ویکی بیبی

مجله تخصصی بیبی پرو(فروشگاه آنلاین سیسمونی اسباب بازی)
  • ویکی بیبی

    مجله تخصصی بیبی پرو(فروشگاه آنلاین سیسمونی اسباب بازی)

مشخصات بلاگ

امروز تکنولوژی فرصتی را فراهم آورده است تا با استفاده از امکانات آن، ضمن صرفه جویی در وقت، زمان بیشتری را به با هم بودن اختصاص دهیم. داشتن وقت بیشتر برای گذراندن کنار عزیزانمان و به خصوص فرزندان دلبندمان، می تواند یکی از چند منفعت خرید اینترنتی باشد. فروشگاه اینترنتی بیبی پرو در راستای این ارزش بی نظیر، در جهت کاهش نگرانی های مادران و فراهم آوردن فضایی مناسب برای جست و جو و انتخاب کالاهای مورد نیاز آنان، ایجاد شد.

بیبی پرو؛ مهربان مثل مادر

بیبی پرو یک فروشگاه اینترنتی محصولات مادر و کودک است که با نگاهی مادرانه و با در نظر گرفتن نیازهای مادر باردار از اولین ماه های بارداری تا پس از زایمان و در زمان پرورش فرزندش، همراه و هم گام با او به برطرف کردن نیازهای مادر و فرزندش می پردازد. در این راستا بیبی پرو یک سبد محصولی گسترده برای مادران و کودکان دلبندشان در نظر گرفته است. این سبد شامل این موارد است: محصولات مراقبت های بهداشتی (تمامی وسایل مورد نیاز برای تعویض کودک، محصولات مربوط به شستشو در حمام، وسایل بهداشت پوست-مو، دهان-دندان و البسه)، انواع لباس کودک و نوزاد (لباس دخترانه، پسرانه و لباس نوزاد)، انواع لوازم غذاخوری، بازی و سرگرمی های متناسب با سنین مختلف نوزاد و کودک، محصولات و لوازم ایمنی و مراقبت، ملزومات خواب کودک، محصولات مرتبط با گردش و سفر (ساک حمل کودک، کالسکه و کریر، صندلی ماشین، آغوشی و ساک لوازم) و مایحتاج مادر.

شنبه, ۱۵ دی ۱۳۹۷، ۱۱:۳۲ ق.ظ

مزایا و معایب قنداق کودک


همه چیز در موردقنداق کودک

کودک دلبندتان به زودی دنیا می‌آید و قصد خرید سیسمونی دارید؟ خرید خیلی از وسایل الزامی است و گریزی از آن‌ها نیست، ولی خرید قنداق نخی و یا قنداق فرنگی شاید به نظرتان چندان ضروری و الزامی نباشد. به هرحال اگر آشنایی بیشتری با قنداق کردن،‌ مزایا و معایب آن داشته باشید،‌ تصمیم گیری برای شما آسان‌تر شده و در نهایت انتخاب می کنید که آیا قنداق جایی در لیست خرید سیسمونی شما داشته باشد یا خیر.

پیشنهاد فروشگاه اینترنتی سیسمونی و اسباب بازی بیبی پرو: بررسی لیست سیسمونی نوزاد

قنداق کردن یکی از قدیمی و باستانی ترین روش های مراقبت و محفوظ نگه داشتن کودکان است. سیسمونی در این روش کودک را داخل یک پارچه و یا پتوی نازک می‌پیچیدند تا احساس امنیت بیشتری کند. برای قرن‌ها در خیلی از فرهنگ‌ها و نقاط مختلف جهان از قندان کردن استفاده می‌شده تا کودک آرامش بیشتری داشته باشد و در نتیجه راحت‌تر بخوابد. مدتی است که این سنت قدیمی مجدداً مورد توجه قرار گرفته است. سیسمونی برای مثال این کار در انگلستان خیلی مرسوم شده و والدین معتقدند قنداق کردن آرامش بیشتری به کودک می‌دهد و گریه بیش از حد او را هم کاهش می‌دهد. معمولاً بعد از به دنیا اومدن نوزاد شما، پرستارها در بیمارستان نحوه قنداقکردن را به شما آموزش می دهند. گفته می‌شود با قنداق کردن،‌ نوزاد در واقع احساسی که قبل از تولد و در رحم مادر داشت برایش تداعی می شود و برای همین آرامش بیشتری دارد.

مزایا قنداق کردن کودک چیست؟

فرقی نمی کند از قنداق نخی و یا قنداق فرنگی استفاده کنید،‌ یکی از مهم ترین مزایا قنداق کردن آن است که باعث می شود نوزاد از تکان خوردن های خود نترسد! احتمالاً تا کنون متوجه تکان های ناگهانی نوزادتان در خواب شده باشید. البته این تکان ها واکنش هایی غیرارادی و البته برای نوزادان کاملاً طبیعی هستند. سیسمونی یکی از اهداف قندان کردن مقابله و محدود کردن همین حرکات و تکان‌های غیرارادی است. چراکه باعث ترسیدن و از خواب بیدار شدن نوزاد می شوند. بنابراین با قنداقکردن نوزادتان خواب طولانی‌تر و بهتری خواهد داشت.

بعضی از مختصصین بر این باورند که قنداق کردن احساس امنیتی که نوزاد در داخل رحم مادر داشت را بازسازی می کند، چراکه در آنجا هم نوزاد فضای کمی برای حرکت کردن داشت. سیسمونی بنابراین، این احساسِ احاطه شدن در ماه‌های اولیه نوزاد آرامش بیشتری به او می دهد و گریه‌هایش را هم کاهش می‌دهد.

آیا قندان کردن خطر و ریسکی هم دارد؟

اگر کودک را خیلی سفت و محکم قنداق کنید، ممکن است به قدرت تحرک و حتی رشد او آسیب برسانید! پاهای نوزادان خیلی حساس هستند و هنگام قنداق کردنباید خیلی مراقب بود. سیسمونی اگر پاها را خیلی سفت کنار هم نگه دارید، و یا اینکه کج قنداق کنید، احتمال آسیب رسیدن به پاهای نوزاد و توانایی حرکتی او کم نیست! علاوه بر این، بالاتر از شانه های نوزاد را هم نباید قنداق کرد و سر و گردن او همیشه باید بیرون باشد. سیسمونی بنابراین حتماً باید دقت کنید که نوزاد فضای کافی برای تکان دادن پاهای خود داشته باشد. از این حیث، قنداق فرنگی شاید مزیت بیشتری داشته باشد، چراکه فضای بیشتری در اختیار نوزاد قرار می دهد. اندازه این قنداق های فرنگی که شبیه به کیسه خواب هستند، معمولاً‌ استاندارد بوده و می تواند خیال شما را تا حدی آسوده کند.

شاید شما هم تاحالا چیزی در مورد سندروم مرگ ناگهانی نوزاد شنیده باشید. سیسمونی این سندروم که آن را به اختصار SIDS می‌نامند، در واقع مرگ نوزاد در خواب و بدون هیچ پیش‌بینی قبلی و بدون برجای‌گذاشتن هیچ‌گونه عارضه‌ای در بدن نوزاد است. SIDS عموماً در نوزادانی رخ می‌دهد که در تخت‌خواب هستند. به همین خاطر به اسم بیماری «مرگ تخت‌خواب» هم معروف شده است. اما مرگ ناگهانی نوزاد چه ارتباطی با قنداق کردن دارد؟ تحقیقات نشان داده است که قنداق کردن به نوبه‌ی خود تاثیری روی این سندروم ندارد، ولی استفاده از روش‌های اشتباه برای قنداق کردن ممکن است منجر به مرگ ناگهانی نوزاد در خواب شود! برای مثال، نوزاد قنداق شده را هرگز نباید به «رو» بخوابانید و هرگز نباید به قفسه سینه و قلب او فشار وارد شود. سیسمونی علاوه بر این، برای قنداق کردن نباید از پارچه‌های محکم و کلفت استفاده کرد. همیشه از قندان نخی نرم و نازک استفاده کنید!

متخصصین می‌گویند اگر قصد قنداق کردن کودکان را دارید، این کار را باید از زمان تولد و هم قبل از خوابِ روز و هم قبل از خوابِ شب انجام داد تا نوزاد به این شرایط عادت کند. به عبارت دیگر، برای مثال از ۳ ماهگی شروع به قنداق کردن نوزاد نکنید. سیسمونی در این سن SIDS بیش از هر زمان دیگری کودک را تهدید می کند. علاوه بر این، کودک ۳ ماهه یاد گرفته و عادت کرده است که بدون قنداق بخوابد و تغییر دادن عادت او در این سن ممکن است او را آسیب پذیرتر کند.

اگر در کنار کودک خود میخوابید، بهتر است که او را قنداق نکنید. چراکه ممکن است روانداز شما روی نوزاد قنداق شده هم بیوفتد و باعث گرم شدن بیش از حد بدن او شود. افزایش دمای محیط و بدن نوزاد خطر SIDS را افزایش می‌دهد. سیسمونی علاوه بر این، شاید در خواب خیلی به نوزاد نزدیک شوید و وقتی دست و پای نوزاد بسته‌ است نمی تواند تکان بخورد و با دست و پا زدن بیدارتان کند.

تا چه زمانی کودک را قنداق کنیم؟

پزشک‌ها توصیه می کنند که اگر تمایل به قنداق کردن دارید، این کار را فقط تا حدود ۲ ماهگی نوزاد انجام دهید، چراکه نوزاد غلت زدن را از حدود ۲ ماهگی یاد می گیرد و از این سن بدن خود را بیشتر تحت کنترل دارند. سیسمونی همانطور که پیش تر هم بیان شده بود، نوزادِ قنداق شده حتماً باید «به پشت» بخوابد؛ نوزاد بزرگ‌تر از ۲ ماه غلت زدن را یاد می‌گیرد، این در حالی است که نوزاد قنداق شده هرگز نباید دمر و یا به پهلو بخوابد.  به صورت کلی زمانی که نوزاد را قنداق می کنید حتماً‌ حواستان به او باشد که به‌صورت اتفاقی غلت نزند. سیسمونی البته برخی از انواع قنداق فرنگی در اندازه های مختلف و برای سنین مختلف کودکان هستند. اگر در مجموعه سیسمونی خود از این نوع قنداق ها خریده باشید، می توانید برای زمانی بیشتر از ۲ ماه هم از آن‌ها استفاده کنید.

پیشنهاد ویکی بیبی مشاهده و خرید انواع قنداق نخی و قنداق فرنگی کودک از فروشگاه اینترنتی سیسمونیاسباب بازی بیبی پرو . 

منابع:

پیشنهاد فروشگاه اینترنتی سیسمونی و اسباب بازی بیبی پرو: بررسی لیست سیسمونی نوزاد

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۱۰/۱۵

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی