ویکی بیبی

مجله تخصصی بیبی پرو(فروشگاه آنلاین سیسمونی اسباب بازی)
  • ویکی بیبی

    مجله تخصصی بیبی پرو(فروشگاه آنلاین سیسمونی اسباب بازی)

مشخصات بلاگ

امروز تکنولوژی فرصتی را فراهم آورده است تا با استفاده از امکانات آن، ضمن صرفه جویی در وقت، زمان بیشتری را به با هم بودن اختصاص دهیم. داشتن وقت بیشتر برای گذراندن کنار عزیزانمان و به خصوص فرزندان دلبندمان، می تواند یکی از چند منفعت خرید اینترنتی باشد. فروشگاه اینترنتی بیبی پرو در راستای این ارزش بی نظیر، در جهت کاهش نگرانی های مادران و فراهم آوردن فضایی مناسب برای جست و جو و انتخاب کالاهای مورد نیاز آنان، ایجاد شد.

بیبی پرو؛ مهربان مثل مادر

بیبی پرو یک فروشگاه اینترنتی محصولات مادر و کودک است که با نگاهی مادرانه و با در نظر گرفتن نیازهای مادر باردار از اولین ماه های بارداری تا پس از زایمان و در زمان پرورش فرزندش، همراه و هم گام با او به برطرف کردن نیازهای مادر و فرزندش می پردازد. در این راستا بیبی پرو یک سبد محصولی گسترده برای مادران و کودکان دلبندشان در نظر گرفته است. این سبد شامل این موارد است: محصولات مراقبت های بهداشتی (تمامی وسایل مورد نیاز برای تعویض کودک، محصولات مربوط به شستشو در حمام، وسایل بهداشت پوست-مو، دهان-دندان و البسه)، انواع لباس کودک و نوزاد (لباس دخترانه، پسرانه و لباس نوزاد)، انواع لوازم غذاخوری، بازی و سرگرمی های متناسب با سنین مختلف نوزاد و کودک، محصولات و لوازم ایمنی و مراقبت، ملزومات خواب کودک، محصولات مرتبط با گردش و سفر (ساک حمل کودک، کالسکه و کریر، صندلی ماشین، آغوشی و ساک لوازم) و مایحتاج مادر.

يكشنبه, ۹ دی ۱۳۹۷، ۱۱:۲۹ ق.ظ

آفتاب سوختگی کودک


آفتاب سوختگی کودک

آفتاب سوختگی و سوختگی های جزئی در کودکان

پوست بدن شیرخواران و کودکان نسبت به اشعه ماوراء بنفش آفتاب بسیار حساس است .

علائم آفتاب سوختگی : آفتاب سوختگی خفیف موجب قرمزی و سوزش محل هائی می گردد که در معرض آفتاب قرار گرفته است. اگز پوست بدن به مدت زیاد در معرض آفتاب قرار گیرد ، در محل پوست ، تاول به وجود می آید و سپس پوست ریزی ایجاد می شود.

پیشنهاد فروشگاه اینترنتی سیسمونی و اسباب بازی بیبی پرو: بررسی لیست سیسمونی نوزاد

چه اقداماتی برای آفتاب سوختگی می توان انجام داد؟

موقعی که پوست بدن کودک شروع به قرمز شدن کند،او را از آفتاب دور کنید و محل قرمزی را با آب سرد، خنک نمایید و سپس لوسیون های نرم کننده مانند کالامین بمالید. سیسمونی لوسیون هائی که دارای مواد بی حس کننده هستند ، به کار نبرید.

پیشگیری از آفتاب سوختگی

اگر کودک خود را قبل از یک سالگی بیرون می برید، او را در معرض آفتاب قرار ندهید .

بعد از یک سالگی اگر او را در آفتاب می برید، از روغن هائی که برای این منظور ساخته شده است و کمترین قدرت پیشگیری از اشعه آفتاب را دارند به پوست او بمالید.

اگر پوست کودک قرمز شده است ، روز بعد او را در معرض آفتاب قرار ندهید

به سر کودک کلاه هائی که به منظور پیشگیری از آفتاب سوختگی تهیه شده است ، بگذارید.

کودک را در ابتدا بیش از ۱۵ دقیقه در آفتاب قرار ندهید ، سپس زمان آن را ۵ دقیقه اضافه نمایید.

اگر کودک را در کنار استخر یا ساحل دریا قرار می دهید ، سیسمونی لباس به او بپوشانید.

اگر کودک شما در نتیجه در معرض آفتاب قرار گرفتن ، دچار تب شده است و احساس ناراحتی می کند، یا اگر پوست بدنش تاول زده است ، او را نزد پزشک ببرید.

پدر و مادرها باید بدانید بیش از حد در معرض قرار گرفتن پوست کودکان در برابر آفتاب ممکن است موجب مشکلات پوستی و ایجاد سرطان پوست در آینده شود، بنابراین باید کودک را به خصوص بین ساعت ۱۰ صبح تا ۳ بعدازظهر کمتر در معرض نور خورشید قرار دهند و از کرم های مخصوص که به این منظور ساخته شده است ، استفاده نمایید.

مادران باید بدانند بهترین چیزی که برای آفتاب سوختگی کودک وجود دارد، شیر مادر است که به محل سوختگی مالیده شود. سیسمونی در صورتی که شیر نارگیل وجود داشته باشد، مخلوط این دو بسیار موثر است.

بررسی ها نشان داده است زمانی که مادر در دوران قاعدگی است ، کودکان بیشتر دچار اتفاقات و حوادث می شوند. از طرف دیگر طرز رفتار با کودک ، اصل مهمی در وقوع حوادث و تصادفات می باشد.

کودکی که تربیت و انظبات ندارد و به امر و نهی  اهمیت نمی دهدو پدر و مادر او را آن قدر آزاد گذاشته اند که هرچه می خواهد بکند، بنابراین از در و دیوار بالا می رود، موتور سواری می کند ، میل به اتومبیل می راند، در نتیجه حوادثی برای او اتفاق می افتد.

سوختگی ها و چگونگی پیشگیری از آنها

سوختگی با آب جوش و مایع داغ ، سوختگی با وسایل الکتریکی

سوختگی شایع ترین آسیب کودکان کوچکتر از ۴ سال است که ناشی از تماس بدن آن ها با آب داغ ، مایع سوزاننده ، حرارت ، بخار و وسایل الکتریکی می باشد. سوختگی با مایعات داغ معمولا هنگام غذا خوردن اتفاق می افتد . سیسمونی کودک در آشپزخانه است ، ناگهان زنگ تلفن به صدا در می آید و مادر از کودک دور می شود و کودک با دست زدن به وسایل آشپزخانه دچار سوختگی می گردد.

میزان و شدت سوختگی :

 شدت و ارزیابی سوختگی بستگی به وسعت ، محل و عمق سوختگی دارد. هرچه وسعت سوختگی بیشتر باشد، سوختگی بدتر می باشد . سیسمونی وسعت کف دست کودک در حدود ۱ درصد سطح بدن اوست ، بنابراین میزان سوختگی بدن را می توان با این معیار اندازه گیری کرد. اگر سوختگی در صورت ، دست ها و پاها و اعضای تناسلی باشد، شدید تر خواهد بود .

سوختگی جزئی و سطحی و سوختگی وسیع :

اگر پوست بدن کودک در نتیجه سوختگی در حدود ۲ تا ۳ سانتیمتر قرمز شده باشد، آن را سوختگی جرئی می نامند. سیسمونی این نوع از سوختگی را به سادگی می توان در خانه درمان کرد. اگر سوختگی بیش از آن باشد، سوختگی وسیع می باشد و خطرناک است، زیرا در نتیجه این نوع سوختگی ، آب بدن کودک کم می شود، هم چنین در محل سوختگی ، عفونت ایجاد می گردد.

چه اقداماتی برای سوختگی جزئی می توان انجام داد؟

  • محل سوختگی را بلافاصله زیر شیر آب سرد در حالی که آب به آهستگی روی محل سوختگی می ریزد، بگیرید تا سرد شود، یا پارچه ای را در آب سرد فرو ببرید و یا مقداری یخ داخل کیسه پلاستیکی بریزید و روی محل سوختگی قرار دهید. سیسمونی این عمل باعث می شودکه محل سوختگی تاول نزندو درد محل سوختگی نیز کم شود.
  • اگر در محل سوختگی تاول به وجود آمد،گاز تمیز یا پارچه تمیز روی آن قرار دهید و روی آن را با باند چسب دار ثابت نمایید. هیچکدام کرم یا لوسیون روی تاول نمالید.

پیشگیری از سوختگی 

والدین و اعضای خانواده با نظارت کامل در خانه و محیط زندگی می توانند از سوختگی کودکان پیشگیری کنند.

به کودک یاد دهید که داغ بودن یعنی چه . سیسمونی کودک را نزدیک کتری برقی گرم یا رادیاتور گرم ببرید و دست او را به آن نزدیک کنید که حس کند داغ بودن ، دست را می سوزاند تا کمتر به وسایل داغ نزدیک شود.

در آشپزخانه مادر باید غذای خود را در قسمت عقب اجاق برقی یا گازی بپزد و هنگام پختن غذا ، بر کودک نظارت کند و غذای پخته شده را لبه گاز یا میز غذا خوری قرار ندهید.

چای گرم و داغ را لبه میز غذا یا پیشخوان آشپزخانه قرار ندهید. سیسمونی روی میز غذا پارچه پهن نکنید، زیرا کودک پارچه را می کشد و غذای گرم و داغ را روی خود می ریزد.

جلوی رادیاتورها ، بخاری برقی و بخاری گازی محافظ قرار دهید.هنگام کارکردن با اتوی برقی و بعد از آن ، کودک را در اتاق دیگری نگه دارید.

محل پریزهای برق را با پوشش های پلاستیکی مخصوص بپوشاند.

پیشنهاد ویکی بیبی : خرید اینترنتی محصولات ایمنی کودک و کرم های مراقبتی پوست کودک , از فروشگاه اینترنتی سیسمونی , اسباب بازی بیبی پرو . 


پیشنهاد فروشگاه اینترنتی سیسمونی و اسباب بازی بیبی پرو: بررسی لیست سیسمونی نوزاد

منبع : https://babypro.ir/wiki

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۱۰/۰۹

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی