کند، در ۸ تا ۹ ماهگی می تواند از پله ها بالا برود و دو ماه بعد می تواند بدون کمک وایستاده راه برود، چنین کودکی اشتهای خوبی خواهد داشت، وزن او اضافه می شود، کمتر گریه می کند و خواب او مرتب و منظم خواهد بود. سیسمونی چنین کودکانی زودتر صحبت خواهند کرد زیرا تماس پدر و مادر با آن ها زیادتر بوده و بیشتر با آن ها صحبت شده و در نتیجه کلمات بیشتری را یاد گرفته اند. در حقیقت مغز کودک به کار افتاده و فراگیری بیشتری داشته است.

آنچه کودک از نظر ژنتیک به ارث می برد و آنچه خود از محیط می آموزد، برای رسیدن به حداکثر رشد مغز و نمو و به دست آوردن مهارت ها کافی نیست و لازم است پدر و مادر از همان روزهای اول برای شکوفا کردن استعداد کودک بکوشند. سیسمونی تجربه هائی که کودک در اوایل زندگی خود بدست می آورد، در شخصیت و مهارت و علاقه آینده او اثر خواهد گذاشت.

آیا اگر آموزش دادن به کودک را زود شروع کنیم، بهتر است؟

هدف اصلی از رشد کودک این نیست که استعدادهای او زودتر خودنمایی کند، بلکه اصل مهم این است که استعداد او کاملا شکوفا گردد. بنابراین با فشار و زور نباید به کودک آموزش داد، زیرا اگر او آمادگی نداشته باشد ممکن است در رشد کلی او اختلال روی می دهد. سیسمونی به طور مثال کودکان معمولا از ۵ ماهگی به اسباب بازی توجه می کنند و به طرف آن می روند، ولی امکان دارد کودکی را در سه تا چهار ماهگی برای چنین کاری آماده سازیم. از طرف دیگر اگر کودکی از این نظر آموزش ندیده باشد، باز در شش ماهگی چنین کاری را انجام می دهد و خود به طرف اسباب بازی می رود. سیسمونی اگر کودک در چهار ماهگی اشیاء مختلف را در دست بگیرد، در طول ۲ ماه در مورد خصوصیات اشیاء ( بزرگ و کوچک، نرم و خشن و سنگین بودن ) فرصت آموختن خواهد داشت، در صورتی که اگر به اوئ توجه نشود ، باید خود به آن دست یابد و یاد بگیرد . بنابراین آموزش بجا و بموقع، سبب رشد طبیعی مغز کودک می گردد.

آیا کودک برای بازی ویادگرفتن آماذه است ؟

روش بازی با کودکان وآموزش دادن به آن ها نباید در همه کودکان یکسان باشد. سیسمونی ابتدا باید وضع کودک را ازنظررشد جسمی و رفتاری (حرکات اندام ها،تکلم، رابطه اجتماعی،..)بررسی نمایید، اگر طبیعی است آموزش را آغاز کنید.

 ابتدا بازی با کودک را شروع کنیید و واکنش او را ببینید، اگر واکنش او رضایت بخش است ( می خندد و اظهار تمایل و علاقه نشان می دهد )، می توانید ادامه دهید، در غیر این صورت بازی را متوقف کنید. سیسمونی اگر بازوان کودک را گرفتید و او را بلند کردید و به طرف بالا بردید و خنده کودک متوقف شد و قیافه ناراحت ببه خود گرفت، باید بدانید که کودک آمادگی برای بلند کردن ندارد. کودک را برای بار دیگر با حمایت بیشتری بلند کنید اگر کودک خندید و واکنش خشنودی از خود نشان داد ادامه دهید.

هدف از بازی و آموزش کودک

در بازی کردن و آموزش دادن به کودک، هدف های زیر باید در نظر گرفته شود:

  • آموزش و تمرین باید از همان روزهای اول تولد شروع گردد، زیرا از همان روزهای اول شخصیت آینده کودک پی ریزی می شود.
  • برای آموزش دادن باید کودک تترغیب و تشویق شود و نباید تحت فشار قرار گیرد
  • موقعی که کودک در حال آموزش و یادگرفتن کاری است، باید به او کمک شود، ولی این کمک باید جزئی باشد.
  • اگر پدر و مادر به علت نداشتن وقت کافی نمی توانند محرک و مشوقی برای کودک باشند، باید محیط کودک دارای چنین شرایطی باشد.
  • همه کودکان در آموختن یکسان نیستند و هر کودک فردی مستقل و مجزا از کودک دیگر است. سیسمونی مادر باید از همان لحظات اول تولد، آموزش دادن را با تغذیه، استحمام، عوض کردن کهنه و …. شروع کند. تمام این کارها می تواند محرک های حسی، بینایی و شنوایی باشد و کودک را تحریک کند که حرکات دلخواه خود را به اندام های خود بدهد. سیسمونی این محرک ها باید تا زمانی که واکنش کودک رضایت بخش است ادامه یابد و اگر کودک گریه کرد یا چشمهای خود را بست، باید متوقف شود و به کودک استراحت داده شود.
  • بازی و آموزش هایی که در سنین مختلف برای کودک لازم و مفید است، زمانی باید انجام گیرد که کودک بیدار است . این آموزش ها باید هر روز ۳ تا ۵ بار انجام شود، ولی قبل از شیر دادن یا بعد از آن نباشد. سیسمونی این تمرین ها باید توسط پدر و مادر در حالی که بازوان آن ها پوشیده نیست و بدن کودک نیز عریان است انجام گیرد، زیرا تماس بدن کودک با بدن پدر و مادر برای کودک لذت بخش می باشد.

پیشنهاد ویکی بیبی به شما : خرید اینترنتی اسباب بازی , از فروشگاه اینترنتی سیسمونی , اسباب بازی بیبی پرو . 

پیشنهاد فروشگاه اینترنتی سیسمونی و اسباب بازی بیبی پرو: بررسی لیست سیسمونی نوزاد

منبع : https://babypro.ir/wiki

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۱۰/۱۰
بیبی پرو

بازی کردن

کودک

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی