ویکی بیبی

مجله تخصصی بیبی پرو(فروشگاه آنلاین سیسمونی اسباب بازی)
  • ویکی بیبی

    مجله تخصصی بیبی پرو(فروشگاه آنلاین سیسمونی اسباب بازی)

مشخصات بلاگ

امروز تکنولوژی فرصتی را فراهم آورده است تا با استفاده از امکانات آن، ضمن صرفه جویی در وقت، زمان بیشتری را به با هم بودن اختصاص دهیم. داشتن وقت بیشتر برای گذراندن کنار عزیزانمان و به خصوص فرزندان دلبندمان، می تواند یکی از چند منفعت خرید اینترنتی باشد. فروشگاه اینترنتی بیبی پرو در راستای این ارزش بی نظیر، در جهت کاهش نگرانی های مادران و فراهم آوردن فضایی مناسب برای جست و جو و انتخاب کالاهای مورد نیاز آنان، ایجاد شد.

بیبی پرو؛ مهربان مثل مادر

بیبی پرو یک فروشگاه اینترنتی محصولات مادر و کودک است که با نگاهی مادرانه و با در نظر گرفتن نیازهای مادر باردار از اولین ماه های بارداری تا پس از زایمان و در زمان پرورش فرزندش، همراه و هم گام با او به برطرف کردن نیازهای مادر و فرزندش می پردازد. در این راستا بیبی پرو یک سبد محصولی گسترده برای مادران و کودکان دلبندشان در نظر گرفته است. این سبد شامل این موارد است: محصولات مراقبت های بهداشتی (تمامی وسایل مورد نیاز برای تعویض کودک، محصولات مربوط به شستشو در حمام، وسایل بهداشت پوست-مو، دهان-دندان و البسه)، انواع لباس کودک و نوزاد (لباس دخترانه، پسرانه و لباس نوزاد)، انواع لوازم غذاخوری، بازی و سرگرمی های متناسب با سنین مختلف نوزاد و کودک، محصولات و لوازم ایمنی و مراقبت، ملزومات خواب کودک، محصولات مرتبط با گردش و سفر (ساک حمل کودک، کالسکه و کریر، صندلی ماشین، آغوشی و ساک لوازم) و مایحتاج مادر.

سه شنبه, ۲۵ دی ۱۳۹۷، ۱۱:۴۲ ق.ظ

خرید تشک بازی نوزاد


راهنمای خرید تشک بازی نوزاد

 

اگر مشغول خرید سیسمونی برای نوزاد خود هستید، حتماً متوجه خواهید شد که تشک بازی نوزاد یا همان پلی جیم یکی از متنوع‌ترین محصولات موجود در بازار هستند. البته این تنوع بیشتر در کارکردها و انواع مختلف آن‌ها است. یعنی هرکدام از این تشک های بازی یا پلی جیم ها را می‌توان به‌صورت مختلف استفاده کرد و هرکدام هم مزایا خاص خود را دارند.

پیشنهاد فروشگاه اینترنتی سیسمونی و اسباب بازی بیبی پرو: بررسی لیست سیسمونی نوزاد

ولی آیا خرید تشک بازی نوزاد برای سیسمونی لازم است؟ تشک بازی نوزاد چه کارکرد و مزایایی دارد؟ به صورت خلاصه می توان گفت تشک بازی نوزاد یا همان پلی جیم فقط ابزاری برای سرگرمی نوزاد نیست! کارشناسان معتقدند نوزادانی که از تشک بازی استفاده می‌کنند رشد فکری بهتری خواهد داشت. سیسمونی در ادامه متن به بررسی مزایای استفاده و خرید تشک بازی برای نوزادان خواهیم پرداخت.

تشک بازی نوزاد یا پلی جیم چیست؟

پیش از شروع بحث، شاید برخی از شما که قصد خرید سیسمونی دارید با تشک بازی آشنا نباشید. تشک بازی در واقع یک تشک نرم است که بالای آن عموماً ۲ طاق چوبی و یا پلاستیکی قرار گرفته و اسباب بازی‌های مختلف از آن آویزان هستند. برخی ها آن را با نام تشک بازی و برخی با نام پلی جیم می‌شناسند. سیسمونی بعضی از انواعتشک‌ بازی نوزاد داخلِ محیطِ خود لامپ، پخش‌ کننده موسیقی، آیینه، سازهای اسباب بازی (مثل پیانو، که با ضربه زدن کودک صدا می‌دهند)، بالشت‌های و یا انواع وسایل سرگرمی مختلف دارند. برخی دیگر هم فقط یک فضای ساده برای دراز کشیدن، نگاه کردن و بازی کردن کودک دارند.

تشک بازی را می توانید در خرید سیسمونی خود جای دهید، چرا که عموم آن‌ها از بدو تولد برای کودک مناسب هستند. سیسمونی البته در این دوره زمانی کودک عموماً فقط می‌تواند روی اسباب بازی‌هایی تمرکز کند که فاصله‌ی خیلی کمی با او دارند. با رشد بیشتر نوزاد و قوی‌تر شدن قوه بینانی‌اش، او می‌تواند رنگ‌ها را هم تشخیص دهد. در حدود ۶ ماهگی نوزاد می‌تواند به وضوح و کاملاً مثل شما تشک بازی خود را تماشا کند. سیسمونی هرچه کودک بزرگتر شود، با خلاقیت بیشتری با اسباب بازی‌های داخل پلی جیم بازی می‌کند و محیط را کنجکاوانه‌تر بررسی می‌کند.

مزایا استفاده از تشک بازی نوزاد چیست؟

تشک بازی نوزاد یا همان پلی جیم به صورت‌های مختلفی می‌تواند به رشد و پیشرفت نوزاد کمک کند. سیسمونی در واقع جالب است بدانید که بازی و سرگرم کردن کودک یکی از ابتدایی‌ترین ویژگی‌های یک پلی جیم است. تشک بازی نوزاد کمک‌های خیلی اساسی و بنیادی‌تری به کودک خواهد کرد که در ادامه به برخی از این راه ها اشاره خواهیم می‌کنیم.

رشد ذهنی

نوزاد با استفاده از تشک بازی می‌‌تواند اساس تفکر علت و معلولی را یاد بگرید. سیسمونی در حدود سن ۶ هفتگی تا ۴ ماهگی، نوزاد وارد دورانی می‌شود که پیاژه آن را «واکنش دوری اولیه» نامیده است. یعنی نوزاد یاد می‌گیرد کاری را که به صورت اتفاقی انجام داده بود را مجدداً انجام دهد (برای مثال، ضربه زدن اتفاقی به یکی از اسباب بازی‌های تشک بازی). در حدود ۴ الی ۸ ماهگی نوزاد این کارها را عمداً انجام می‌دهد و تکرار می‌کند، چراکه برایش بامزه هستند. سیسمونی برای مثال ضربه زدن برای روشن کردن چراغ و یا پخش موسیقی از تشک بازی جزو این دسته هستند. این کارها در واقع شروع شکل‌گیری تفکر علت و معلولی در نوزاد است و با استفاده از تشک بازی می‌توان آن‌ها را تقویت کرد. پلی جیم در واقع بستری را فراهم می‌کند تا کودک در آن بتواند بارها این کارها را انجام دهد و یاد بگیرد.

بهبود توانایی بینایی

قابلیت بینایی نوزادان در هنگام تولد خیلی محدود است و فقط چیزهای خیلی نزدیک را می‌بینند. سیسمونی نوزادها هرچیز که فاصله بیشتری داشته باشد را تار می‌بینند. آن‌ها در واقع اجسامی که در فاصله ۲۰ تا ۳۰ سانتی‌متری آن‌ها باشد را فقط می‌توانند واضح ببینند. تشک بازی نوزاد ابزاری عالی برای رشد توانایی بینایی نوزاد است. نوزادها در اولین ماه‌های تولد بیش از هرچیز دوست دارند چهره افراد را ببینند (بنابراین زمان زیادی نوزاد را جلوی صورت خود بگیرید و با او تعامل کنید!)، علاوه بر این، نوزادها از تماشای اجسامی با کنتراست رنگی بالا هم لذت می‌برند (مثلا سیاه و سفید). خیلی از تشک‌ های بازی چنین امکانی دارند و محیط آن‌ها رنگ‌های براق و متفاوتی دارد که برای چشم نوزاد جالب هستند. توانایی ادراک نوزاد در حدود ۴ ماهگی کامل‌ می‌شود، یعی همزمان با شکل‌گیری همان توانایی درک علت و معلولی. سیسمونی در این زمان نوزاد در تشک بازی با اسباب‌ بازی‌ها و اجسام رنگارنگ و جذابی که می‌بیند بازی می‌کند و واکنش دوری اولیه و ثانویه را تمرین می‌کند.

رشد توانایی‌های حرکتی

در ماه‌های اول تولد، واکنش‌های نوزاد عموماً‌ غیرارادی و به‌صورت بازتابی هستند. سیسمونی یعنی نوزاد هیچ کنترلی روی حرکات خود ندارد و بدن او به صورت خودکار به برخی شرایط پاسخ می‌دهد. یکی از معروف‌ترین این واکنش‌ها، زمانی است که چیزی را در کفِ دست نوزاد می‌گذاریم و او هم ناخودآگاه دستش را مشت می‌کند! کودکانی که در تشک بازی هستند حلقه‌ها و اسباب‌ بازی‌های داخل پلی جیم را با دست می‌گیرند و نگه می‌دارند (تمرین حرکات بدن)، به آن‌ها دقیق نگاه می‌کنند (تمرین بینایی) و با آن‌ها تعامل می‌کنند (تعامل و یادگیری شناخت علت و معلولی). می‌بینید این موارد چقدر با هم مرتبط هستند!؟ در حدود ۵-۶ ماهگی، کودک با خودآگاهی وسایل داخل تشک بازی را لمس می‌کند و به آن‌ها واکنش نشان می‌دهد.

یکی از مهم‌ترین توانایی‌هایی که نوزاد باید در ماه‌های ابتدایی تولد یاد بگیرد، و نقش زیادی هم در یادگیری چهار دست و پا راه رفتن او دارند، توانایی «آوردن همزمان دو دست به سمت خطِ وسطِ بدن» است. با خرید تشک بازی و استفاده از آن‌ها، نوزاد حین بازی یاد میگیرد و تمرین می‌کند هر دو دست خود را در حالیکه به پشت دراز کشیده است همزمان بلند کند. مرحله بعدی آن است که کودک یاد بگیرد جسمی که در خط وسط بدن او قرار دارد (نه در سمت راست است و نه چپ) را با بلند کردن همزمان دو دست بگیرد. سیسمونی این کار بخش « جسم پینه‌ای»‌ مغز که مسئول ارتباط دو نیمکره مغز است را تقویت می‌کند و یکی از مهم‌ترین مهارت‌هایی است که کودک باید یاد بگیرد!

البته با خرید تشک بازی نوزاد به رشد خودآگاهی، رشد خلاقیت، و رشد حواس چند گانه نوزاد هم کمک خواهید کرد.

پیشنهاد ویکی بیبی پرو : مشاهده و خرید انواع تشک بازی از فروشگاه اینترنتی سیسمونی, اسباب بازی بیبی پرو:

https://babypro.ir/پلی-جیم-و-تشک-بازی

منابع:

http://mamaot.com/developmental-benefits-of-using-a-baby-play-gym/

http://www.candokiddo.com/news/2014/8/8/choosing-a-baby-activity-gym

https://www.babycentre.co.uk/a568116/baby-gyms


پیشنهاد فروشگاه اینترنتی سیسمونی و اسباب بازی بیبی پرو: بررسی لیست سیسمونی نوزاد

منبع : https://babypro.ir/wiki

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۱۰/۲۵

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی